• Isabelle95

Känner mig deprimerad inför kommande negativt graviditets test.

Jag och min man har börjat försöka skaffa barn och är nu mitt i väntan på resultat. Jag vet inte om det är för att viljan att ha barn är så stark som jag känner små små symptom 4 dagar innan mens. Jag tog ett "tidigt resultat" graviditets test som säger sig kunna känna av graviditet 4 dagar innan mens men den var ju såklart negativ. Jag vet att det inte fungerade denna gången heller men viljan är så stark så jag känner att jag bara kommer bli besviken när den där oundvikliga mensen kommer.. vad gör jag för att kunna koppla av och låta vad som kommer hända hända? Vad gör jag för att inte känna mig extremt besviken efter ännu ett negativt resultat? Hur ska jag orka ta mig igenom ännu en period med väntan?

• Svar på tråden Känner mig deprimerad inför kommande negativt graviditets test.
  • Anonym (Anonym)

Fokusera på nästa cykel. Först har du nu några jobbiga dagar innan mens, men du kan testa på bim också. Sedan kan du fokusera på att du åtminstone kan börja om efter blödningen.

• Mimosa86

Svaret är lätt!

Ta inte tidiga grav test! Kommer mensen så kommer ju mensen, då vet du. Kommer inte mensen.. vänta några dagar och ta ett test då. sannolikheten att du får ett glatt besked då är ju mycket stor och det blir en positiv upplevelse.

Håll ut och släng i te bort pengar på dyra graverat som sänker dig. Vänta in din egen kropp

• Jag är bara jag

Ta inte gravtest öht. Blir du gravid uteblir mensen. Jag tog absolut max 10 stycken de 10 år vi försökte. Hade blitt tokig annars!

• Isabelle95

Insåg att jag aldrig kom tillbaka för att läsa svar, fick aldrig ett neg test, de där små små symptomen 4 dagar innan stämde. Är nu 20 veckor gravid. Tog ett test samma dag jag skulle ha börjat min mens och det var positivt, väldigt svagt men positivt.

• Svalan5
    Isabelle95 skrev 2020-09-06 20:14:06 följande:

Insåg att jag aldrig kom tillbaka för att läsa svar, fick aldrig ett neg test, de där små små symptomen 4 dagar innan stämde. Är nu 20 veckor gravid. Tog ett test samma dag jag skulle ha börjat min mens och det var positivt, väldigt svagt men positivt.

Men så härligt att läsa såna här trådar, stort grattis! Vad hade du för små små symtom innan BIM?
  • Isabelle95
    Svalan5 skrev 2020-09-07 07:26:30 följande:

Men så härligt att läsa såna här trådar, stort grattis! Vad hade du för små små symtom innan BIM?

Jag var ovanligt trött och hade högre temp än jag brukar ha innan mens och så hade jag ingen aptit direkt. Sen hade jag lite värk som jag gissar nu var implantations värk men då trodde jag det bara var mensvärk vilket jag normalt inte har några dagar innan utan jag brukar få det runt dag 3 av mens men det kändes lite annorlunda också.
Svar på tråden Känner mig deprimerad inför kommande negativt graviditets test.