• Saraas

När kom magen fram ordentligt för er?

Hej!

Ja som rubriken lyder, när kom magen fram ordentligt för er?

Jag är i vecka 15, snart inne i 16 och kan syna en kula som putar fram nu. Är det hormoner eller är det magen som börjar träda fram nu? Hur var det för er? ????

• Svar på tråden När kom magen fram ordentligt för er?
  • Ko85

Med min första syntes inget förräns efter v.18 då började jag få en mage...sen blev jag jättestor :) Med andra så syntes den mycket tidigare, fick börja med mammabyxor redan från v. 8 för det blev en liten kula :)

• amlaj

Nånstans vecka 20-23 kanske det börja bli såpass att det va skönt att ha gravidbyxor istället för vanliga, men va inte speciellt stor då. Har fortfarande inte berättat för min klass, och sist vi träffades innan skolorna stängde så var jag i vecka 25 och försökte inte aktivt dölja det men såvitt jag vet så är det ingen som fattat något.

Är i vecka 36 nu och är fortfarande inte speciellt stor. Kan fortfarande ha mina nästan alla mina vanliga tröjor och alla byxor förutom jeans. Va runt vecka 27-28 som jag började få frågor om jag va gravid för första gången. Jobbar dock i lösa kläder så magen syns inte så tydligt men då var det en ny som tyckte jag såg gravid ut.

• Mint

Jag är i vecka 25 och det är inte särskilt påtagligt om man inte vet om det. Kulan finns där men den är rätt så lätt att dölja med kläder på. Det jag själv märker mest är att brösten växt. Kan ha de allra flesta av mina vanliga kläder utom de tajtaste byxorna.

Berättade för lite folk nu i veckan och några påstår att de gissat, men tror mer det handlar om att jag är i rätt ålder och livssituation och att väl alla tänker så ibland om kvinnor som ?borde? skaffa barn snart/nu mtp sådana faktorer.

• Mint

Tillägg: det är fullt normalt att det börjar synas i vecka 15! Det finns ju folk som ser höggravida ut redan i vecka 20. Det är så otroligt individuellt.

Svar på tråden När kom magen fram ordentligt för er?