• Anonym (Ledsen)

Skulle du vara med någon ny dagen då du blivit lämnad?

Ja som rubriken. Eller dagen efter, eller närmsta veckan. Min make sen 10 år har lämnat mig och jag vill trösta mig med andra män. På tinder eller någon annan datingsida.. sörjer som fan men känns lättare när jag har en annan vuxen med mig. Och jag har inte en enda vän. Vi hade gemensamma men dom har tagit bort mig som vän och valt exmaken. Tänker att sorgen blir lättare om man har någon/några andra?

• Svar på tråden Skulle du vara med någon ny dagen då du blivit lämnad?
  • Pope Joan II
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-06-12 17:35:26 följande:

Ja som rubriken. Eller dagen efter, eller närmsta veckan. Min make sen 10 år har lämnat mig och jag vill trösta mig med andra män. På tinder eller någon annan datingsida.. sörjer som fan men känns lättare när jag har en annan vuxen med mig. Och jag har inte en enda vän. Vi hade gemensamma men dom har tagit bort mig som vän och valt exmaken. Tänker att sorgen blir lättare om man har någon/några andra?

Nej, det hade jag inte hade känt för eftersom det inte är så jag tar mig igenom jobbiga händelser. Men om du tycker att det skulle fungera för dig så är det väl inget som hindrar att du tar en sådan kontakt?

Ja, skulle väl vara den där lilla pandemin då, som tar livet av folk och som kör slut på vårdpersonalen. 
  • Westperg

Är nog inte helt ovanligt och självklart kan det kännas väldigt bra i stunden. Dock är det väldigt individuellt hur du sen känner inför det på sikt, kan ju vara allt från helt rätt till extrem ångest, sen kan det ju bli en faktor beroende på om man tror att man någonsin vill försöka igen med den du lämnat.

• Anonym (Kvinna 39)

Nej jag skulle inte göra det, men det spelar ingen roll för du måste göra det som känns rätt för dig.

• Anonym (Nydumpad)

Har tänkt samma tanke. Blev dumpad för inte ens en vecka sen.

Tanken har slagit mig att skaffa tinder eller liknande men jag är ff kär och jag älskar henne än. Och även om tankarna och grubblandet håller på att äta upp mig levande så håller jag mig från sånna där dejtingsidor även fast det skulle vara skönt att ha någon att prata med bara, så har jag fortfarande fått fröet "vi kanske hittar tillbaka" planterat i huvudet och vågar därav inte chansa.

Men om det är sättet för dig att göra saker lättare, så go for it. För att sitta helt själv med sina tankar är ingen vacker grej, och blir ff skrämd av mina inre demoner som försöker putta mig över kanten, så att säga.

• Anonym (J)

Absolut. För att komma över en man behöver du hamna under en annan.

• Anonym (lämnadman49)

Spontant förstår jag hur du tänker rent behovsmässigt. Närhet och sex är en drift som inte ska underskattas, det får oss normalt sett att må bra.

Men vi är olika som individer. Jag separerade för 4 månader sen och känner ingen lust att hitta tillfällig partner eller ens tänka mig själv i en ny relation. Gjorde misstaget för många år sedan att kort efter en separation hoppa in i det förhållande som nu tagit slut. Har en massa annat bagage i livet som måste lösas, få må bra i mig själv och bli en tryggare person. När den biten är klar så kanske jag är redo för att hitta kärleken igen.

• Anonym (Huva)

Beklagar vad som hänt.

För tillfället är det väldigt olämpligt att dejta, med tanke på Covid19. Om du inte tänkte att ni skulle sitta ute med ett bord mellan er.

• SilverEmma

Hade jag velat och haft möjlighet, utan att tveka. Har alltid slängt mig själv snabbt ut i dejtingvärlden igen när ett förhållande tagit slut. Inte för att jag inte klarar av att vara ensam utan för att jag tycker det är roligt. När förra sambon flyttade så kom en ny kille och hälsade på samma kväll. Dock blev den nya kvar och är det fortfarande såhär 12 år senare....inte riktigt vad jag planerat, men det blev ju bra ändå.

• Neqbeth

Ja det hade jag kunnat. Ett sätt för mig att markera att det verkligen är över och att jag nu är fri att ta för mig av vad jag vill.

Inte tror att jag att det blivit speciellt bra och det kunde potentiellt varit taskigt mot killen som kanske inte fattade att detta var vad det handlade om. Tror definitivt inte att det varit lämpligt att fortsätta vara med honom sen. 

Men visst hade jag kunnat göra det. 

• Anonym (KLM)

Bästa du kan göra är att ta hand om dig själv, träna när ångesten är som värst. Hjälpte mig nått fruktansvärt, gör saker du inte kunnat gjort förut, intressen som du har. Nu vet jag inte varför sambon lämnade. Men om ditt samvete är rent varför relationen tog slut så ta ut frustrationen du har på att bli en bättre människa. 

Om du är heartbroken tycker jag du inte ska träffa nån direkt, tillåt dig själv och må dåligt och förstå det kommer vara så ett tag. 

Lär dig vara själv först, då blir du stark inombords och då kommer resten med tiden sen. 

Prata med en psykolog om du behöver älta saker, inget och skämmas över. 

Läk och bli hel först. 

• Anonym (KLM)

Bästa du kan göra är att ta hand om dig själv, träna när ångesten är som värst. Hjälpte mig nått fruktansvärt, gör saker du inte kunnat gjort förut, intressen som du har. Nu vet jag inte varför sambon lämnade. Men om ditt samvete är rent varför relationen tog slut så ta ut frustrationen du har på att bli en bättre människa. 

Om du är heartbroken tycker jag du inte ska träffa nån direkt, tillåt dig själv och må dåligt och förstå det kommer vara så ett tag. 

Lär dig vara själv först, då blir du stark inombords och då kommer resten med tiden sen. 

Prata med en psykolog om du behöver älta saker, inget och skämmas över. 

Läk och bli hel först. 

Svar på tråden Skulle du vara med någon ny dagen då du blivit lämnad?