• Anonym (Vårens)

Kvinna: Hur många orgasmer får du?

En fråga till er kvinnor som har regelbundet sex med en partner (fast partner eller kk). Hur ligger det till med orgasmfördelningen er emellan om du ser till de senaste samlagen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna: Hur många orgasmer får du?
  • Anonym (Kvinna)

Jag får alltid minst en orgasm - ofta 2-3 - min man får oftast orgasm

• Anonym (Älskarinna)

Vi njuter av sexet och räknar inte antalet orgasmer.

• Anonym (Man)

Både jag och tjejen får typ en orgasm var, sen är vi slut. Ingen av oss klarar typ en andra orgasm direkt efter.

• Anonym (Tjej)

Det varierar men alltid minst en orgasm 

• Anonym (Fia)

Om vi ser till just samlag så är det väldigt jämnt fördelat då vi i 99% av gångerna får en orgasm var. Jag är fullständigt tillfredsställd när det gått för mig en gång och jag vill inte fortsätta så det är ett eget val.

Men han har generellt större behov än mig så vi ser till att han får komma lite då och då även när vi inte har samlag.

Räknar vi totala antalet orgasmer så får han nog 3 ggr så många som jag.

• Anonym (Fia)

Om vi ser till just samlag så är det väldigt jämnt fördelat då vi i 99% av gångerna får en orgasm var. Jag är fullständigt tillfredsställd när det gått för mig en gång och jag vill inte fortsätta så det är ett eget val.

Men han har generellt större behov än mig så vi ser till att han får komma lite då och då även när vi inte har samlag.

Räknar vi totala antalet orgasmer så får han nog 3 ggr så många som jag.

• Anonym (C)

Jag kommer oftast 2-3 gånger för varje orgasm han får. Ofta orkar vi en rond 2 och ibland en rond 3 också men då brukar jag börja bli ganska öm och känner mig mer än nöjd. Jag har lätt för att komma, kan nästan frammana en orgasm med viljan när jag är upphetsad. Och så är min kille ovanligt sexig och får mig att komma hur lätt som helst.

• Anonym (Aldrig)

Jag har aldrig fått en orgasm vid sex och min man undrar varför jag aldrig är sugen på sex längre...hmm...onanerar ju hellre tyvärr.

• Anonym (1.)

Jag får 1. Han kommer nästan alltid när jag kommer om vi har samlag. "Jag blir så tänd av det så jag kan inte hålla mig" säger han.

Kommer jag innan vi har samlag så kommer han nästan direkt. Så multipla orgasmer är bara att glömma eftersom han inte kan hantera min orgasm.

Första gången vi hade sex så gav han mig oralt. När jag kom så kom han med. Utan att jag ens hade rört honom eller han ens rört sig själv. Så illa är det.

Men jag kommer ju åtminstone, det är ju alltid något.

• Anonym (20)
    Anonym (1.) skrev 2020-05-22 20:18:25 följande:

Jag får 1. Han kommer nästan alltid när jag kommer om vi har samlag. "Jag blir så tänd av det så jag kan inte hålla mig" säger han.

Kommer jag innan vi har samlag så kommer han nästan direkt. Så multipla orgasmer är bara att glömma eftersom han inte kan hantera min orgasm.

Första gången vi hade sex så gav han mig oralt. När jag kom så kom han med. Utan att jag ens hade rört honom eller han ens rört sig själv. Så illa är det.

Men jag kommer ju åtminstone, det är ju alltid något.

Kan du komma fler gånger om du får fortsatt penetration eller stimulering?

Låter som du gärna hade fått mer än en...
  • Anonym (1.)
    Anonym (20) skrev 2020-05-22 20:25:30 följande:
    Kan du komma fler gånger om du får fortsatt penetration eller stimulering?

Låter som du gärna hade fått mer än en...
    Vill inte ha fler än honom. Men jag tror det i teorin, om han håller lite längre än vanligt så känns det som att jag bygger upp mot en andra orgasm.

• Anonym (20)
    Anonym (1.) skrev 2020-05-22 20:35:15 följande:

Vill inte ha fler än honom. Men jag tror det i teorin, om han håller lite längre än vanligt så känns det som att jag bygger upp mot en andra orgasm.

Jag menade om att du nog gärna hade fått fler än en orgasm.

Jag har lite av samma problem som du, att min partner också kommer alldeles för snabbt och jag inte hinner njuta lika länge som jag vill.
  • Anonym (1.)
    Anonym (20) skrev 2020-05-22 20:45:15 följande:
    Jag menade om att du nog gärna hade fått fler än en orgasm.

Jag har lite av samma problem som du, att min partner också kommer alldeles för snabbt och jag inte hinner njuta lika länge som jag vill.
    Jo. Men jag kan inte beklaga mig så mycket ändå. Jag får ju åtminstone orgasm när vi har sex. Det fick jag sällan med tidigare och inte ens alltid när jag onanerar. Så han är ändå duktig på sätt och vis trots att det är väldigt snabba ryck oftast :D

Vilket är praktiskt om jag bara vill göra det mysigt för honom. Alltid något :D

Har vart med män tidigare som hållt mycket längre, men inte fått mig att komma ändå så ja, det är väl ok :D
  • Anonym (20)
    Anonym (1.) skrev 2020-05-22 21:07:13 följande:

Jo. Men jag kan inte beklaga mig så mycket ändå. Jag får ju åtminstone orgasm när vi har sex. Det fick jag sällan med tidigare och inte ens alltid när jag onanerar. Så han är ändå duktig på sätt och vis trots att det är väldigt snabba ryck oftast :D

Vilket är praktiskt om jag bara vill göra det mysigt för honom. Alltid något :D

Har vart med män tidigare som hållt mycket längre, men inte fått mig att komma ändå så ja, det är väl ok :D

Ja uthållighet är ju bara en liten del i det hela...

Har du problem att ge dig själv orgasm ibland när du onanerar??
  • Anonym (1.)
    Anonym (20) skrev 2020-05-22 21:11:07 följande:
    Ja uthållighet är ju bara en liten del i det hela...

Har du problem att ge dig själv orgasm ibland när du onanerar??
    Ja. Jag kommer rätt nära men inte hela vägen alltid. Vilket är frustrerande och får mig att ångra att jag ville onanera :D

• Anonym (20)
    Anonym (1.) skrev 2020-05-22 21:55:09 följande:

Ja. Jag kommer rätt nära men inte hela vägen alltid. Vilket är frustrerande och får mig att ångra att jag ville onanera :D

Förstår det, låter sjukt frustrerande. Vad är det som fattas för att du ska nå hela vägen då?
  • Anonym (Danial)
    Anonym (Aldrig) skrev 2020-05-22 20:16:18 följande:

Jag har aldrig fått en orgasm vid sex och min man undrar varför jag aldrig är sugen på sex längre...hmm...onanerar ju hellre tyvärr.

Min fru också har samma problem, hon har aldrig fått orgasm, jag vet inte Vf?
  • Perjonsson
    Anonym (Aldrig) skrev 2020-05-22 20:16:18 följande:

Tråkigt men jag är övertygad att du kan träna upp förmågan.

Jag har haft flickvänner som aldrig fått orgasm vid enbart penetrering men jag har med lite utforskande funnit just tekniken som funkar på resp och de fick sen alltid 2-3 orgasmer i snitt.

Vet inte hur bra eller intresserad din man är att tillfrdställa dej men många män tänker bara på sig själv o kommer på 5min och lämnar damen halvvägs.

Men ett problem som är utbrett bland kvinnor är att ni är för pryda för att själv utfprska er sexuella kunskap och inte tar intiativ/ställer krav.

Tips: ta och beställ sexleksaker och en lång ådrig o styv dildo och börja i smyg ha penetrerande sex med dej själv där du testar olika vinklar/djup/fart för att lära dej tekniken som funkar på dej. Bäst vore om din man är med på din sexleksaks utforskning och att han sen lär sig knulla dej så att det funkar och tänder upp din sexlust.

Kolla gärna på porr utan fördömmande glasögon och notera saker du gillar.
Svar på tråden Kvinna: Hur många orgasmer får du?