• Anonym (Bedragen)

Sex efter ptrohet

I januari-februari förra året hade min man en affär med en kollega. Efter någon månad erkände han (efter att jag konfronterar honom) att dom haft ett kortvarigt sexuellt förhållande. Efter mycket om och men har vi gått vidare med varandra. Det är tufft men vi hittar nya vägar... nu till problemet/frågan. Vi hade inte jättemycket sex innan (kanske 1 gång varannan månad) men nu har vi inget sex. Däremot mer ömhet/kramar. Hur får vi igång sexlivet igen? Hon finns ju ändå kvar i mina tankar. Jag har läst om otrohet och flera par som ?överlevt? har mer sex och får ett bättre sexliv. Några med egna erfarenheter?

• Svar på tråden Sex efter ptrohet
  • Anonym (Wunderbaum)

Varför har ni inte sex? Börja där med själva pudelns kärna och arbeta er ur det tillsammans.

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (Wunderbaum) skrev 2020-05-17 11:28:30 följande:

Varför har ni inte sex? Börja där med själva pudelns kärna och arbeta er ur det tillsammans.

För han låg med en annan och hon dyker upp i mitt huvud när vi har sex. Sen med småbarn prioriteras inte alltid sex...
  • Anonym (Bedragen)

Ingen?

• Anonym (Wunderbaum)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-05-17 11:32:05 följande:

För han låg med en annan och hon dyker upp i mitt huvud när vi har sex. Sen med småbarn prioriteras inte alltid sex...

Jag tror helt enkelt att det måste få ta sin tid och komma naturligt vartefter du bearbetar det som hänt, men samtidigt är det viktigt att ni ändå jobbar på lusten och fortsätter vara nära med hångel och intim närhet så långt ni kan även om det inte blir sex. Fortsätt prioritera intim närhet och att ni vill ha sex och göm er inte bakom den bekväma ursäkten med småbarn och ont om tid. Förlorar ni det intima kommer det bara att kännas awkward när ni väl försöker få till det efter lång tid och risken är att sexet då är helt borta. Attraktion och lust är ju färskvara liksom.
  • Anonym (Man som varit där)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-05-17 11:32:05 följande:
    Byt ut tankarna på öm sex till rå porr. Det blir enklare att se en otrogen partner ur ett porrigt perspektiv tills vidare... 
  • Vikkis94

Det kommer aldrig att hålla mellan er. Ledsen, men det kommer inte bli bättre.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-05-17 10:32:08 följande:

I januari-februari förra året hade min man en affär med en kollega. Efter någon månad erkände han (efter att jag konfronterar honom) att dom haft ett kortvarigt sexuellt förhållande. Efter mycket om och men har vi gått vidare med varandra. Det är tufft men vi hittar nya vägar... nu till problemet/frågan. Vi hade inte jättemycket sex innan (kanske 1 gång varannan månad) men nu har vi inget sex. Däremot mer ömhet/kramar. Hur får vi igång sexlivet igen? Hon finns ju ändå kvar i mina tankar. Jag har läst om otrohet och flera par som ?överlevt? har mer sex och får ett bättre sexliv. Några med egna erfarenheter?

Bra fråga, jag vägrade ha sex med exfrun efter hennes otrohet, tyckte det kändes vidrigt... hela hon kändes vidrig, vi skilde oss.
  • Sagoflickan

Efter att otrohet uppdagades i vår relation fick vårt sexliv ett ordentligt lyft. Rädslan för att förlora någon kan verkligen väcka passionen till liv och så var det för oss. Vi har haft så mycket sex denna tiden så det nästan kan täcka flera år av normalt sexliv. Visst fanns det dubbla känslor där jag kände att jag inte borde ligga med honom samtidigt som det var allt jag ville. Vi har alltid haft en relation med mycket ömhet och närhet men även det har ökat enormt. T ex håller han min hand var natt när vi ska sova.

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (Wunderbaum) skrev 2020-05-17 19:37:28 följande:
    Jag tror helt enkelt att det måste få ta sin tid och komma naturligt vartefter du bearbetar det som hänt, men samtidigt är det viktigt att ni ändå jobbar på lusten och fortsätter vara nära med hångel och intim närhet så långt ni kan även om det inte blir sex. Fortsätt prioritera intim närhet och att ni vill ha sex och göm er inte bakom den bekväma ursäkten med småbarn och ont om tid. Förlorar ni det intima kommer det bara att kännas awkward när ni väl försöker få till det efter lång tid och risken är att sexet då är helt borta. Attraktion och lust är ju färskvara liksom.
    Det är jag med dig på men blir rädd att vi numera kommer leva i ett sexlöst förhållande för det gått så lång tid och att han till sist söker sig till någon annan igen.. Vi har aldrig varit så mycket för närhet med varandra och hade bara sex nån gång varannan månad innan..
  • Anonym (Bedragen)
    Vikkis94 skrev 2020-05-18 10:45:55 följande:

Det kommer aldrig att hålla mellan er. Ledsen, men det kommer inte bli bättre.

Tack för peppen..
  • Anonym (Bedragen)
    Sagoflickan skrev 2020-05-18 21:34:49 följande:

Efter att otrohet uppdagades i vår relation fick vårt sexliv ett ordentligt lyft. Rädslan för att förlora någon kan verkligen väcka passionen till liv och så var det för oss. Vi har haft så mycket sex denna tiden så det nästan kan täcka flera år av normalt sexliv. Visst fanns det dubbla känslor där jag kände att jag inte borde ligga med honom samtidigt som det var allt jag ville. Vi har alltid haft en relation med mycket ömhet och närhet men även det har ökat enormt. T ex håller han min hand var natt när vi ska sova.

Jag förstår precis hur du menar, samtidigt vill jag ju knappt ta i min man för han kört kuken i en annan. Är rädd för att ha sex med honom och tänker att han kommer tänka på henne när han ligger med mig. Hade ni mycket sex innan? Fortsatte det länge att ni var i en sådan period eller dalade det? Vi har ju inte haft så mycket sex (antar det var därför han sökte sig till någon annan även om han själv sagt att han var nöjd som det var) och heller aldrig varit så kramiga.. Sen finns det en 8-månaders och en 3-åring emellan också..
  • Vikkis94
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-05-19 08:07:23 följande:

Tack för peppen..

Vill du hellre höra en massa lögner om att allt kommer bli precis som förut? Han har med fri vilja valt att bedra dig och era två gemensamma barn. Du verkar helt sakna perspektiv på vad en hälsosam och kärleksfull relation är. Låt dig inte luras av de som skriver att relationen fått sig ett upplyft efter en otrohet, för de befinner sig ännu längre bak i tillfriskningsprocessen än vad du gör.
  • jojje77

Ni verkar ju inte haft nått sexliv innan otroheten!

1gg varannan månad kanske?

Kanske därför han var otrogen?

I nästan alla otrohetsaffärer man läser om så är det pga uteblivet sex hemma.

Kanske det ni bör diskutera ist.

• Fjäril kär

Vad exakt gör du och ni för att ta er igenom det som hänt? Du kanske skulle behöva proffshjälp av tex kurator för att komma vidare?

Om sexlivet var dåligt före otroheten och var en bidragande orsak till ATT han var otrogen så kommer ju inte sexlivet hux flux vara hett och passionerat nu efteråt.

• Sagoflickan
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-05-19 08:09:40 följande:
    Jag förstår precis hur du menar, samtidigt vill jag ju knappt ta i min man för han kört kuken i en annan. Är rädd för att ha sex med honom och tänker att han kommer tänka på henne när han ligger med mig. Hade ni mycket sex innan? Fortsatte det länge att ni var i en sådan period eller dalade det? Vi har ju inte haft så mycket sex (antar det var därför han sökte sig till någon annan även om han själv sagt att han var nöjd som det var) och heller aldrig varit så kramiga.. Sen finns det en 8-månaders och en 3-åring emellan också..
    Vi hade inte så mycket sex innan men jag är den mest sexuella av oss så det var inte så att det fattades från min sida. Vi är inne i perioden nu och medvetna om att det kommer att avta men det kommer nog ändå fortsätta vara bättre än innan. Anledningen till att din man sökte sig någon annan behöver varken ha med ert sexliv eller dig att göra. Det kan finnas många anledningar till otrohet och ofta ligger anledningen hos den otrogne själv och inte partnern eller förhållandet.Om han sagt att han var nöjd som det var så var han förmodligen det får man hoppas. 

• Anonym (2012)

För oss tog det närmare sju år innan vi försiktigt kom igång med sex igen. Och det är sådär bara. Med facit i hand så vet jag inte om det är värt att försöka lappa ihop efter ett sådant svek.

• Anonym (Torsdag)

TS. Du är välkommen att kontakta mig om du vill. Vi verkar ha liknande erfarenhet och mål. Jag vill gärna delge en sak också.

Svar på tråden Sex efter ptrohet