• Anonym (TS)

Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

"Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. "Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan."

www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRBbpG/darfor-skickar-killar-penisbilder-till-okanda

"Kvinnor och unga tjejer som är aktiva på sociala medier och dejtingsidor drabbas ofta av så kallade dicpics. Någon okänd man kontaktar dem och skickar plötsligt en bild av sin erigerad penis."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7391329

"Att tjejer tar emot bilder på killars kön som dom inte vill ha, är något som personal på ungdomsmottagningar i Skaraborg märker av är vanligt. Det har kommit fram genom ett frågeformulär om sexuell hälsa."

• Svar på tråden Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?
  • Anonym (I’m)

Jag har fått en Dick pic i mitt liv. Det var på en dejting sida. Jag bad om en bild på honom men fick en bild på en kuk. Jag trodde han skämtade men han uppfattade ?kan du skicka en bild på dig? som att jag ville se hans snopp.

Han var 30+

• Studentpappa

Alla som har pojkar får väl försöka ge dom en vettig uppfostran, mycket mer än så går väl inte att göra.

Fattar man inte att en kukbild är olämplig att skicka till någon som inte man vet vill ha en, så är det nog rätt kört att få personen att ändra beteende. Dödstraff lär ju vara lite väl tilltaget men skulle på sikt lösa problemet..

Min sambo får inga kukbilder och har enligt henne aldrig fått heller, jag hoppas mina döttrar också slipper det. Stängda sociala medier och partner i nästan 20 år har väl underlättat. Skulle jag få reda på att mina döttrar fick kukbilder skulle jag lägga en hel del tid på att publicera dessa för allmän beskådan, främst hos föräldrarna som misslyckats med sin avkomma.

Ride it like you stole it
  • molly50
    Postman skrev 2020-06-11 17:35:31 följande:
    Hade du ingen koppling alls till dom?
    Nej. Det är random killar som själva tar kontakt med mig på sociala medier.
  • molly50
    Anonym (olof) skrev 2020-06-13 14:08:57 följande:
    Nej, detta är inget som sker automatiskt. Orsak och verkan. Riktiga män skickar inte dylika bilder.
    Riktiga män skickar inte sådana bilder. Det är sant.
    Men ändå så sker det.
    Och det är inte för att man har bett om det.
    Lägg skulden där den hör hemma.
  • Anonym (J)

Hur kan vi få kvinnor att börja skicka välkomna tiitpics?

• Anonym (Haha)
    Anonym (J) skrev 2020-10-01 17:54:02 följande:

Lobotomi kanske fungerar....
  • molly50

Du kan ju börja med att titta i trådarna med intima bilder här på FL.
  • Anonym (TS)
    molly50 skrev 2020-10-01 16:40:31 följande:

Nej. Det är random killar som själva tar kontakt med mig på sociala medier.

• Anonym (Knulla?)
    Anonym (Inte genom samma mynt!) skrev 2020-06-07 10:44:52 följande:

Jag har hört en teori, halvt på skämt, från en man, att dick pics är ett "numbers game". Skickar en man tillräckligt många dick pics till tillräckligt många mottagare så kommer han till slut hitta någon som blir glad över den. Även om det bara är 1% som blir glada och 99% sura eller även om det är 0,00001% så skickas tillräckligt många så hittar den "hem" till slut. För ur en väldigt stor grupp som antalet kvinnor på jorden är finns det alltid någon som tycker tvärtemot.

Då blir det värt det för den som skickar dick pics. Att 1000 blir sura spelar ingen roll om en blir glad. Den personens glädje är mer värd än 1000 andras upprördhet.

Underligt sätt att resonera men det är väl sant på sätt och vis. Det finns nästan säkert någon enstaka som tycker det är trevligt att få sådant.

Gammalt inlägg som jag citerar men det där har jag hört också, fast som en man som ställer sig utanför damtoan på en krog och frågar alla kvinnor som passerar om de vill knulla och till slut är det nån som nappar.

Har också hört från säker källa om en känd politiker som hade rykte om sig som häradsbetäckare som hade för vana att när han var ute och promenerade ställa frågan till alla kvinnor han mötte, "Knulla?". Enligt honom själv så fick han ofta ragg.

• Anonym (Jo)

Glöm det.
Svar på tråden Hur ska vi få män att sluta skicka ovälkomnande dickpics?