• Anonym (Insektsbett)

Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?

Det framkommer ju i flera trådar här att många kvinnor upplever sextorka i sina liv och att deras man helt har tappat lusten. Låt oss höra från männen här som har tappat lust till sin kvinna. Varför? Välj något av de alternativ som väger tyngst för dig. Det är säkert en kombination av flera men välj den som väger tyngst.

Sen kommentera gärna med mer detaljer i diskussionstråden. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?
  • Anonym (Plattjosan)

Del figur ändring, Del det mentala planet förvandlades till en gammal nucka (sexigheten åkte ut med moderkakan), hon vill bestämma mycket och vet bäst... ärligen så är det nog bäst för en skilsmässa snart.

• Anonym (jesu)
    Anonym (Mefisto) skrev 2020-06-09 17:00:47 följande:

Jag 66, hon 60. Jag njuter av henne, men mindre spännande efter 20 år, förstås. Men hon visar för lite ömhet och kärlek i vardagen. Jag är ingen sexmaskin som det bara är att trycka igång med startknappen lördag morgon.

Hjärtat är den starkaste erogena zonen.

Någon man skrev här att män vill ha en kvinna bara för sex. Det håller jag inte alls med om, det finns så mycket mer. Samtal, omtanke, någon som är lojal, stöd när man är ledsen, någon att planera framtiden med, att dela minnen med och hundra andra saker.

Fint sagt!
  • Anonym (W)

Fläskrumpa och urininkontinens. Därför tänder jag inte längre på henne.

• Anonym (modjo)
    Anonym (W) skrev 2020-06-10 14:04:00 följande:

Fläskrumpa och urininkontinens. Därför tänder jag inte längre på henne.

usch då!!! Sånt som kommer på ålderns höst! Det är motsvarigheten till männens kulmage, impotens och sjunkande könsdelar.
  • Anonym (Fläskrumpan)
    Anonym (modjo) skrev 2020-06-10 19:45:34 följande:
    usch då!!! Sånt som kommer på ålderns höst! Det är motsvarigheten till männens kulmage, impotens och sjunkande könsdelar.
    Jag tycker mig ana en viss irritation SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Anonym (hurkieball)
    Impotens OCH sjunkande könsdelar...???   Sorry, men vad är skillnaden ?
  • Anonym (modjo)
    Anonym (hurkieball) skrev 2020-06-10 20:11:21 följande:
    impotens är svårighet att bli hård och sjunkande könsdelar är att huden faller ihop och förändrar utseende och volym på paketet. Den ser mindre ut bland all hud (och bakom en utstående mage)+ att pungen kan bli längre och hänga.
  • Anonym (Fläskrumpan)
    Anonym (hurkieball) skrev 2020-06-10 20:11:21 följande:
    Förmodar att henom syftar på hängpung.
  • Anonym (Man 55)

Vi har varit ett par i tretti år och visst min fru ser inte längre ut som när vi började vara tillsammans. Den ömsesidiga attraktionen har dött ut och vi har övergått till att ha ett arbetsförhållande där vi hjälps åt med dagliga sysslor men har nästan aldrig närkontakt.

Förut var det jag som initierade att vi kunde ligga men efter att mer och mer blivit avvisad av olika anledningar så tröttnade jag och försökte tänka bort den sexuella lusten. Sista åren har det fått vara hon som tar initiativet och jag har mer eller mindre ställt upp. Tyvärr har jag fått svårt att behålla erektionen och överhuvudtaget komma tillsammans med henne. Det här upplever hon frustrerande och det blev ännu längre mellan gångerna vi försökte. Länge fungerade det om jag samtidigt fantiserade om något porrklipp men nu är det nog ett år sedan jag kunde fullborda ett penetrerande samlag.

• Anonym (Insektsbett)

Min fru har hållit formen i alla år och hon är häpnadsväckande tight, vältränad och vacker. Men jag tänder ändå inte. Anledningen är att det finns inget erotiskt mellan oss. Även om jag har försökt. Hon vill ha sex någon gång i bland med sexet är så otroligt tråkigt och fattigt. Det är samma stegordning och samma mönster varje gång. Och mellan våra sextillfällen så existerar inte sex eller erotik i hennes värld. Det har kommit till att jag aldrig tar initiativ längre utan låter henne stå för det. Sen går jag henne till mötes ibland. Ibland inte (precis som hon gjort med mig i alla år). Sexet följer hennes mall och ger mig absolut ingenting. Ofta slutar vi efter hennes 2-3 orgasmer och utan att jag kommer. Jag är inte intresserad av att komma. Har hänt ibland att jag runkar av i duschen efteråt. 

• Anonym (faktor)
    Ålderns höst?

Du är medveten om att många kvinnor börjar läcka urin ibland efter att de fött barn, alltså i 30-årsåldern?

"Urininkontinens är vanligt förekommande och ett stort hälsoproblem. Hos kvinnor i åldern 15-64 år brukar anges allt mellan 10 till 40 procent i befolkningen som har besvär, mer med stigande ålder. I runda tal kan man säga att vara fjärde kvinna har inkontinensbesvär och ungefär hälften av alla kvinnor får besvär någon gång under livet. Urininkontinens förekommer också hos män men då är förekomsten mindre än en procent i alla åldrar medan frekvensen går upp emot 22 procent hos äldre män. Efter prostataingrepp kan inkontinens förekomma betydligt oftare."

https://www.doktorn.com/sjukdomar/inkontinens-vanligare-%C3%A4n-man-tror/ 
Svar på tråden Män - varför tappar ni lusten till er fru/sambo?