• Magda11

Vad är det som händer? :(

Jag blir inte klok på min kropp...

Förra cykeln fick jag missfall. Jag brukar ha en lång cykel (40 dagar), men efter missfallet hade jag ägglossning på CD 16 (brukar vara på CD 26/27).

Idag är jag på ÄL+9 och när jag gick på toaletten var det brunrosa utspätt på pappret (typ storlek som en femma).

Enda jag kan tänka är nidblödning, men enda gången jag och min pojkvän hade sex kring denna ägglossning var fyra-fem dagar innan ÄL (min pojkvän jobbar i Norge och har pga coronaregler varit fast där sedan dess, så hann inget mer).

Vet att spermier kan leva i fem dygn, men kan vi verkligen ha haft sån tur? Har hört att man lättare blir gravid direkt efter ett missfall, men stämmer det verkligen?

Eller vet någon vad annars det kan bero på? Kan något vara fel på mig?

(Har aldrig fått mellanblödningar innan.)

• Svar på tråden Vad är det som händer? :(
  • cleoeme

Jag hade inte tolkat blod på pappret som ett graviditetstecken. Det låter mer som om mensen är lite ur balans efter missfallet.

• amandakollb
    Magda11 skrev 2020-05-04 10:59:00 följande:

Jag blir inte klok på min kropp...

Förra cykeln fick jag missfall. Jag brukar ha en lång cykel (40 dagar), men efter missfallet hade jag ägglossning på CD 16 (brukar vara på CD 26/27).

Idag är jag på ÄL+9 och när jag gick på toaletten var det brunrosa utspätt på pappret (typ storlek som en femma).

Enda jag kan tänka är nidblödning, men enda gången jag och min pojkvän hade sex kring denna ägglossning var fyra-fem dagar innan ÄL (min pojkvän jobbar i Norge och har pga coronaregler varit fast där sedan dess, så hann inget mer).

Vet att spermier kan leva i fem dygn, men kan vi verkligen ha haft sån tur? Har hört att man lättare blir gravid direkt efter ett missfall, men stämmer det verkligen?

Eller vet någon vad annars det kan bero på? Kan något vara fel på mig?

(Har aldrig fått mellanblödningar innan.)

jag får tyvärr alltid lite spotting/bruna flytningar när jag går på toa, ca en vecka efter ÄL/en vecka innan mens och mensen kommer alltid sen:/ det jag läst på nätet är att man kan ha för lågt progesteron 
  • Magda11
    cleoeme skrev 2020-05-04 11:03:19 följande:

Jag hade inte tolkat blod på pappret som ett graviditetstecken. Det låter mer som om mensen är lite ur balans efter missfallet.

Tror inte heller att jag är gravid, men är rädd att det ska vara cellförändringar som spökar (pga tumult upplevelse kring detta för ett år sedan...) och försöker gripa varje strå jag kan för att det inte ska vara det :(

Kan man få mens så kort efter ÄL? Skulle bli överlycklig om det var mens istället för att det ska vara något som är fel. Brukar dock aldrig få brunrosa flytningar (så som det är nu), utan det brukar bli rikligt direkt. Men får hoppas på att det är mens :)
  • Magda11
    amandakollb skrev 2020-05-04 11:06:46 följande:

jag får tyvärr alltid lite spotting/bruna flytningar när jag går på toa, ca en vecka efter ÄL/en vecka innan mens och mensen kommer alltid sen:/ det jag läst på nätet är att man kan ha för lågt progesteron 

Det har jag aldrig fått förut, men får vänta och se och hoppas att det bara är en spotting och att det kommer ?riktig? mens snart.
  • amandakollb
    Magda11 skrev 2020-05-04 12:59:14 följande:
    Det har jag aldrig fått förut, men får vänta och se och hoppas att det bara är en spotting och att det kommer ?riktig? mens snart.
    jaaa vänta och se, jag brukar få så mellan 5-7 dagar innan mens så det är riktigt segt! 
  • cleoeme

Tyckte att min mens var strulig första gången efter missfallet. Ägglossningen var också svår att tyda. Men så fort jag slutat blöda så hade vi sex och två månader efter missfallet blev jag gravid. Trots att jag inte hade koll på ägglossningen.

Det kan ju vara att din kropp återhämtar sig. Lycka till ändå!

• Magda11
    cleoeme skrev 2020-05-04 19:45:10 följande:

Tyckte att min mens var strulig första gången efter missfallet. Ägglossningen var också svår att tyda. Men så fort jag slutat blöda så hade vi sex och två månader efter missfallet blev jag gravid. Trots att jag inte hade koll på ägglossningen.

Det kan ju vara att din kropp återhämtar sig. Lycka till ändå!

Får hoppas att det är så :) Tack!
  • Magda11

Hej igen.

Efter jag skrivit här satte det igång och blödde ordentligt, så tänkte att jag fått riktig mens. Den lugnade sig igår, som den borde i och med att den vanligtvis skulle ta slut idag. Men idag har jag börjat blöda mer igen? Idag är den dagen jag egentligen skulle fått mens om det följt vanliga cykeln...

Kan man få superkraftiga mellanblödningar precis innan mens? De var liksom exakt lika rikliga som vid vanlig mens. Eller vad tusan är det som sker?

Kan det vara något som ligger kvar efter missfallet och därför spökar?

Svar på tråden Vad är det som händer? :(