• Anonym (Människor utan sexuell attraktion.)

Tycker ni man ska man genmodifera bort sexuella attraktionen från alla människor om det skulle bli möjligt iframtiden?

Tycker ni man ska man genmodifera bort sexuella attraktionen ifrån alla människor som har det om det skulle bli möjligt iframtiden?

Då kommer troligen våldtäkter försvinna iprincip tror jag.

Man ska kunna umgås med folk utan att störas av sexuell attraktion.

Etc

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni man ska man genmodifera bort sexuella attraktionen från alla människor om det skulle bli möjligt iframtiden?
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (sghjkghk) skrev 2020-05-28 00:16:01 följande:

Våldtäkt har ju allt med sexdrift att göra. Utan sexdrift skulle det inte vara några våldtäkter. 

Nu tycker jag inte som TS att man ska ta bort sexdriften eftersom den är naturlig. Men att våldtäkter och annat skulle försvinna är rätt så klart. Och reproduktion kan man snart göra utan sex det är bara en tidsfråga och troligen kommer det tillslut bli det vanliga eftersom det kommer vara det säkraste. Sen för jorden vore det kanske inte helt fel om människan inte kan reproducera men det är en annan fråga.

Nja där tänker vi olika. Sexdrift och våldtäkt. Jo vars det händer men en våldtäkt är ju ett maktövergrepp, våld, hot och tvångsbegrepp. Reproduktionen kan vi lösa i en petriskål. Att avköna, avsexualisera är säkert bra när det gäller brott men fasen vad trist. Fram för det naturliga spelet mellan män och kvinnor! Å allt däremellan.
  • Anonym (sghjkghk)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-28 01:00:48 följande:
    Nja där tänker vi olika. Sexdrift och våldtäkt. Jo vars det händer men en våldtäkt är ju ett maktövergrepp, våld, hot och tvångsbegrepp. Reproduktionen kan vi lösa i en petriskål. Att avköna, avsexualisera är säkert bra när det gäller brott men fasen vad trist. Fram för det naturliga spelet mellan män och kvinnor! Å allt däremellan.
    Jag skiter själv i vilket om man skulle ta bort genen för sexdrift. Skulle man göra det så skulle dom som blivit genmodifierade inte sakna det så för dom skulle det inte spela roll. Det är bara dom som haft det som skulle möjligen sakna det. Men för min del tar jag ingen ställning i den frågan. Däremot när det skrivs att våldtäkt inte skulle bero på sexdrift då måste jag rätta eftersom det är fel. Sen känner du att det skulle bli trist utan sexdrift just för att du har den och därför känner att det skulle vara trist utan den. Men utan den då hade du bara använt tiden att göra annat. Så brukar det vara med dom som är asexuella eller tappat sexdriften. Dom brukar inte känna saknad och man behöver inte ha trist det är ju miljoner andra saker man kan göra än att ha sex. Så skulle man lyckas ta bort sexdriften så skulle dom som inte har den leva vanliga liv dom skulle bara lägga all tid som går åt att jaga sex och ha sex på annat. Men om det skulle vara bra eller dåligt har jag inte en aning om.
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-28 01:00:48 följande:
    Finns ju män som av misstag råkat våldta någon då han trodde kvinnan ville.  
    Skulle det då ha något med makt att göra?

Anonym (Människor utan sexuell attraktion.) skrev 2020-06-01 23:42:31 följande:
    Finns ju män som av misstag råkat våldta någon då han trodde kvinnan ville.  
    Skulle det då ha något med makt att göra?
    Dessutom i nuvarande senaste sexlagstiftning krävs det inte längre uppsåts för det ska räknas som en våldtäkt. 
  • Anonym (backa feminist)
    Anonym (sghjkghk) skrev 2020-05-28 01:28:55 följande:
    Jag skiter själv i vilket om man skulle ta bort genen för sexdrift. Skulle man göra det så skulle dom som blivit genmodifierade inte sakna det så för dom skulle det inte spela roll. Det är bara dom som haft det som skulle möjligen sakna det. Men för min del tar jag ingen ställning i den frågan. Däremot när det skrivs att våldtäkt inte skulle bero på sexdrift då måste jag rätta eftersom det är fel. Sen känner du att det skulle bli trist utan sexdrift just för att du har den och därför känner att det skulle vara trist utan den. Men utan den då hade du bara använt tiden att göra annat. Så brukar det vara med dom som är asexuella eller tappat sexdriften. Dom brukar inte känna saknad och man behöver inte ha trist det är ju miljoner andra saker man kan göra än att ha sex. Så skulle man lyckas ta bort sexdriften så skulle dom som inte har den leva vanliga liv dom skulle bara lägga all tid som går åt att jaga sex och ha sex på annat. Men om det skulle vara bra eller dåligt har jag inte en aning om.
    Nej, du har fel skrev jag innan. Detta är bara din åsikt.. Jag är kåt som fan jämnt, men skulle aldrig våldta. Det handlar om att dom har skeva värderingar helt enkelt!
    Våldtar katter varandra med eller? Nej, det handlar om att dom är idioter enbart. Värderingar mer.. Än kåthet.

Och ja, bara för att du tappat sexlusten som feminist behöver du inte ta ut detta extrema tänk online kanske. Jag håller inte alls med dig, och SJÄLVKLART ska sex driften vara kvar. Den ger ett jävla driv i allt möjligt, och nej man våldtar inte bara för att man är KÅT. Det krävs mer än så! Skeva värderingar och dumma i huvudet behöver dom vara för att våldta, helt enkelt. Baqcka några steg feminist.. ;) Nej, ingen ska ta bort vår kåthet. Tänk på annat nu! Det skulle vara dåligt såklart!!! Man kan inte påverka vår naturliga drift så borde du fatta. Nu stänger vi denna tråd tycker jag. Svaret blir nej såklart. SÅnt ska vi absolut inte genmodifiera. Läskig tanke.
  • Anonym (hmmmmmmmmmm)

Varför handlar alla dessa liknande trådar om att just kvinnor och tjejer blir våldtagna? En del skriver ju t om att det inte behövs en kuk för våldtäkt. Men hoppar över att männen istället skulle skada underlivet på annat sätt på kvinnan.

Blir så trött på det här dravlet.

Idag finns det många svarta unga killar både i gbg och i sthlm som utnyttjas och våldtas. Även lika så finns det kvinnor som våldtar och förgriper sig på småpojkar.

Varför varför varför är allt så jävla fokuserat på kvinnan i det här samhället?

För att svara på trådskaparens fråga. Spelar ingen roll om så människan ser ut som en fyrkantig låda så länge behovet för sex finns inom den. Menar finns ju en hel del kvinnor som låter sina hundar slicka dom. O det finns män som gör illa djurens könsdelar fast dom antagligen inte tänder sexuellt på djuret. 

Det finns sjuka typer inom båda sidor. Fast klart, nu är vi ju i Sverige så får väl skriva inom alla 3 sidor ? Sjukt är vad det är. Så mycket som är så sjukt och bakvänt i detta land.

Men snälla börja tala/skriva om sådana här saker där man inkluderar alla. Menar, pojken som blivit sexuellt utnyttjad av en kvinna som barn. Har den ingen existensiell rättighet, värde överhuvudtaget i era huvuden? Det kan han ju inte ha då man aldrig inkluderar detta utan ska direkt börja böla över kvinnans olycka. Menar inte att det är fel, för det räcker med en, så är det en för mycket som har blivit drabbad. Men snälla börja inkludera båda sidor förbövelen!

Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-02 00:01:34 följande:
    Nej, du har fel skrev jag innan. Detta är bara din åsikt.. Jag är kåt som fan jämnt, men skulle aldrig våldta. Det handlar om att dom har skeva värderingar helt enkelt!
    Våldtar katter varandra med eller? Nej, det handlar om att dom är idioter enbart. Värderingar mer.. Än kåthet.

Och ja, bara för att du tappat sexlusten som feminist behöver du inte ta ut detta extrema tänk online kanske. Jag håller inte alls med dig, och SJÄLVKLART ska sex driften vara kvar. Den ger ett jävla driv i allt möjligt, och nej man våldtar inte bara för att man är KÅT. Det krävs mer än så! Skeva värderingar och dumma i huvudet behöver dom vara för att våldta, helt enkelt. Baqcka några steg feminist.. ;) Nej, ingen ska ta bort vår kåthet. Tänk på annat nu! Det skulle vara dåligt såklart!!! Man kan inte påverka vår naturliga drift så borde du fatta. Nu stänger vi denna tråd tycker jag. Svaret blir nej såklart. SÅnt ska vi absolut inte genmodifiera. Läskig tanke.
    Kåtheten kan ju visst påverka exempelvis om mannen dessutom var full. 
    Anonym (Människor utan sexuell attraktion.) skrev 2020-06-02 00:05:17 följande:
    Kåtheten kan ju visst påverka exempelvis om mannen dessutom var full. 
    ???
    Nej, då är det alkoholen som gör en dum människa ännu dummare såklart!
    Dumt argument. Handlar om dåliga värderingar och idioter, enbart. 
  • Anonym (Love)

Den sexuella attraktionen är något så nödvändigt, att vissa använder det som något brottsligt är hemskt, men ta inte bort det från alla. 
    Ett liv utan sexuell attraktion är inte ett liv. 
    Om man ska vara vetenskaplig så begränsar det chansen till förökning och så..om man ska se det lätt...Sexuell attraktion är fin när den används på rätt sätt. och biologiskt för guds skull (verkligen i guds skull). 

Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-02 00:16:11 följande:

???

Känslor behöver inte ha något med värderingar att göra.
  • Anonym (hmmmmmmmmmm)
    Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-02 00:16:11 följande:

???

Man kan tro att det är så, men det är det inte. Tills en viss del kanske möjligtvis men ex så sker de flesta mord och misshandel under påverkan utav alkohol. Menar du att det är människans värderingar att det är rätt att döda när den kanske inte ens gör en fluga förnär i nyktert tillstånd? Nej det där är bara önsketänkade ifrån din sida. Du vill få det till att alkoholen bara föestärker en viss personlighet. Men det som händer är att det faktiskt kan trycka på "knappar" man inte ens visste om att man själv hade. Det är en drog och är mycket mer dödligare och skadligare inre om yttre än de flesta andra droger som dessutom är förbjudna.
  • Anonym (sghjkghk)
    Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-02 00:01:34 följande:

Katter våldtar varandra hela tiden i djurvärlden kan det vara rätt så brutalt. Sen påstår jag inte att det är en ursäkt att man har hög sexdrift för att våldta. Men det är vanligare att dom med väldigt hög sexdrift våldtar och tittar man på dom som köper sex vilket är en form av våldtäkt så är det ofta män med hög sexdrift. Ingen skulle våldta utan sexdrift. Det är ju ingen debatt det är fakta. Sen om man skulle ta bort sexdriften tja inte vet jag. Jag har inte tappat sexdriften däremot definierar den inte mig och jag kan tänka bort den för att få fokus på annat. Skulle jag sakna den om den försvann. Troligen inte eftersom jag inte skulle ha driften. Sen i ditt fall skulle det nog vara nyttigt om du fick vara utan den ett tag tänk vad kreativ du skulle vara om du inte gick och tänkte på sex hela tiden. För det känns som om du gör det. Lite tragiskt faktiskt att ditt liv är så tomt. Tänk om du tex får prostatacancer och måste opereras och sen inte får tillbaka sexdriften. Kommer ditt liv vara tomt då?
    Anonym (Love) skrev 2020-06-02 01:51:06 följande:

Den sexuella attraktionen är något så nödvändigt, att vissa använder det som något brottsligt är hemskt, men ta inte bort det från alla. 
    Om man ska vara vetenskaplig så begränsar det chansen till förökning och så..om man ska se det lätt...Sexuell attraktion är fin när den används på rätt sätt. och biologiskt för guds skull (verkligen i guds skull). 

Känns som om du har ett rätt så tomt liv om sex är allt som gör ditt liv värt att leva. Jag har miljoner andra saker som skulle göra livet värt även utan sex. Sexdriften är bara en liten del av livet. Det finns så otroligt mycket annat. Tror att du är en som skulle må bra av att vara utan sexdrift ett tag så du ser andra värden i livet och lär dig uppskatta annat. Känns lite tragiskt när människor inte verkar kunna leva om dom inte har sexdrift.
    Anonym (sghjkghk) skrev 2020-06-02 22:56:30 följande:
    Katter våldtar varandra hela tiden i djurvärlden kan det vara rätt så brutalt. Sen påstår jag inte att det är en ursäkt att man har hög sexdrift för att våldta. Men det är vanligare att dom med väldigt hög sexdrift våldtar och tittar man på dom som köper sex vilket är en form av våldtäkt så är det ofta män med hög sexdrift. Ingen skulle våldta utan sexdrift. Det är ju ingen debatt det är fakta. Sen om man skulle ta bort sexdriften tja inte vet jag. Jag har inte tappat sexdriften däremot definierar den inte mig och jag kan tänka bort den för att få fokus på annat. Skulle jag sakna den om den försvann. Troligen inte eftersom jag inte skulle ha driften. Sen i ditt fall skulle det nog vara nyttigt om du fick vara utan den ett tag tänk vad kreativ du skulle vara om du inte gick och tänkte på sex hela tiden. För det känns som om du gör det. Lite tragiskt faktiskt att ditt liv är så tomt. Tänk om du tex får prostatacancer och måste opereras och sen inte får tillbaka sexdriften. Kommer ditt liv vara tomt då?
    Anonym (Love) skrev 2020-06-02 01:51:06 följande:

Känns som om du har ett rätt så tomt liv om sex är allt som gör ditt liv värt att leva. Jag har miljoner andra saker som skulle göra livet värt även utan sex. Sexdriften är bara en liten del av livet. Det finns så otroligt mycket annat. Tror att du är en som skulle må bra av att vara utan sexdrift ett tag så du ser andra värden i livet och lär dig uppskatta annat. Känns lite tragiskt när människor inte verkar kunna leva om dom inte har sexdrift.
    Ok, smid dina planer för att ta bort sexualdriftemn hos män vetja... Eller... INTE. =)
    Tänk på annat!

">

Nej, i mitt fall skulle det inte  va nyttigt. Jag gillar att va kåt.. Och knulla. Men ligger för lite.. Skulle behöva en flickvän igentligen eller fast KK. Håller på att ordna det..
    Om jag fick prostatacancer skulle det suga stenhårt, men jag har andra hobbies än sex.. Jag väljer mest att fokusera på sex för det är skönt och allt. Nyttigt. Skönt.
    Tråkigt för dig med din sexdrift, men det får väl vara så då.
    Sexdriften är en STOR del av livet skulle jag påstå. Inte liten.. 
    Det är inte tragiskt, det är evolution och inkodat i DNA:t.
  • Anonym (sghjkghk)
    Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-03 22:25:16 följande:
    Ok, smid dina planer för att ta bort sexualdriftemn hos män vetja... Eller... INTE. =)
    Tänk på annat!

">

Nej, i mitt fall skulle det inte  va nyttigt. Jag gillar att va kåt.. Och knulla. Men ligger för lite.. Skulle behöva en flickvän igentligen eller fast KK. Håller på att ordna det..
    Om jag fick prostatacancer skulle det suga stenhårt, men jag har andra hobbies än sex.. Jag väljer mest att fokusera på sex för det är skönt och allt. Nyttigt. Skönt.
    Tråkigt för dig med din sexdrift, men det får väl vara så då.
    Sexdriften är en STOR del av livet skulle jag påstå. Inte liten.. 
    Det är inte tragiskt, det är evolution och inkodat i DNA:t.
    Du skulle inte lida av det eftersom du inte skulle ha sexdriften. Sen skulle det kanske i ditt fall vara ett problem eftersom du inte verkar ha mycket annat i ditt liv men det går att förbättra. Sen påstår jag inte att man ska ta bort sexdriften. Men jag kan inte se att det skulle göra världen så hemsk som du verkar tro. Men som sagt var om du inte hade sexdriften då hade du varit mer kreativ och gjort mer.
    Anonym (sghjkghk) skrev 2020-06-03 22:55:43 följande:
    Du skulle inte lida av det eftersom du inte skulle ha sexdriften. Sen skulle det kanske i ditt fall vara ett problem eftersom du inte verkar ha mycket annat i ditt liv men det går att förbättra. Sen påstår jag inte att man ska ta bort sexdriften. Men jag kan inte se att det skulle göra världen så hemsk som du verkar tro. Men som sagt var om du inte hade sexdriften då hade du varit mer kreativ och gjort mer.
    Nej, jag hade nog gjort mindre. Du skulle bara veta hur kreativa vissa kan vara för att få knulla. ;) Varför tror du konst finns, höll jag nästan på att skriva. Men fattar att det inte stämmer, helt.
  • Anonym (sghjkghk)
    Anonym (backa feminist) skrev 2020-06-03 23:30:50 följande:
    Nej, jag hade nog gjort mindre. Du skulle bara veta hur kreativa vissa kan vara för att få knulla. ;) Varför tror du konst finns, höll jag nästan på att skriva. Men fattar att det inte stämmer, helt.
    Det mesta folk gör för att få ligga är sånt som inte är av värde. Konst tex dom flesta som sysslar med det gör det för att konst intresserar dom. Skulle dom tänka på sex hela tiden då skulle dom inte kunna få fram något. Det folk gör för att få ligga är ofta korkade saker.
  • Anonym (K)

Våldtäkt har i vissa fall med kåthet att göra, ja. Men inte ENBART. Du får inte bort våldtäkter för att sexualdriften tas bort.

Det räcker inte med att vara kåt för att begå en våldtäkt. Finns miljoner vrålkåta människor som låter bli att våldta, även en däckad kvinna som är enkelt att våldföra sig på.

Du får plocka bort respektlösheten, idiotin, den dåliga människosynen och moralen. Då kanske.

• Anonym (sghjkghk)
    Anonym (K) skrev 2020-06-04 10:39:03 följande:

Våldtäkt har i vissa fall med kåthet att göra, ja. Men inte ENBART. Du får inte bort våldtäkter för att sexualdriften tas bort.

Det räcker inte med att vara kåt för att begå en våldtäkt. Finns miljoner vrålkåta människor som låter bli att våldta, även en däckad kvinna som är enkelt att våldföra sig på.

Du får plocka bort respektlösheten, idiotin, den dåliga människosynen och moralen. Då kanske.

Visst alla kåta våldtar inte men i stort sett alla som våldtar gör det av sexdrift.
Svar på tråden Tycker ni man ska man genmodifera bort sexuella attraktionen från alla människor om det skulle bli möjligt iframtiden?