Frivillig familjehemsplacering av 13 åring
Jag har en dotter med komplicerade beteendestörningar.
Hon har alltid varit ett "svårt " barn.
Hon är äldst i en syskonskara på 4 barn. Hennes svårigheter har eskalerat något enormt senaste året.
Exempelvis har hon eldat det både hemma och på skolan. Hon har varit försvunnen I dagar och jag har varit vaken och ute och letat varenda helg /vecka i snart ett års tid.
Jag har inte kunnat sova en hel natt på evigheter då oron för henne varit konstant.
Hon hotar med att skära halsen av sig så fort hon får ett nej eller krav. Hon självskadar och har gett sig på sina syskon (minsta är ett år)
Hon har inte varit i skolan på hela årskurs 7, hon har slagits i skolan och går i terapi på bup 2 dagar i veckan.
Jag har kämpat för henne och vänt ut och in på mig själv, jag lovade att aldrig svika henne då hennes pappa ganska nyligen valde att inte vara delaktig pga av att hon anklagat honom för att ha slagit henne. (vilket det visade sig vara något hon sa för att slippa bo där, han hade högre krav på henne)
Nu har en familjehemsplacering kommit på tal.
Jag mår skit och känner att jag överger /ger upp mitt barn. Samtidigt är vår situation ohållbar.
Är det någon som ar sitt barn frivilligt placerat pga av att barnet har beteendestörningar?
Hur gick det till?
Hur har det funkat?
Hur ser ert umgänge ut med barnet?