• Anonym (Intedinhora)

Vart går gränsen?

Okej så här är det. I början tyckte jag att otrohet var att titta tex på porr och njuta av andras kroppar när man är en fast relation. Men nu tycker inte jag det längre då min man och jag tillsammans kollar på porr. Är det normalt att gå igång på att se andra nakna människor ha sex och fantisera om dem? Vidare är det okej att börja titt på live porr? Eller är det där gränsen går? Eller finns det ingen ?gräns? alls?

• Svar på tråden Vart går gränsen?
  • Robert 832

Vad som är otrohet är en bruten överenskommelse mellan ett par. Öppna förhållanden tillåter t.o.m intimitet med andra utan att det räknas som otrohet.

Jag drog själv gränsen förut vid intimitet med en annan som man inte kommunicerat om.

Idag lägger jag liten eller ingen vikt alls vid trohet.

• Quattro89

Alla kan ändras och vart gränsen går är upp till er. Skulle du gilla se ett par ha sex precis framför näsan på er så försöker ni uppleva det. Vill ni inte så gör det inte

• Anonym (H)

Så länge alla inblandade (porraktörerna inkluderade) är med på noterna och inte blir tvingade till något eller känner sig svikna så gör man som man vill.

• Tunnis
    Anonym (Intedinhora) skrev 2020-05-23 23:14:51 följande:

Okej så här är det. I början tyckte jag att otrohet var att titta tex på porr och njuta av andras kroppar när man är en fast relation. Men nu tycker inte jag det längre då min man och jag tillsammans kollar på porr. Är det normalt att gå igång på att se andra nakna människor ha sex och fantisera om dem? Vidare är det okej att börja titt på live porr? Eller är det där gränsen går? Eller finns det ingen ?gräns? alls?

Om ni trivs över att kolla på porr tillsammans eller separat så tycker jag inte att du ska grubbla så mycket över det, gör det som känns bra för er och kommunicera mycket.
  • Anonym (Camilla)

Vad som är otrohet definierar varje par tillsammans. Viktigt med kommunikation. Klart det är normalt att tända på att titta på andra som njuter. Ger ju fantasin näring. Se det live? Nja... Eller faktiskt nej om det är betalsex. Går ni på swingersklubb är det en annan sak. Däremot ställer jag mig frågande till ditt nick i sammanhanget. Något du vill utveckla?

• Tukt

Blir det inte en smula komplicerat att använda samma ord, otrohet, för till synes ganska liten sak som att se en annan människa ha sex på ett filmklipp, och att någon har en långvarig sexuell relation med någon bakom ryggen på sin partner?
    Tappar inte ordet sin betydelse då?

• Anonym (A)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-24 09:42:00 följande:
    Vad som är otrohet definierar varje par tillsammans. Viktigt med kommunikation. Klart det är normalt att tända på att titta på andra som njuter. Ger ju fantasin näring. Se det live? Nja... Eller faktiskt nej om det är betalsex. Går ni på swingersklubb är det en annan sak. Däremot ställer jag mig frågande till ditt nick i sammanhanget. Något du vill utveckla?
    Håller med
  • älskamigmucho

Håller m om att olika par tycker olika om vad som e ok. Kan dock inte fatta att porr skulle kunna va otrohet... alla, nästan, män tittar på o runkar till porr det e absolut inte oyrohet utan bara sexlust. Tycker inte live porr heller klassas som otrohet. Då skulle ju typ strippklubb också göra det? Jag tycker om att låta mina partners, o mig själv, ha sex m andra i relationen m även om man inte vill drt måste han ju få se på o njuta av srx o porr

• Tukt

Varför hävdar så många att just ordet otrohet är något man själv definierar? Ordet har ju en betydelse som fortfarande syftar på sexuellt umgänge och inget annat. (utanför det som är avtalat) Enligt SAOL bland annat.
    Det är ju försvinnande få som säger "det där med oralsex, det bestämmer vi själva vad det är för något".

• Anonym (Gränser)

Det är en gräns du själv får ta.

Är det okej att din kille tittar på porr? Det är ju bara en film?

Är det okej att din kille tittar på live porr? Det är ju bara en video.

Är det okej att din kille sexchattar med någon? Det är ju bara text.

Är det okej att din kille köper en prostituerad? Det är ju bara en överenskommelse.

Alltså, för mig går gränsen där det blir "personligt". Där det sker ett utbyte av personligheter.

Min man tittar på porr. Som alla andra män i princip. Svårt att styra. Jag gillar det inte men vad ska jag göra? Det är opersonligt.

Gränsen för mig går när det börjar handla om en person snarare än en bild. En livechat eller liveporr är personligt. Det är en kvinna där bakom, en kvinna han valt att titta på och som han åtrår.

Svar på tråden Vart går gränsen?