• Anonym (Sabina)

Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig

Vet inte ens vart jag ska börja men har ingen att bolla mina tankar med, jag lever i ett VÄLDIGT dåligt förhållande med psykisk misshandel varje varje dag, jag har försökt att lämna i 2 år snart men på något vis så lyckas han omvärdera det varje gång jag jag slut och använder barnen emot mig för att jag ska stanna.

Iallafall, jag har konverserat med en gammal vän den här vännen känner till vilket helvetet jag lever med varje dag, efter en blöt utekväll för ett par helger sen så hamnade vi ensamma och började väl ?hålla på? jag stoppade direkt och sa att jag inte kunde, han förstod men sa även att jag inte borde ta hänsyn till idioten efter hur han behandlar mig och alla runt omkring. Tillslut så blev det så att vi faktiskt hamnade i sängen med varandra, och jag kan ärligt säga att jag ångrar mig inte ens. Detta har verkligen gett mig pushen jag behöver för att ta mig ut, den natten har fått mig att ta mitt pick och pack utan att blinka, vet att jag är värd så jävla mycket mer. MEN den här vännen har blivit fruktansvärt avig, vilket jag tycker är tråkigt för även om jag har noll intresse för någon ny relation eller ens att hamna i sovrummet igen, så har våra dagliga samtal liksom fått mig igenom hela den här karusellen och fått mig att må bra. Men inser att allt som var inteesssnt var ju just att få ligga och nu är jag väl ingen prioritet längre. Som sagt vill enbart ha kvar den ?relationen? som fanns innan den här blöta natten.. visst vi pratar men är inte som innan. Bör jag blockera personen i fråga och försöka gå vidare med mitt liv utan någon att samtala och bolla med? Eller bör jag fortsätta försöka ?hålla igång diskussionen??

• Svar på tråden Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig
  • Anonym (XY)
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-11 13:37:14 följande:
    Ja och den beskrivningen var väldigt väldigt kort....
    Anonym (Sabina) skrev 2020-06-07 00:38:23 följande:

Vet inte ens vart jag ska börja men har ingen att bolla mina tankar med, jag lever i ett VÄLDIGT dåligt förhållande med psykisk misshandel varje varje dag, jag har försökt att lämna i 2 år snart men på något vis så lyckas han omvärdera det varje gång jag jag slut och använder barnen emot mig för att jag ska stanna.

Och detta tydligen du var en solklar giltig anledning till otrohet.

Ja det finns alltid en annan sida, men den sidan verkar du struntar i.

Jag säger inte att TS inlägg inte är sann, jag ifrågasätter om det verkligen är en ursäkt för att vara otrogen.

Hur kan man ta hänsyn till den andra sidan? Kan du det?

Åtar du dig uppgiften att be TS fd att lämna sin version?

Tills dess läser de flesta empatiska människor TS trådstart och tar ställning till hennes berättelse utifrån de uppgifter som finns där.

• Anonym (sådär)
    Anonym (XY) skrev 2020-06-12 11:15:43 följande:

Hur kan man ta hänsyn till den andra sidan? Kan du det?

Åtar du dig uppgiften att be TS fd att lämna sin version?

Tills dess läser de flesta empatiska människor TS trådstart och tar ställning till hennes berättelse utifrån de uppgifter som finns där.

1) Tycker du att otrohet är ett ok sätt att hantera sitt missnöje över sin relation?

2) Finns det kanske andra sätt att hantera sånt på?

3) Är det ok uppmuntra sånt och kalla det för empati?

3) Kan man vara empatisk OCH ändå tycka att TS kunde skötte det på ett bättre sätt, eller måste man klappa händerna och hurra över att TS varit otrogen för att hon var missnöjd med sin relation för att klassas som empatiskt?

4) Skulle du själv vara ok med att din man går och knullar någon annan för att han är missnöjd med dig? Eller är det bara när man gör det mot andra som det är ok?

Jag tycker inte att blint medhåll och rättfärdigande av svek och lögner utan någon som helst försök till objektivitet enbart för att TS råkar vara kvinna är detsamma som empati.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2020-06-12 10:11:57 följande:
    Finns det egentligen någon acceptabel orsak att vara just otrogen?
    Skulle inte tro det. I.a.f ser inte jag någon.
    Det tycker inte jag heller, Om TS var så missnöjd med sin man så hade hon kunnat dra UTAN att vara otrogen. Det valet fanns alltid tillgängligt men hon valde otrohet istället. Jäkla märkligt hur vissa kan sitta här och rättfärdigare det med sk empati.

Jag undrar om empatin hade varit lika stor om TS hade varit man?
  • Anonym (QW)

Det är få som resonerar som att det stör mig inte att min partner var otrogen, hen tyckte ju att vårt förhållande var dåligt.

• Anonym (Ojdå)

Som nån skrev,hade detta vart en man,,,då jävlar:

"Vad tycker din sambo om att du varit otrogen?

Du menar alltså att det är en ursäkt att knulla runt bara för att ni

har problem?

Du har själv satt dig i skiten,lös problemet!!

Du är ett och kommer alltid vara ett otrohet svin ",,,,,osv. osv.

Men nu är det ju en kvinna,förhoppningsvis,som skrivit om sitt bekymmer

Och då är det helt ok,: " stå på dig vännen,,klart du ska knulla runt när

han inte förstår dig,,han förtjänar inte dig"

Så jävla patetiskt så man spyr,,,,,,,

• GGN
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-08 22:50:31 följande:

Och du tror inte det finns bättre sätt att ta sig ur ett dåligt förhållande än genom svek och lögner?

Varför uppmuntra till sånt beteende?

TS ex svek också. Varför är det här värre?
  • Anonym (XY)
    Anonym (Sabina) skrev 2020-06-07 00:38:23 följande:

Iallafall, jag har konverserat med en gammal vän den här vännen känner till vilket helvetet jag lever med varje dag, efter en blöt utekväll för ett par helger sen så hamnade vi ensamma och började väl ?hålla på? jag stoppade direkt och sa att jag inte kunde, han förstod men sa även att jag inte borde ta hänsyn till idioten efter hur han behandlar mig och alla runt omkring. Tillslut så blev det så att vi faktiskt hamnade i sängen med varandra, och jag kan ärligt säga att jag ångrar mig inte ens. Detta har verkligen gett mig pushen jag behöver för att ta mig ut, den natten har fått mig att ta mitt pick och pack utan att blinka, vet att jag är värd så jävla mycket mer. MEN den här vännen har blivit fruktansvärt avig, vilket jag tycker är tråkigt för även om jag har noll intresse för någon ny relation eller ens att hamna i sovrummet igen, så har våra dagliga samtal liksom fått mig igenom hela den här karusellen och fått mig att må bra. Men inser att allt som var inteesssnt var ju just att få ligga och nu är jag väl ingen prioritet längre. Som sagt vill enbart ha kvar den ?relationen? som fanns innan den här blöta natten.. visst vi pratar men är inte som innan. Bör jag blockera personen i fråga och försöka gå vidare med mitt liv utan någon att samtala och bolla med? Eller bör jag fortsätta försöka ?hålla igång diskussionen??

Om jag hade varit vännen så hade jag nog velat rensa luften om jag hade varit intresserad av mer än att ligga. Jag hade velat veta hur du ser på det som skedde.

Detta är något jag hade velat ha svar på:
    Är du kär i honom?
    Betydde det något för dig att ni låg med varandra?Han kanske är kär i dig?
    Förklara hur du känner, att du vill ha tillbaka det gamla och om han tror att det går och i så fall hur.

• Anonym (XY)
    Anonym (sådär) skrev 2020-06-12 12:25:37 följande:
    1) Tycker du att otrohet är ett ok sätt att hantera sitt missnöje över sin relation?

[här var en massa frågor istället att svara på de som ställts]

Jag tycker inte att blint medhåll och rättfärdigande av svek och lögner utan någon som helst försök till objektivitet enbart för att TS råkar vara kvinna är detsamma som empati.
    Ser att du inte har sett till att få hjälp med dina problem...
  • Anonym (sådär)
    Anonym (XY) skrev 2020-06-12 19:02:21 följande:
    Ser att du inte har sett till att få hjälp med dina problem...
    Ser att du som vanligt inte har några vettiga argument...
  • Anonym (sådär)
    GGN skrev 2020-06-12 13:21:32 följande:
    TS ex svek också. Varför är det här värre?
    På vilket sätt då ?
  • Anonym (Sabina)
    Anonym (XY) skrev 2020-06-12 18:45:38 följande:

Om jag hade varit vännen så hade jag nog velat rensa luften om jag hade varit intresserad av mer än att ligga. Jag hade velat veta hur du ser på det som skedde.

Detta är något jag hade velat ha svar på:

Är du kär i honom?

Betydde det något för dig att ni låg med varandra?Han kanske är kär i dig?

Förklara hur du känner, att du vill ha tillbaka det gamla och om han tror att det går och i så fall hur.

Alltså till en början absolut NEJNEJNEJ, men har börjat tvivla på mig själv helt ärligt, saknar vännen varje dag. Är fruktansvärt rädd och svartsjuk när han inte hör av sig osv, som sagt det absolut sista jag vill / ville ha är en ny relation. Jag behöver hitta tillbaka till mig själv efter alla dessa år, men ändå kan jag inte riktigt släppa vad som Hände och vet inte alls vad jag känner längre ..
  • Anonym (XY)
    Anonym (Sabina) skrev 2020-06-20 23:39:01 följande:
    Alltså till en början absolut NEJNEJNEJ, men har börjat tvivla på mig själv helt ärligt, saknar vännen varje dag. Är fruktansvärt rädd och svartsjuk när han inte hör av sig osv, som sagt det absolut sista jag vill / ville ha är en ny relation. Jag behöver hitta tillbaka till mig själv efter alla dessa år, men ändå kan jag inte riktigt släppa vad som Hände och vet inte alls vad jag känner längre ..

Svartsjuka är inte bra, det försvårar att ni blir vänner och du kommer inte må bra i det.
    Då är saknad en ganska naturlig reaktion, du har ju tappat en vän. 

Jag hade nog släppt vännen, accepterat att vi inte skall ha en relation ens som som vänner och fokuserat på mig själv.

Svar på tråden Ångrar inte otrohet men hur beter jag mig