• emeliep86

Gravid eller inte?!

Jag har två barn sedan innan, plussade väldigt snabbt med båda då jag kände att något var på gång i kroppen.

Nu har jag tyvärr inte koll på senaste mens men vi hade sex 12/5. Har känt mig konstigt sedan dess. Stick i brösten emellanåt, molande och ilande värk, illamående, svullen mage, förstoppad. Tagit flertalet tester men de visar bara negativt. Jag är nästan övertygad om att jag är gravid men testen visar annorlunda. I söndags 24/5 kom en liten blödning som hållt i sig. Inte alls som mens dock. Jag har googlat mig vansinnig på nidblödningar och ?låghormonare?. Vet egentligen inte om jag vill vara gravid just nu eftersom det inte skulle passa så bra i våra liv samtidigt som jag skulle bli besviken om det faktiskt visade det sig att det inte är något. Jag blir hursomhelst tokig på min kropp och den här väntan håller på att ta kål på mig!

Någon i samma sits?

• Svar på tråden Gravid eller inte?!
  • Anonym (Svar på tal)

Det kan vara för tidigt att testa. Om ni hade sex den 12/5, låt säga att ägget befruktades den dagen, så tar det ca en vecka innan ägget fäster, då är vi på den 19/5. Nu är vi en vecka senare än så och det kanske inte räcker för att hormonerna ska ge utslag på tester.

Vänta till helgen med att testa igen, sedan i mitten på nästa vecka. Om du är gravid borde du få utslag senast nästa helg.

Det låter konstigt med din "mens", har man riktig mens brukar man väl blöda som vanligt så det är inte helt omöjligt att du haft en genombrottsblödning istället och faktiskt är gravid.

• fjanten

Gissningsvis är det mens och inte något annat. Tyvärr. Ibland blir man skengravid när man gärna, gärna vill (eller inte vill). Har du negativa test och blöder får du nog lita på det.

Låghormonare är typ en på miljonen eller något. Dessa som plussat "sent" kommer sedan i andra trådar och har panik för att graviditeten bakåtdaterats (= de plussade i rätt tid i förhållande till ägglossning - som de haft senare än de trott). Ännu mindre troligt att det är läget när du dessutom testat tidigt med de andra två.

• Anonym (Längtar)

Jag är i en annan sits, jag hade min senaste mens 13/5 och efter det ingen som helst PMS. Ingen svullnad, viktökning, ömmande bröst eller oro/ångest. För en vecka sedan ökade flytningar - vita mjölkiga utan lukt. Och nu sedan i fredags bara ont i bröstvårtorna och ena bröstet (brukar annars ha jätteont i båda brösten efter ÄL fram till mens).

Vet inte när BIM är för min cykel varierar mellan 30-35 dagar. Borde dock gå att testa i slutet av denna vecka om jag räknat rätt.. Någon som upplevt liknande? Kanske är gravid ändå?

Svar på tråden Gravid eller inte?!