• Mon 1 Jun 2020 15:54
    22155 visningar
    3 svar
    -1
    3
    22155

    Tvillingar och mens?

    Min ena tvillingdotter fick mens idag och hennes tvillingsyster är jätteledsen, hon vill också ha mens nu. Deras bästa vän fick mens nyligen så hon är rädd att de två bara ska prata om det så att hon hamnar utanför.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra, mensen kommer ju när kroppen är redo för det. Någon som har något tips?

    De är 12 år, blir 13 år i höst.

  • Svar på tråden Tvillingar och mens?
  • Mon 1 Jun 2020 18:15
    #1

    du kan ju säga att det är skönt så länge man slipper. Och att den kommer när den kommer. 

  • Mon 1 Jun 2020 19:42
    #2

    Nä, finns ju inte så mycket att göra som sagt. Att säga att det är skönt så länge man slipper känns inte som något man vill höra när man helst bara vill få mens och vara som ?alla? andra.

    Kanske kan du muntra upp henne med att ni hittar på något mysigt, bara du och hon. Går och fixar naglarna, har en hemmaspakväll, tittar på film, turridning. Allt utifrån vad hon uppskattar. Ev. svårt att få förståelse från den andra dottern. Men du kanske kan prata med henne och förklara att hennes syster är ledsen över att inte fått mens och att hon behöver muntras upp just nu. Men att du och hon kommer att ha en mysdag när systern fått mens.

  • Tue 16 Nov 2021 13:34
    #3

    Mina tjejer fick inte mens samtidigt. Men det dröjde inte mer än någon månad innan tvilling 2 fick sin. 

Svar på tråden Tvillingar och mens?