• Missempi

    Molvärk, har ni haft så ont?

    Hej!

    Jag har väldigt ont av molvärk, spec på kvällarna/nätterna så jag måste ta Alvedon för att lindra. Har haft det i 4 dar nu. Är på äl +16 eller början av v 5. Undrar om nån annan haft så ont och har ni kunnat göra nåt åt det? Jag tror det är livmodern som växer men är ändå lite orolig för det gör så ont så jag inte kan sova. Tack för svar!

  • Svar på tråden Molvärk, har ni haft så ont?
  • Anonym (Google is your friend)

    Har du ringt 1177 och frågat, eller till någon bm? Man kan har väldigt ont när livmodern växer men om det är så mycket att du inte ens kan sova låter det lite för mycket.

  • Missempi
    Anonym (Google is your friend) skrev 2020-05-27 09:00:33 följande:

    Har du ringt 1177 och frågat, eller till någon bm? Man kan har väldigt ont när livmodern växer men om det är så mycket att du inte ens kan sova låter det lite för mycket.


    Nej det har jag inte gjort än. Tänkte om det var nån här som haft liknande. Tack!
  • Anonym (Google is your friend)
    Missempi skrev 2020-05-27 09:08:40 följande:
    Nej det har jag inte gjort än. Tänkte om det var nån här som haft liknande. Tack!
    Vänta en stund ska du se att det ploppar upp en hel hög kvinnor som råkat ut för samma, men tyvärr säger det inget om du egen situation. Det är bara sjukvårdspersonal som kan ge dig ett bra svar om det är något att oroa sig för eller inte. Fast det kanske finns nån sån med här :)
  • Lilant

    Gör de så ont att du inte kan sova så måste du ju åka in då är de ju nått alvarligt fel:) men du kanske överdriver å de känns som vanlig mensvärk svårt för oss att veta men ser framför mig att du ligger dubbelvikt å gråter av smärta å då ska du ju åka in

  • Missempi
    Anonym (Google is your friend) skrev 2020-05-27 09:11:34 följande:

    Vänta en stund ska du se att det ploppar upp en hel hög kvinnor som råkat ut för samma, men tyvärr säger det inget om du egen situation. Det är bara sjukvårdspersonal som kan ge dig ett bra svar om det är något att oroa sig för eller inte. Fast det kanske finns nån sån med här :)


    När jag va gravid förra gången å fick missfall och var på gyn akuten så sa dom ?åk hem och ta en Alvedon? Ingen undersökning eller nånting. Så jag hoppar in här och frågar om nån vart med om samma å om de kunnat göra nåt för att lindra. Så om du inte har nåt konkret för det så tackar jag för din andra info men det var inte min fråga.
  • Missempi
    Lilant skrev 2020-05-27 09:23:34 följande:

    Gör de så ont att du inte kan sova så måste du ju åka in då är de ju nått alvarligt fel:) men du kanske överdriver å de känns som vanlig mensvärk svårt för oss att veta men ser framför mig att du ligger dubbelvikt å gråter av smärta å då ska du ju åka in


    Jag vaknar av det å sen inte kan sova på nån timme, sen somnar jag. Nej inte dubbelvikt utan som kraftig menssmärta, alltså molande.
Svar på tråden Molvärk, har ni haft så ont?