• Emelie 01

Vi som vill bli gravida 2020

Finns säkert redan en massa grupper. Men är ny här och det är svårt att hoppa in när konversationerna redan är superlångaFlört

Jag och min sambo har beslutat oss för att skaffa ett gemensamt barn. Sedan tidigare har jag två ljuvliga pojkar och min sambo är en underbar bonuspappa. 

Men nu känns det som att det är dags för oss att bli en större familj. 
    Finns det någon som vill följas åt med målat att bli gravida? 

Jag har BIM 21/6, men eftersom min mens inte är återställd helt efter pillerstopp så kan det vara så att det inte stämmer. 

Hur håller ni koll på ägglossning?
    Någon mer som slutat med minipiller som vill dela med sig om hur lång tid det tog innan eran kropp var tillbaka i normal cykel?

Kram på er alla

• Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2020
  • Anonym (Längtan)
    Emelie 01 skrev 2020-06-11 09:06:32 följande:

Va kul !!

Nä jag tror inte det är kört. Jag har plussat efter BIM med min första graviditet. Då har antagligen ägget tagit länge tid på sig att fästa bara :) Ingen anledning att ge upp. 

Hade förmodligen en nidblödning 6/6 och tror jag hade ägglossning runt 1/6. Men är osäker på om de var en nidblödning eller sen ägglossning och blödningen kom i samband med ägglossning istället. Rosa flytning som jag aldrig upplevt förut eller noterat. Man vill så gärna så man vrider och vänder på allt. ????
  • Anonym (Hallonet)
    Emelie 01 skrev 2020-06-11 09:04:44 följande:

wow va häftigt att du känner längtan efter syskon redan. Jag har 14 månader mellan mina barn. Det var otroligt tufft första tiden. Men nu har dom sån glädje av varandra. 

Är det digitala Clearblues du använder ? Jag funderade på om jag skulle köpa en fertilitetsmoniter. Men kanske får ge det någon månad till först. 

Jag har BIM den 21/6 oändligt länge tills dess. Men sannolikheten att det skulle tagit sig är inte så stor så mina förhoppningar är små även om jag önskar att det tagit sig av hela mitt hjärta. Har faktiskt spänningar i brösten och bröstvårtorna är så ömtåliga. Men det kan dom ju vara före mens med. 

Ja, det är lite sjukt, haha.. känner dock ingen jättestress men vill verkligen börja aktivt försöka till hösten! Precis som du säger är jag lite rädd för den tuffa tiden, men att de kommer få så roligt ihop och jag vill helst inte dra ut på barnverkstaden allt för länge. Fyller 30 i år och nyutbildad så ser fram emot att få komma tillbaka till arbetet när det blir dags.

Får se om jag lyckas hålla mig ifrån alla dess test i sommar, tror inte det om jag känner mig själv rätt. Hehe. Har kvar de lila clearblue testen som användes när vår son blev till. Tyckte dom var superbra! Ja denna eviga eviga väntan på BIM alltså. Hur länge har ni försökt nu? :)
  • LoveL

Hoppar också in i tråden. Jag hoppas på en graviditet i år, har ett stabilt förhållande som är inne på sitt 9e år men vi är unga så vi känner ingen stress ännu. Vi har sagt att det är väldigt välkommet om det skulle hända men vi försöker hålla oss avslappnade. Vi prickade ÄL på dagen vilket vi inte gjort förut, och jag har nu 6 dagar till bim. Ihållande stick och svid i förrgår som höll i ca 10sekunder. Igår stickningar i livmodern hela dagen. Idag ingenting. Jag önskar att det tagit sig, men är rädd att mensen kommer.

Så svårt att vara avslappnad, har längtat i flera år och nu äntligen börjar livet kännas stabilt med husköp, han har fast jobb och jag snart färdigutbildad med mycket goda jobbmöjligheter. Ja jag längtar, VARJE DAG...

• Anonym (Mamma)

Började testa för ÄL imorse (haft förhinder några dagar innan) och fick maxutslag direkt :) Hoppas bara inte det är falskt positivt pga kvarliggande graviditetshormoner, en del påstår ju att testerna kan ge utslag då :s

• nellys

Åh jag hoppar gärna in här! Försöker bli gravid med första barnet, är inne på tredje försöket nu. BIM idag enligt en app jag har men vet inte om det stämmer riktigt... Testade negativt imorse. Funderar på om jag ska testa imorgon igen eller vänta två dagar... Ingen mens som dykt upp än iaf och hoppas verkligen den inte kommer! Har sedan en vecka tillbaka haft jätteont i brösten på ett annorlunda sätt än vad jag brukar känna innan mens. Har även sedan ägglossning haft som mensmol till och från. Så svårt för alla symtom på graviditet är ju typ symtom på mens också!

• Anonym (Tjejverkstad?)
    mammajenny87 skrev 2020-06-04 16:06:07 följande:

Hej! Jag hänger gärna på denna tråd och hoppas också på ett plus 2020. Vi gjorde ett försök tre dagar innan ägglossning och väntar nu in BIM för att se om vi får plus på stickan! Men tror inte det med tanke på hur långt innan det blev. Så jobbig denna väntan... Har två söner sedan tidigare på 3 och 5 år. Annars är nästa ägglossning 22 juli =)

Halloj! Kan det möjligtvis vara så att ni försöker er på att baka en flicka? :) eller varför testade ni endast tre dagar innan ÄL
  • PiffaTjejen

Hoppas också bli gravid i år! Mest av allt önskar jag mig ett friskt barn men blir det en flicka vore det extra kul!

Använder mig av clearblue fertilitetsmonitor samt har för några dagar sedan börjat med ägglossningstickor från restlagret. Hoppas kunna bli gravid under året men har full respekt för att det kan ta längre tid än så..:)

Vet att det kanske inte hjälper men försöker ha sex några dagar innan utslag på ÄL stickan. Svårt dock med en så icke regelbunden ÄL som jag har. Förra månaden kom den dag 21-22 i cykeln. I denna cykel fick jag utslag dag 9....

• Nessie84

Hej!

Hoppar in här också ??! Vi försöker få till ett fjärde barn ???????? Har tillsamman tre fantastiska tjejer på 14, 13 och 2 år. Vår lilla sladdis sa vi skulle vara vårt sista barn men nu har vi båda börjat längta och vill att sladdisen ska ha ett jämngammalt syskon.

• Anonym (Andra)

Hej,

Hoppar också in här! Vi har precis bestämt oss för att försöka med barn nr 2. Har ett barn på 10 år, men är medveten om att det kan ta ett tag då jag är 36 år och maken 43 år.

Om det går som jag vill, önskar jag mig en sommarbebis 2021.

• Elwi14

Hoppar också med ???? Jag har 3 barn sen innan i ett tidigare förhållande, min sambo har inga. Vi har bestämt oss för att försöka med ett gemensamt barn nu. Har slutat med p-piller sen 2,5 månad tillbaka. Hade ÄL 29/6 och BIM 14/7. Har ju såklart varit ivrig och testat mig redan, dock med negativa resultat. Vet att det nog är lite tidigt men man hoppas ju ändå. Kul att följa er andra på samma resa ????

• Nessie84
    Elwi14 skrev 2020-07-09 10:32:36 följande:

Hoppar också med ???? Jag har 3 barn sen innan i ett tidigare förhållande, min sambo har inga. Vi har bestämt oss för att försöka med ett gemensamt barn nu. Har slutat med p-piller sen 2,5 månad tillbaka. Hade ÄL 29/6 och BIM 14/7. Har ju såklart varit ivrig och testat mig redan, dock med negativa resultat. Vet att det nog är lite tidigt men man hoppas ju ändå. Kul att följa er andra på samma resa ????

Åh så spännande! Vi försöker också med fjärde barnet, lika spännande varje gång :)
  • Elwi14
    Nessie84 skrev 2020-07-09 10:47:36 följande:

Åh så spännande! Vi försöker också med fjärde barnet, lika spännande varje gång :)

Ja det är det verkligen! Har det gått fort för er att bli gravida med de andra barnen?
  • Nessie84
    Elwi14 skrev 2020-07-09 12:48:54 följande:

Ja det är det verkligen! Har det gått fort för er att bli gravida med de andra barnen?

Med de 2 första gick det fort men 3 tog över 1 år, vi hade börjat ge upp hoppet och trodde att 10 års av hormonspiraler hade satt kroppen helt ur balanS men till slut så .... nu får vi se hur lång tid det tar med 4 :)
  • Elwi14
    Nessie84 skrev 2020-07-09 13:09:53 följande:

Med de 2 första gick det fort men 3 tog över 1 år, vi hade börjat ge upp hoppet och trodde att 10 års av hormonspiraler hade satt kroppen helt ur balanS men till slut så .... nu får vi se hur lång tid det tar med 4 :)

Ja dessa hormoner kan spöka till det ibland. Jag har också blivit gravid väldigt snabbt förut. Längsta tog 4 månader och nu är jag stressad över att inte ha plussat än fast det är andra försöket ;) Hoppas verkligen det kan vara ett litet pluss om några dagar :)
  • Sesse

Vad tror ni? Blir knäpp, ser jag en linje eller eller inte? Har bim idag..
  • nellys
    Sesse skrev 2020-07-11 05:37:21 följande:

Vad tror ni? Blir knäpp, ser jag en linje eller eller inte? Har bim idag..

Jag ser absolut en linje! Grattis!!
  • nellys

Teata

Testade med CB Early detection precis. Inbillar jag mig eller är det en svag linje??

• nellys

Oj såg nu att tråden var till för dom som försökte med syskon jaja, säg gärna vad ni tror om mitt test iaf

Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2020