• Anonym (Fia)

    Hur vet jag?

    Hej! Jag gjorde en abort för precis 4 veckor sedan i lördags. Alltså jag tog tablett nr 2 då. Jag blödde sedan 11-12 dagar och har sedan dess inte blött en enda dag. Abortdagen var ett helvete å jag hade sååå ont. Kunde knappt gå. Kallsvettades en sväng å trodde jag skulle kräkas. Visste inte alls hur jag skulle hantera smärtan jag kände från livmodern. Blödde ut klumpar vid flera tillfällen under abortdagen.

    Det sades sedan att man kunde börja blöda igen efter att man slutat och även att man kunde blöda i flera veckor. Men jag blödde som sagt 11-12 dagar och har sedan inte blött något mer alls. Jag tog ett graviditetstest som visade negativt efter tre veckor precis som dom sa att jag skulle göra på sjukhuset.

    Ägglossningen sades kunna komma igång efter 10 dagar men att det även kan ta längre tid. Men gissar på att det är högst individuellt. Och sedan att mensen Kan komma igång mellan 4-6 veckor efter aborten. För 1-2 dagar sedan började det komma lite rosafärgat och nu idag när jag var på toaletten så torkade jag blod. Har även varit lite dålig i magen vilket jag alltid brukar bli när jag har mens.

    Men nu till frågan: är det mensen som kommit eller kan det vara så att jag börjar blöda igen efter aborten så som dom sa att det kunde hända? Någon som har några spekulationer? Hur vet man liksom? Det är min första abort och jag kommer aldrig göra en abort igen efter detta.

  • Svar på tråden Hur vet jag?
  • Anonym (Kvinna 39)

    Eftersom du haft en lång period utan blödningar verkar det som att du håller på att få mens.

Svar på tråden Hur vet jag?