Min gravida kompis kille har varit otrogen
Min kollegas kille har varit otrogen. Hon är höggravid och ska få barn i sommar och han har legat med en annan. Jag är kompis med honom också. Ska jag berätta för henne? Är du gravid? Skulle du vilja veta?
Min kollegas kille har varit otrogen. Hon är höggravid och ska få barn i sommar och han har legat med en annan. Jag är kompis med honom också. Ska jag berätta för henne? Är du gravid? Skulle du vilja veta?
Jag känner dem båda men jag blir orolig för att berätta för mamman när hon är så nära inpå förlossningen. Det är henne jag står närmast. Jag har själv blivit bedragen och vet hur det känns. Det finns en del av mig som inte vill förstöra hennes bubbla och hennes stundande lilla familj vet hur det krossade mig själv. Blir orolig för att skada henne och/eller barnet. Men jag ska som sagt träffa dem båda inom kort och kommer att prata med henne.
Ensam vårdnad får man om man inte är gift och vägrar skriva under för gemensam, vilket man har all rätt till enligt lag.
Korrekt igen, men ena parten kan få ensam vårdnad trots allt, om det t ex finns stora kommunikationssvårigheter mellan föräldrarna.
Jag vet hur det fungerar men vissa kvinnor i tråden säger ju själva att om detta vart dom i situationen gällande otrohet så skulle dom inte skriva på för gemensam vårdnad.
Som att dom tror att dom skulle få ha vårdnaden helt själv och pappan enbart umgängesrätt och att det inte skulle gå att ändra på.
Skulle pappan i fråga ta detta till domstol så skulle det bli delad vårdnad om inte pappan skulle vara opassande som förälder.
Jag fattar att en kvinna som blivit bedragen blir ledsen och sårad men varför ska barnet drabbas för det och bli en marionett i något mellan mamma och pappa.
Anledningen till att jag, och många med mig, förespråkar att vänta med att skriva på för gemensam vårdnad är rent krasst den situation som beskrivits i tråden. Att pappan vägrar föra över föräldradagar och också vägrar att ta föräldraledigt. Mamman står då utan inkomst och utan rätt till förskoleplats eftersom barnet inte hinner bli ett år innan mammans dagar är slut.
Detta handlar inte om hämnd utan att gardera sig för de rötägg till män som finns. Inget hindrar att man väntar med att skriva på för gemensamt förens barnet är ett år alternativt tills pappan ska vara föräldraledig.
Har man en pappa till barnet som är pålitlig finns det naturligtvis ingen anledning att avvakta med att skriva på för gemensamt.
Jag hade önskat en lagstiftning som tvingar den parten som inte tar ut dagar och samtidigt vägrar ge bort dagar till att tvingas till detta. Då skulle vi slippa problemet med detta
Det är ju dock inte vad som nämns i huvudtråden utan det är ju vad andra tycker pga deras erfarenhet.
Tråden handlar ju om ifall ts ska berätta eller ej.
Bara för att det finns män som har gjort som så du känner så betyder ju inte det att alla gör det.
Dela gärna med dig av din erfarenhet och varför du tycker som du gör - precis som du gjorde nu. Inte bara hux flux inte ska skriva på nå papper.
Jag vill ju även tro att de flesta män inte gör som det du nämner utan delar med sig och sköter det snyggt. Inte bara för mammans skull utan för barnets skull. Men det är som sagt vad jag vill tro. Jag säger inte att det är så
Just jag delade faktiskt med mig om detta på det sättet. Frågan är relevant för trådstarten. Får flickvännen veta detta när barnet är fem månader har de troligtvis redan skrivit på för gemensamt. Om pappan då väljer att dra så kan situationen jag beskriver absolut uppstå.
Jag hoppas och tror naturligtvis att detta inte kommer ske i detta fall. MEN det är en aspekt som är relevant utifrån att ts funderar på att avvakta med att berätta.
Har han inte dragit än så kommer han nog inte dra då heller. Det skulle vara om kvinnan i fråga kastar ut honom och det värsta scenariot behöver förhoppningsvis inte ske om att han skulle agera på det sättet.
Hur har det gått,TS? Har du berättat?
Att du inte vill veta innebär ju inte att TS vän inte vill det.
Det gör ont att få veta att ens partner har varit otrogen. Men det gör lika ont att få veta att ens vän har vetat om det utan att berätta.
Och TS vän har väl rätt att själv få välja hur hon vill leva. Likaväl som hennes partner.
Att du inte vill veta innebär ju inte att TS vän inte vill det.
Det gör ont att få veta att ens partner har varit otrogen. Men det gör lika ont att få veta att ens vän har vetat om det utan att berätta.
Och TS vän har väl rätt att själv få välja hur hon vill leva. Likaväl som hennes partner.
Hur har det gått TS har du berättat för din kompis ännu? Vad har hänt, hur gick det?