• Anonym (Oplanerat)

    Bör jag berätta?

    Jag är 44. Jag har det senaste året haft någon slags relation med en yngre man. Bästa benämningen på vår relation är troligen vän med förmåner eller möjligen älskarinna. Han var nämligen sambo fram till årsskiftet men valde då att separera och bor nu ensam och har sina barn mer eller mindre på halvtid.

    Jag var väl lite godtrogen som började tro att det kanske skulle bli jag och han nu när sambon försvann men något gick käpprätt åt helvete och jag är fortfarande osäker på om det är något jag kunnat förhindra. Nog om det för tillfället.

    I slutet på februari hände något som gjorde att vår kontakt förändrades från att ha varit intensiv och daglig till mycket märklig och sporadisk. Detta på hans initiativ då han behövde tid för sig själv och hitta en rutin med barn och att bo ensam. Han ?försvann? liksom från mig och ville inte träffas. I slutet på mars träffade jag honom vid ett par tillfällen och det började kännas som att han var på väg tillbaka till mig men jag hade fel. Har inte träffat honom sedan den 27 mars nu. Sedan den 26 april har jag haft noll kontakt. Noll. Han besvarar inte mina meddelanden. Har på omvägar fått höra att han har skaffat flickvän.

    Nu till saken. Jag är gravid. Började må märkligt bara några veckor efter att vi senast träffades (och hade sex). Jag har spiral och borde inte kunna bli gravid men slutligen var det vad jag misstänkte och jag fick det bekräftat för någon månad sedan. Försökte då få till ett möte med honom utan respons och min ihärdighet och desperation var det som ledde till att han slutade svara helt. Han vet inte att jag är gravid. Jag ville berätta öga mot öga. Han ville inte träffa mig. Och nu har han flickvän. Jag vet inte hur jag ska göra och klockan tickar.

    Jag ville inte ha fler barn. Jag vill definitivt inte ha barn med någon som inte vill ha barn med mig. Jag vill således göra abort men samtidigt tycker jag nog att han åtminstone bör få veta vad som hänt. Eller är det egoistiskt?

    Min fråga till er är således: Bör jag berätta för honom att jag blev gravid? Eller är det bättre att han aldrig får veta något? Att jag tar allt ansvar själv? Jag skulle helst vilja få hans stöd och för varje vecka som går utan svar blir det jobbigare och jobbigare. Jag är i vecka 11 nu och medicinsk abort är inte längre möjlig. Klockan tickar...

  • Svar på tråden Bör jag berätta?
  • viseversa

    om du ska göra abort varför i hela friden väntar dui? Vill, du föda ut fostret eller? Det är bara att göra abort. Du kan berätta det om du får tag på honom senare. För förstår inte grejen att du MÅSTE berätta innan du göt abort och då låter veckorna gå och fostret växa sig större och större. Låter sjukt konstigt enligt mig.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Du har ju bestämt dig för abort, så gör det då!! Han behöver inte informeras varken före eller efter, det kommer inte att hjälpa någon. Det är över mellan er, gå vidare.

  • smulpaj01
    viseversa skrev 2020-05-31 17:25:21 följande:

    om du ska göra abort varför i hela friden väntar dui? Vill, du föda ut fostret eller? Det är bara att göra abort. Du kan berätta det om du får tag på honom senare. För förstår inte grejen att du MÅSTE berätta innan du göt abort och då låter veckorna gå och fostret växa sig större och större. Låter sjukt konstigt enligt mig.


    Håller med till 100%. Varför vänta om man ändå har bestämt sig? Helt galet.
  • Anonym (Kvinna 42)

    Eftersom han inte svarar dig så kan du inte räkna med hans stöd what so ever. Lägg ner det. Han kanske inte ens kommer tro på att du är gravid.

    Gör abort om du ska men släpp honom. Det här är din ensak.

  • Anonym (Oplanerat)

    Jag har tid för abort på onsdag så det kommer ske. Jag känner bara att det är jobbigt att gå igenom det själv men kanske är det vad jag behöver göra.

    Inse. Och gå vidare.

  • viseversa

    Får känslan av att ts vill ha detta som en hake på killen i fråga. Så länge hon är gravid har hon ett "band" till honom. Varför skulle han vara ett stöd? han har tydligt visat att han inte vill fortsätta er relation. Gör abort NU innan barnet måste födas ut och gå vidare med ditt liv. 

  • smulpaj01

    Han kommer inte vara något stöd oavsett. Han har visat väldigt tydligt att det är över mellan er. Skriv och berätta om det känns bättre för dig men räkna inte med något gensvar på det.

  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Oplanerat) skrev 2020-05-31 17:31:40 följande:

    Jag har tid för abort på onsdag så det kommer ske. Jag känner bara att det är jobbigt att gå igenom det själv men kanske är det vad jag behöver göra.

    Inse. Och gå vidare.


    Han kommer absolut inte att följa med dig ändå. Ring en väninna.
  • Anonym (Juni)

    Du ska nog inte räkna med något "stöd" från honom. Om han inte svarat på dina meddelanden kommer han inte vara det stöd du behöver vid en abort heller. 

    Om du ska berätta alls tycker jag att du kan göra lite som du vill med. Vill du att han ska veta bara för att det hände tycker jag att du kan skicka ett sms. Han har ju visat tydligt att han inte vill träffa dig.  

  • neverpreggo

    Det blir inget stöd av honom utan det skulle troligtvis göra allt MYCKET jobbigare och du skulle stå ensam ändå. Trist men sant.

  • Anonym (Kvinna 42)
    Anonym (Oplanerat) skrev 2020-05-31 17:31:40 följande:

    Jag har tid för abort på onsdag så det kommer ske. Jag känner bara att det är jobbigt att gå igenom det själv men kanske är det vad jag behöver göra.

    Inse. Och gå vidare.


    Jag gjorde samma resa som du fast jag var lite yngre och han lite äldre.

    Jag fick tyvärr deala med både en uppslitande abort samtidigt som jag fick mängder av ilskna och delvis hotfulla meddelanden från honom. Inte så kul att vara ett känslomässigt vrak på uppvaket efter ingreppet och då hitta 17 vidriga sms i telefonen från honom. Och det fortsatte nån vecka till. Jag grät och sörjde abort och slutet på vår kärlek samtidigt som jag bråkade med honom via sms.

    Det är inte värt det.
  • Anonym (Oplanerat)
    Anonym (Kvinna 42) skrev 2020-05-31 20:31:53 följande:

    Jag gjorde samma resa som du fast jag var lite yngre och han lite äldre.

    Jag fick tyvärr deala med både en uppslitande abort samtidigt som jag fick mängder av ilskna och delvis hotfulla meddelanden från honom. Inte så kul att vara ett känslomässigt vrak på uppvaket efter ingreppet och då hitta 17 vidriga sms i telefonen från honom. Och det fortsatte nån vecka till. Jag grät och sörjde abort och slutet på vår kärlek samtidigt som jag bråkade med honom via sms.

    Det är inte värt det.


    Tack!

    Jag inser att det troligen är bättre att han aldrig får veta. Det här kommer få bli min grej. Min hemlighet.

    Ja, till er som skrivit ovan och tänker att jag använder graviditeten som någon slags hållhake:

    Jag har naturligtvis funderat över om något skulle ändras mellan oss om han visste. Jag trodde kanske det någonstans djupt inne. Jag hoppades på någon sorts sympati men det är nog för mycket begärt. Ni har rätt. Han har gått vidare. Han har slängt bort mig. Jag var bara ett enkelt ligg under tiden som han dejtade andra. Att jag älskar honom har inte med saken att göra. Jag behöver också gå vidare nu. Avsluta ett kapitel.
Svar på tråden Bör jag berätta?