• Lbd90

    Ni med blödningstrassel. Utredning? Förklaring?

    Hej,

    Jag är 29 år och har försökt bli gravid i över två år. Min man och jag har gjort utredning och ingen av oss har något ?fel?. Vi har gjort två ivf?er. Första ivf fick vi tillbaka ett färskförsök som inte tog sig och inget till frysen. Andra försöket blev missfall v6 och tre till frysen (som vi nu inte kan använda för tillfället pga stängd klinik nu under corona)

    Jag har sedan jag slutade med preventivmedel haft blödningar mellan ägglossning och mens, blöder även vid samlag. Har varit hos gyn och de har kollat med ultraljud, tagit cellprov men inte hittat någon orsak. Blödningarna pågår allt från 2-10 dagar och varierar från bruna flytningar till färskt blod och håller i sig tills mensen kommer. Blödde även när jag var gravid och fram till missfallet.

    Jag undrar om det är någon mer som upplever samma eller liknande blödningsproblematik och om ni isf fått en mer ordentlig utredning?

    Tack för den som orkar läsa och tacksam för svar!

    Kämpa på där ute alla ofrivilligt barnlösa <3

  • Svar på tråden Ni med blödningstrassel. Utredning? Förklaring?
  • elsa198

    Hej,
    har tyvärr ingen information att dela med mig av men dina problem låter exakt som mina.
    Är i färd med att börja försöka bli gravid, vilket först innebär att min partner måste reversera en vasektomi (long story, men han förväntade sig inte att träffa mig Skäms)
    Därför är jag skitnnojg att det ska visa sig att jag ändå inte kan bli gravid, eftersom jag har så knasig mens (ibland, dock ej alltid).
    Då hade jag hellre låtit honom slippa detta (och kasta pengar i sjön)

    I alla fall. Känner med dig och är också nyfiken på svar på din fråga.

Svar på tråden Ni med blödningstrassel. Utredning? Förklaring?