• Anonym (Gaston)

Tjej, ghostar du?

Spöke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjej, ghostar du?
  • Tunnis
    Anonym (eee) skrev 2020-05-21 17:17:39 följande:

Jag svarade nej på frågan, men det har faktiskt hänt nät jag nätdejtande.

Men då hade jag varit artig först! Kanske svarat fler än en gång till och med, där jag skrev att jag inte var intresserad men tack ändå (typ). Då finns det personer som skriver igen och igen! De tar inte det artiga nejet som ett nej. Skriver tex ok, men vi kanske kan skriva lite mer i alla fall? eller Du vet inte så mycket om mig än, vad grundar du det på? osv

Då ska man liksom komma med argumentation om varför man inte vill skriva mer. Det är inte ok! 
    Då kan det ha hänt att ja till slut bara slutat att svara, men jag har aldrig gjort det som första steg. 

I det läget tycker jag inte att du har ghostat eftersom du redan sagt att du inte är intresserad. Ghosta är ju att utan förvarning bara försvinna.
  • Oerhörd

Nä, jag ghostar inte, men får ofta höra hur ful jag är när jag tackar för intresset, men inte får/vill ha något ut av kontakten.

• Tunnis
    Oerhörd skrev 2020-05-21 19:09:31 följande:

Nä, jag ghostar inte, men får ofta höra hur ful jag är när jag tackar för intresset, men inte får/vill ha något ut av kontakten.

Tråkigt och omoget, låter som att du dodged a bullet.
  • Physalis

Jag hade nog bara ghostat om jag blev rädd eller arg på personen.

Annars hade jag artigt tackat för mig när jag inte längre kände att det fungerade. Men jag vet att andra ghostat betydligt mer lättvindigt så jag hade försökt att inte ta det så hårt. Det verkar inte riktigt finnas överenskomna normer för allt kring onlinedejting.

Korrekturläser som en kratta
  • Oerhörd
    Tunnis skrev 2020-05-21 19:17:49 följande:

Tråkigt och omoget, låter som att du dodged a bullet.

Det handlar inte om en man. Det är i princip standardprotokoll vad gäller personer med snopp. 1) var trevlig 2) skicka en kukbild alt en kladdig fantasi där hon har birollen och invänta beröm 3) gör väldigt klart för henne att hon ändå inte är knullbar. Om tvåan inträffat kan jag med säkerhet veta att trean också kommer. Det tycks vara den största förolämpningen män kan få, att en kvinna inte vill knulla med just honom, trots att det är uppenbart att hon tycker om sex överlag. (Med rimligt socialt begåvade personer som attraherar henne, tror de missar den pyttelilla detaljen.)

Har en på tillfällig ghostning just nu förresten, ska dock höra av mig så fort jag är säker på att jag förblir trevlig. Han har antagligen ingen aning om hur han förolämpade mig och jag vill inte bjuda på att berätta det, så avvaktar tills jag klarar av att enbart informera om att jag inte är intresserad.
  • Tunnis
    Oerhörd skrev 2020-05-22 11:56:19 följande:
    Har en på tillfällig ghostning just nu förresten, ska dock höra av mig så fort jag är säker på att jag förblir trevlig. Han har antagligen ingen aning om hur han förolämpade mig och jag vill inte bjuda på att berätta det, så avvaktar tills jag klarar av att enbart informera om att jag inte är intresserad.
    Hur löd förolämpningen?
  • Oerhörd
    Tunnis skrev 2020-05-22 12:09:36 följande:

Hur löd förolämpningen?

Nej du! Men han tror nog att han gav mig en komplimang. Passa dig för att ge folk komplimanger för utseende ;)
  • Tunnis
    Oerhörd skrev 2020-05-22 12:40:49 följande:
    Nej du! Men han tror nog att han gav mig en komplimang. Passa dig för att ge folk komplimanger för utseende ;)
    Beror ju på vad man skriver för något, inte så smidigt att öppna med något som har med utseendet att göra men har man chattat ett tag kan man ju helt klart säga att man tycker personen är snygg eller vacker.
  • Carroz11n

Efter chattat av och till i flera år nu med en man och nu senast i hela 8 månader med fin kontakt och sexchat mer eller mindre  varje dag blev jag ghostad.....mitt i en sexchat försvann han -  jag kan inte tro att det är sant?! Hur fan kommer jag över detta - alla tips tas tacksamt emot..  Jag inser att jag har problem när jag låter någon jag bara chattat med få så stor plats i mitt liv att jag nu spenderat en helg gråtandes och kan inte sluta tänka på honom. Vi är båda medelålders så det är inte fråga om någon osäker tonårig...

• Fjäril kär
    Carroz11n skrev 2020-06-29 09:14:18 följande:

Efter chattat av och till i flera år nu med en man och nu senast i hela 8 månader med fin kontakt och sexchat mer eller mindre  varje dag blev jag ghostad.....mitt i en sexchat försvann han -  jag kan inte tro att det är sant?! Hur fan kommer jag över detta - alla tips tas tacksamt emot..  Jag inser att jag har problem när jag låter någon jag bara chattat med få så stor plats i mitt liv att jag nu spenderat en helg gråtandes och kan inte sluta tänka på honom. Vi är båda medelålders så det är inte fråga om någon osäker tonårig...

Kvalificerad gissning är att han är gift/sambo/har flickvän och blev påkommen.
  • Carroz11n

Säkert som så som du skriver - blir inte heller förvånad om får mess om ett tag med nån dålig ursäkt att mobilen kraschade. Frågan är hur jag tar mig ur min bedrövelse nu bara....

• Fjäril kär
    Carroz11n skrev 2020-06-29 13:11:55 följande:

Säkert som så som du skriver - blir inte heller förvånad om får mess om ett tag med nån dålig ursäkt att mobilen kraschade. Frågan är hur jag tar mig ur min bedrövelse nu bara....

Genom att se den krassa verkligheten. Det var ett sexigt tidsfördriv och runkfantasi. Thats it. Om ni bara chattat så vet du ju inte heller hur engagerad han faktiskt var i "sexet". Han kan ju ha ätit middag med familjen samtidigt som han gav sken av att ligga i sängen och runka. Ord är bara ord liksom.
  • Carroz11n

Tack jag ska också se det så ett sexig tidsfördriv och mycket bekräftelse. Jag hade ju kul så länge det varade...

• Mandel

Jag har talat/skrivit om att jag inte vill fortsätta att träffas om jag verkligen varit på dejt med personen. Tycker att det hör till vett och etikett att meddela sig då.

Har väl inte meddelat alla dessa evighetsskrivare som aldrig kommer till skott när jag tröttnat på dem utan mer bara låtit det rinna ut i sanden.

Har blivit typ ghostad precis innan första dejten fast tid och plats varit bestämd av 3st olika och så en kille som jag faktiskt var på dejt med och sedan åkte hem till en helg. Frågade vad han tyckte om helgen och han var skitnöjd sedan blev det knäpptyst och så en natt 2 månader senare damp det ned ett grovt sms med frågan om jag var sugen på att ses igen.
    Svarade att han var en kul kille...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Nej)

Nu har jag ju inte dejtat på många år men nej jag har alltid sagt vad jag tycker och avskyr när folk slösar min tid. Sluta vara en fegis och säg vad du vill, svårare är det inte

Det närmsta jag kommit är att sluta svara efter att jag redan sagt till personen att jag inte är intresserad flera gånger men poleten vägrat trilla ned.

Svar på tråden Tjej, ghostar du?