• Linniiis

Ont i ryggen v 4+4

Hej!

Jag är tidigt gravid i vecka 4+5 idag och började igår få ont i ryggen vid lunchtid. Det känns precis som molvärk innan mens och smärtorna sitter ungefär där njurarna sitter. En ihållande värk, som jag även vaknar upp med idag.

Har flera missfall i bagaget, så blir en smula nervös. Dock ingen smärta i magen eller blod i sikte och det verkar som att gravtesten ökar i styrka trots att de redan är starka.

Någon som har haft det så här?

Tar även Lutinus, står att biverkningarna kan ge kramper i magen. Någon som fått ont i ryggen?

Eller ska man oroa sig för Uvi?

• Svar på tråden Ont i ryggen v 4+4
  • Anonym (Anonym)

Ont i ryggen är ett extremt vanligt graviditetsbesvär. Du kommer säkert få fler sedan. Många blir t ex illamående. Du kan ju googla får du se vad mer som kan dyka upp så slipper du bli orolig i onödan.

• Linniiis

Självklart har jag googlat en massa och jag har ju även varit gravid förut, så att jag vet vad det finns för symtom.

Nu var det ju mer specifikt smärtorna kring njurarna jag funderade över. Är det där man får ont? Ryggen är ju en ganska stor kroppsdel, så ville mest ha det lite mer specifikt :)

Anonym (Anonym) skrev 2020-05-30 06:41:26 följande:

Ont i ryggen är ett extremt vanligt graviditetsbesvär. Du kommer säkert få fler sedan. Många blir t ex illamående. Du kan ju googla får du se vad mer som kan dyka upp så slipper du bli orolig i onödan.

• Anonym (Anonym)
    Linniiis skrev 2020-05-30 07:07:04 följande:

Självklart har jag googlat en massa och jag har ju även varit gravid förut, så att jag vet vad det finns för symtom.

Nu var det ju mer specifikt smärtorna kring njurarna jag funderade över. Är det där man får ont? Ryggen är ju en ganska stor kroppsdel, så ville mest ha det lite mer specifikt :)

Jo det låter som rätt läge, såvida du inte menar exakt vid njurarna eftersom det då kan vara, ja, njurarna. Men ryggsmärta pga graviditet kan sprida sig ganska långt. Men om det är något annat skulle jag snarare tänka njursten (inte så vanligt för kvinnor som för män) än uvi som ofta ger svidande när man kissar.
Svar på tråden Ont i ryggen v 4+4