• ejea

Bruna trådiga flytningar

Hejsan!

Jag fick för ca en månad sen missfall i vecka 4+5. Fick rådet att det var helt okej att försöka bli gravid igen då kroppen återhämtade sig så fort.

Idag är jag i vecka 5+0, fick ljusbruna flytningar i torsdags 4/6 sedan en mer röd blödning utan klumpar i fredags 5/6. Den avtog fort och blev mer bruna flytningar som fortsatt. Är typ som bruna trådiga flytningar. Har pratat med barnmorska och kommer troligtvis få ta hcg prov.

Har fortfarande starkare test och grav. symtom.

Men känner mig såklart så jäkla orolig för ett missfall till, är det någon här som varit med om liknande men att det ändå gått bra?

• Svar på tråden Bruna trådiga flytningar
  • bananmilkshake
    Mmmiam skrev 2020-07-05 01:19:05 följande:

Hur gick det?

Inte bra, tyvärr. Fick träffa läkare på gynakuten (hade tur, det var lite folk annars hade dom nog skickat hem mig), hon gjorde vul och såg inget foster. Bara hinnsäcken. Så nu väntar jag på ett missfall. Småblöder och tror inte det kommer starta av sig själv, jag ska tillbaka om 2 veckor. Är så ledsen, min första graviditet.
  • ejea
    Mmmiam skrev 2020-07-05 01:17:19 följande:

Vad ledsen jag blir av att läsa hur det gick! Kan tänka mig konstig känsla när du först ser ett tickande hjärta och sen måste ta bort det. Vad skönt att operationen gick bra men förstår om du blev besviken.

Tänk vad mkt som kan hända, jag ska på första ultraljudet på måndag och det snurrar ju såklart en del tankar om vad det kommer visa , spec iom blödningar förut.

Men inom sin tid kommer du säkert få en graviditet på rätt ställe som håller i sig, det måste vi bara tro! Har du barn sedan tidigare?

Det jag känner mig mest ledsen över just nu är att allt blev så traumatiskt, från att vakna på morgonen och tro att allt är okej och att jag är gravid till att samma dag opereras och förlora det lilla lev som faktiskt levde där inne. Allt gick så fort..

När jag var hos barnmorskan klockan 10.00 hade jag ingen blödning i buken men när jag kom in till sjukhuset vid 13.00 så hade jag ca 0.5 liter blod i buken..

Men någonstans känner jag ändå tacksamhet över att allt gick så bra, när man vet hur illa det kunde ha gått.

Nej jag har inga barn sedan tidigare, vi har försökt i ca ett år och det har resulterat i ett missfall och ett utomkveds. Men självklart så kommer det bli vår tur någon gång i framtiden, på något sätt! <3
  • ejea
    bananmilkshake skrev 2020-07-05 07:38:54 följande:

Inte bra, tyvärr. Fick träffa läkare på gynakuten (hade tur, det var lite folk annars hade dom nog skickat hem mig), hon gjorde vul och såg inget foster. Bara hinnsäcken. Så nu väntar jag på ett missfall. Småblöder och tror inte det kommer starta av sig själv, jag ska tillbaka om 2 veckor. Är så ledsen, min första graviditet.

Hoppas att allt ser okej ut om två veckor, du kanske är tidigare än vad du tror? Förstår att det inte är någon tröst just nu. Men hoppet är ju det sista som överger.
  • bananmilkshake
    ejea skrev 2020-07-05 11:01:07 följande:

Hoppas att allt ser okej ut om två veckor, du kanske är tidigare än vad du tror? Förstår att det inte är någon tröst just nu. Men hoppet är ju det sista som överger.

Tack. Tyvärr finns det inte så många dagar att spela på liksom. Men kanske några få dagar kan göra skillnad, jag får bara vänta och se. Det känns tveksamt dock med alla konstiga blödningar och bruna flytningar och värk som jag har. :(

Hur är det med dig nu? Hoppas den största chocken kanske lagt sig lite.
  • Mmmiam

[quote=80504421][quote-nick]ejea skrev 2020-07-05 10:59:07 följande:[/quote-nick]Det jag känner mig mest ledsen över just nu är att allt blev så traumatiskt, från att vakna på morgonen och tro att allt är okej och att jag är gravid till att samma dag opereras och förlora det lilla lev som faktiskt levde där inne. Allt gick så fort..

När jag var hos barnmorskan klockan 10.00 hade jag ingen blödning i buken men när jag kom in till sjukhuset vid 13.00 så hade jag ca 0.5 liter blod i buken..

Men någonstans känner jag ändå tacksamhet över att allt gick så bra, när man vet hur illa det kunde ha gått.

Nej jag har inga barn sedan tidigare, vi har försökt i ca ett år och det har resulterat i ett missfall och ett utomkveds. Men självklart så kommer det bli vår tur någon gång i framtiden, på något sätt! <3[/quote

Ja vad snabbt allt gick, Förstår att det blir konstigt att först hoppas på det bästa och sen vara på operation, blev du sjukskriven nu? Det är bra ni kan bli gravida relativt lätt iaf om ni blivit det två ggr på ett år! Nästa gång blir det tredje gången gillt :)

Jag är spänd inför imorgon, får se hur det går...

• Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-07-05 07:38:54 följande:

Åh nej vad tråkigt att det blev den utgången! Iom blödningarna så har man ju på känn att det kanske inte gått vägen men man hoppas ju så på att det ska vara normalt! Det är ju väldigt vanligt med missfall innan det fäster och blir en normal graviditet och snart är det säkert din tur! Jag fick ju missfall efter en del blödningar förra året men är nu gravid igen (utan blödningar sedan en tid tillbaka) så när ni orkar kan ni försöka igen! Blir nervös inför imorgon nu när ni båda i tråden fått negativa svar! Men är som du inställd på att det kan va ngt fel iom blödningarna och så! Kram till dig!
  • Mmmiam

Sorry mitt spammande men familjeliv fungerar så dåligt för mig, laggar hela tiden och låser sig, suck

• bananmilkshake
    Mmmiam skrev 2020-07-05 13:04:43 följande:

Åh nej vad tråkigt att det blev den utgången! Iom blödningarna så har man ju på känn att det kanske inte gått vägen men man hoppas ju så på att det ska vara normalt! Det är ju väldigt vanligt med missfall innan det fäster och blir en normal graviditet och snart är det säkert din tur! Jag fick ju missfall efter en del blödningar förra året men är nu gravid igen (utan blödningar sedan en tid tillbaka) så när ni orkar kan ni försöka igen! Blir nervös inför imorgon nu när ni båda i tråden fått negativa svar! Men är som du inställd på att det kan va ngt fel iom blödningarna och så! Kram till dig!

Tack, ja vi kommer försöka direkt igen. Är ledsen men ändå inte förkrossad liksom, och ändå peppad på nytt försök. Åh nej var inte orolig! Det var absolut inte meningen att skrämma dig. Berätta hur det gick och stor kram till dig!
  • Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-07-05 14:18:36 följande:

Tack, ja vi kommer försöka direkt igen. Är ledsen men ändå inte förkrossad liksom, och ändå peppad på nytt försök. Åh nej var inte orolig! Det var absolut inte meningen att skrämma dig. Berätta hur det gick och stor kram till dig!

Det gick bra idag, det var kub/ultraljud. Så nu håller jag tummarna för er att det fungerar nästa gång!
  • bananmilkshake
    Mmmiam skrev 2020-07-06 17:17:19 följande:

Det gick bra idag, det var kub/ultraljud. Så nu håller jag tummarna för er att det fungerar nästa gång!

Åh men så härligt att höra att det gick bra! Tack. :)
Svar på tråden Bruna trådiga flytningar