• Natttis

Inkasso krav på en gång.

Hej nu har jag fått slut fakturor. Som en antagligen bluffmakare tvingade mig att skriva på via en länk. Via ett sms som jag fick Under samtalet. Vilket jag fick reda på i efter hand är olagligt. Dom ringde idag från säkerhetshjälpen vilket fakturans orginisationsnummer inte ens går till det går till någon Andeassons invest. mailen går till avtal Sverige. Så nu står jag här och måste antagligen betala dessa fakturor. Dom ringde idag och så att betalar jag inte innan fredag så kommer inkasso kravs brev. Som jag inte heller tycker är rätt. Man ska väll få påminnelse först eller är det annat om det är en slutfaktura?

Behöver råd och hjälp Tack

• Svar på tråden Inkasso krav på en gång.
  • Anonym (..)

Ring kommunens konsumentrådgivare (om sådan finns) och diskutera din möjlighet att slippa betala. Det är vad jag vet inte olagligt att be någon teckna ett avtal under ett samtal. Du ska få material som du kan se i text och skriva under, men det gjorde du ju via SMS-länken (förmodligen stod villkoren där under någon länk). Däremot hade du två veckor på dig att ångra det vilket du tydligen inte gjorde? Om du använt tjänsten eller ej är inte relevant ifall du tecknat den.
    Om de inte informerade dig om din ångerrätt borde du fortfarande kunna ångra den. (Många företag sparar ljudfiler för att kunna visa vad som överenskoms.)

(förstod inte det där med att du "tvingades" skriva under, menar du att du kände dig stressad?)

• Natttis

Jag har tid att ångra mig och jo jag ångra mig vilket jag sa till denna nissen som ringde. Men han ville inte hjälpa mig.

Tvingad för att han så annars skulle jag hamna hos kronofogden. Och det finns nog inget inspelat för det så han inte heller under samtalet att han skulle spela in vad vi kommit överens om. Men jag har ringt till my safty som jag har och dom har sagt att detta är bluff. Och att jag inte ska betala ett öre. Men har dom fel så kommer det bli mycket tid i domstol tingsrätt och skit.

• Anonym (Nono)

Nej, nej... ALDRIG logga in via mobilt på någons begäran via telefon eller SMS! Då kan dom tömma ditt konto! Gör aldrig affärer eller avtal via telefon! Helst aldrig ens säga ordet "ja" till folk du inte känner, om du inte VET att det är en seriös myndighet du talar med!

• Anonym (Nono)

Bara att googla säkerhetshjälpen för att se att dom och några som kallar sig mobilegroup är bluff!

• Anonym (14 dagar gäller)
    Natttis skrev 2020-05-05 22:28:27 följande:

Jag har tid att ångra mig och jo jag ångra mig vilket jag sa till denna nissen som ringde. Men han ville inte hjälpa mig.

Tvingad för att han så annars skulle jag hamna hos kronofogden. Och det finns nog inget inspelat för det så han inte heller under samtalet att han skulle spela in vad vi kommit överens om. Men jag har ringt till my safty som jag har och dom har sagt att detta är bluff. Och att jag inte ska betala ett öre. Men har dom fel så kommer det bli mycket tid i domstol tingsrätt och skit.

Du måste säga till dem skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten. Gör det direkt. Skicka ett mail och skriv att du ångrar dig och inte vill ha tjänsten.

Sedan kan du börja kontakta ställen för råd enl länken ovan.

Att du försökt säga upp per telefon kommer inte hjälpa dig.

Bestrida fakturan skriftligt också.

Anmäl dem!
  • Natttis
    Anonym (14 dagar gäller) skrev 2020-05-05 22:48:23 följande:

Du måste säga till dem skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten. Gör det direkt. Skicka ett mail och skriv att du ångrar dig och inte vill ha tjänsten.

Sedan kan du börja kontakta ställen för råd enl länken ovan.

Att du försökt säga upp per telefon kommer inte hjälpa dig.

Bestrida fakturan skriftligt också.

Anmäl dem!

Jag har skrivit till dem mailen som står på fakturan. Som tydligen inte går till det företaget. Med tanke på att det gjorde jag någon dag innan den andra nissen ringde igår.
  • Unhappy

Kontakta omgående en konsumentrådgivare i din kommun..

Bestrid fakturan och spara mailen som bevisning i ev tingsrättsförhandling. Skriv även ner när du hävde köpet i skrivelsen när du bestrider fakturan. Rådfråga även polisen, då ser ju om det kommit in polisanmälningar mot företaget

• Anonym (14 dagar gäller)
    Natttis skrev 2020-05-06 02:21:10 följande:

Jag har skrivit till dem mailen som står på fakturan. Som tydligen inte går till det företaget. Med tanke på att det gjorde jag någon dag innan den andra nissen ringde igår.

Bra. Bestrida fakturan till den mailen också. De ringde trots att de fått ditt mail. Det är ju ett blufföretag, och bedragare. De kommer inte säga till dig att du slipper betala, men du skall inte betala!
  • Sandrasöt88

Bestrid fakturan. Sen rekommenderar jag att du försöker få en förvaltare alt. god man eftersom du verkar lite.... lättlurad.

• Ellie
    Avenia skrev 2020-05-06 16:19:59 följande:
    Varför står det BLUFF FAKTURA på fakturan på bilden???
    Det undrade jag också först, tills jag insåg att det står SLUTfaktura :)
Svar på tråden Inkasso krav på en gång.