• ja men va fan

Singlar med dubbelsäng, hur gör ni?

Jag är singel och har en fantastisk skön dubbelsäng där jag sover själv, men jag bäddar för två.. why??!

Två täcken och fyra kuddar med matchande sängkläder, men jag sover bara på min halva och den andra halvan är orörd. Frågade flera av mina singelvänner och ALLA bäddar för två. Jättekonstigt egentligen.

Hur bäddar ni som är singlar?

• Svar på tråden Singlar med dubbelsäng, hur gör ni?
  • CitronTulo

Brukar oftast bara bädda med ett täcke och två kuddar.. även när särbon sover här då vi gärna delar täcke.

• Pentra

När jag var singel så bäddade jag också för två.

• Anonym (tvärtom)

Inget jag kan relatera till. Är gift sedan flera år och vi har fortfarande makens enkelsäng från innan vi blev etablerade.

• Anonym (Plats)

Det måste väl vara rätt så få singlar som har en dubbelsäng? den tar väl ändå mycket plats 

• Helgapelga
    ja men va fan skrev 2020-05-05 00:07:20 följande:

Jag är singel och har en fantastisk skön dubbelsäng där jag sover själv, men jag bäddar för två.. why??!

Två täcken och fyra kuddar med matchande sängkläder, men jag sover bara på min halva och den andra halvan är orörd. Frågade flera av mina singelvänner och ALLA bäddar för två. Jättekonstigt egentligen.

Hur bäddar ni som är singlar?

Jag är singel och har en dubbelsäng som jag bara bäddar för mig, dvs ett täcke och en kudde. Ser ju väldigt tragiskt ut, men skulle kännas ännu värre att somna och vakna jämte ett färdigbäddat set som saknar en människa som ligger där.
  • isotop

Den andra sängen fungerade som förvaring tills jag slängde ut den. Ser ingen anledning till att ha dubbelsäng (eller två sängar) när man ju ändå inte behöver ha så stor plats i sängen.

• Dexter dot com

Eftersom jag använder 2 duntäcken och 3 kuddar i sängen så är det det som bäddas i . Jag har halva sängen och katten & hunden delar på den andra halvan.

• CitronTulo
    Anonym (Plats) skrev 2020-05-05 01:32:42 följande:

Det måste väl vara rätt så få singlar som har en dubbelsäng? den tar väl ändå mycket plats 

Skulle nog påstå att de flesta singlar har dubbelsäng (eller i alla fall en större säng som man utan problem kan sova två i). Men det beror såklart på hur man bor! De flesta normala sovrum är väl dock byggda för att kunna rymma en dubbelsäng?
  • Anonym (ooo)

När jag blev singel behöll jag vår dubbelsäng, så är det nog många som gör = det kan vara en anledning till att många singlar råkar ha dubbelsäng. 

Jag bäddade enbart i min halva först, men sen om man skulle ha gäster såg det ju så slarvigt ut så då bäddade jag snyggt.

Något som störde mig i tanken åtminstone, var att om man bäddar i båda men bara sover i ena halvan så behöver de lakanen tvättas oftare, blir mer slitna osv och på sikt, skulle det synas skillnad på lakanen i det set som hörde ihop. Därför försökte jag se till att alternera vilket påslakan jag hade använt för att få slitaget jämt fördelat. Hehe ,förstår om några tycker det här låter verkligen onödigt och fånigt. Jag är ingen pedant heller så ännu mer obegripligt att jag tänkte så här. 

Har man överkast kan man ju bädda bara i halva och sen täcka över alltsammans, så syns det inte. 

• PH76

När jag var singel så bäddade jag för en, ett täcke och fyra kuddar.

• SilverEmma

Jag hade en hel bäddmadrass (två 90-madrasser är ju värdelöst och glider bara isär), dubbellakan och dubbeltäcke. Sov ofta i mitten av sängen, lite beroende på hur hunden fick för sig att ligga. Tycker det är mycket snyggare än att ha två sängar som bäddas separat.

• Namnlös2015

Har haft dubbelsäng sedan jag var 16, som singel har den alltid bäddats med med 2 täcken (undantaget när jag provade på dubbeltäcke), 4 kuddar och likadana sängkläder... det ser ju jättekonstigt ut att bara bädda ena sidan!

Svar på tråden Singlar med dubbelsäng, hur gör ni?