• Anonym (Fattardu?)

Tjejer vill inte ha kk

Har det undgått nån kille alls att tjejer inte vill ha kk?
    Eftersom var och varannan tjej skriver det.
    Är killar ovanligt tröga, eftersom tjejer måste skriva det i sin dejtprofil?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer vill inte ha kk
  • Anonym (eee)
    Anonym (Kvinna 42) skrev 2020-06-16 10:36:09 följande:
    Det handlar om att de faktiskt inte bryr sig. De tar chansen. Går det så går det. Det spelar alltså ingen roll vad som står eller inte står i presentationen. Män frågar iallafall.

Jag hade ingen presentation alls ett tag. Ingen bild heller. Och ändå kom det frågor om jag var sugen på en kk.
    Exakt så. Jag hade en period där jag skrivit snarast en riktigt otrevlig mening om att folk som enbart sökte sex verkligen inte skulle skriva till mig, men ändå fick jag sådana försök. Det kan enbart betyda att de som skrev trots den infon inte läser, eller chansar totalt hej vilt (jag vägrar tro att folk är så korkade så att de läser men tolkar det som =hon vill ha kk) 
    På vissa siter går det att skicka samma meddelande till flera också, så jag tänker att om en person använder den funktionen man det finnas mottagare som jag, som bara inte begriper hur någon kunde skriva så till just mig, men det är ju det -  då har de inte läst! 
  • Anonym (eee)
    Anonym (Fattardu?) skrev 2020-06-27 07:15:25 följande:

Loggade in på Happypancake nu på morgonen och klickade in på två tjejers profiler.
    Båda skrev att de inte ville ha spontanligg/kk.
    Men snälla tjejer, vi har fattat!

Fel - DU har fattat. Det räcker liksom inte för att täcka in alla män som hänger på sådana forum. 
  • Anonym (eee)
    Anonym (Fattardu?) skrev 2020-06-16 11:21:54 följande:
    Ja, att förstå sig på tjejer är nåt som jag aldrig har gjort.
    Kanske att tjejer som skriver att de inte söker kk, innerst inne vill ha just det.
    Jaha, där kom den. Det förklarar väldigt många killars försök att skriva till tjejer som inte är ute efter casual sex. "Hon vill nog innerst inne". Det står att hon bara söker seriöst men jag vill ju ha sex, typ nu, och hon bor i mitt område. Bara hon börjar prata med mig så kanske hon ändå vill vara kk" 

Är det så flera tänker/tror är det inte konstigt om många tjejer känner att män som "tjatar" om sex inte alls bryr sig om tjejen som person utan bara är ute efter ett hål att stoppa k-ken i! 
  • Anonym (Varför)

Varför skulle en tjej vilja ha kk? Hur många tjejer tycker samlag är skönt?

• Anonym (XY)
    Anonym (Varför) skrev 2020-06-27 12:20:15 följande:

Kanske för att tjejer precis som killar har en sexdrift.

Sedan blir det de trötta på alla -"Öh, knulla?" frågor de får på nätet vilket gör att vissa män får uppfattningen att tjejer inte vill ligga.

• Anonym (Kvinna 42)
    Anonym (Varför) skrev 2020-06-27 12:20:15 följande:

Majoriteten av alla kvinnor vill faktiskt ha samlag för att de tycker det är skönt.
  • DanneHade

1. Antar att du är lite äldre. Många tjejer i 18-30 års åldern vill ligga runt. Många av dem vill (om de träffar rätt person) ha en kk. Det är en win-win.

2. Om du får ovanligt många förfrågningar om att bli kk, fråga då dig själv om det är någonting 4 miljarder män gör fel, eller om det är något du gör fel?

Om du står i pin-up pose med kameran riktad rakt ner i bysten på din profilbild, så kanske det inte är så konstigt att många män uppfattar dig som "kk-typen".

• Anonym (Korrekt)

Tror det är ytterst få kvinnor som vill ha enbart en kk om de får välja. Kanske mellan förhållanden och i yngre ålder då de experimenterar som en del i utvecklingen och att hitta sig själv. Finns så klart även dem som har sex som  huvudintresse, som BDSM utövare, swingers och liknande. Men  jag har faktiskt aldrig träffat en kvinna som velat ha en kk egentligen. De har intalat sig själv detta och antagit en manlig approach till sex som startade med "Tindereran," för att det har varit trendigt och krävts om kvinnor överhuvudtaget skulle få en chans till att intima relationer med män. Mäns sexualitet har ju blivit normen sista decennierna vilket jag tror mest skapat otrolig frustration och lidande i kvinnor och stor ensamhet överlag bland människor och känslomässig svält.

• Anonym (Skymd)
    Anonym (XY) skrev 2020-06-16 11:11:33 följande:
    Hittade min KK också på dejtingsida. Hon hade uttryckligen sagt att hon inte letade KK. Men det var så vi kom att funka...
    Jag ser ofta kvinnor skriva att de inte söker kk. Intressant... Flört
  • Anonym (Skymd)
    Anonym (eee) skrev 2020-06-27 07:48:04 följande:
    Jaha, där kom den. Det förklarar väldigt många killars försök att skriva till tjejer som inte är ute efter casual sex. "Hon vill nog innerst inne". Det står att hon bara söker seriöst men jag vill ju ha sex, typ nu, och hon bor i mitt område. Bara hon börjar prata med mig så kanske hon ändå vill vara kk" 

Är det så flera tänker/tror är det inte konstigt om många tjejer känner att män som "tjatar" om sex inte alls bryr sig om tjejen som person utan bara är ute efter ett hål att stoppa k-ken i! 
    Ja, om kvinnor säger att de inte söker kk men sen ändå blir kk med en man, då säger hon en sak, men menar egentligen nåt annat.
    Om en man vill ha kk, så är det inte fel att han försöker. Eftersom kvinnor vill ha kk.
  • Anonym (Fia)

Men så tröttsamt det är med alla trådar där kvinnor hanteras som ett kollektiv utan individuella tankar. Jag är 50 år och har dejtat på nätet sen innan de flesta av er slutade med blöja. Jag har både letar och hittat såväl fasta långvariga relationer (15 år med min exman som jag träffade på spraydate)  och kk:s. Helt enkelt för art ibland har jag velat ha en fast relation och då skrivit det (och inte svarat de som uppenbart bara vill ha ett ligg) och ibland har jag aktivt sökt en kk i stället och då även hittar det.

Vad sägs om att LÄSA det kvinnan skriver och faktiskt förhålla sig till det i stället för att gissa eller tramsa runt med nåt ointellektuellt Andrew Tate/Jordan Peterson-flum?

• Anonym (Skymd)
    Anonym (Korrekt) skrev 2020-07-11 12:33:57 följande:

Tror det är ytterst få kvinnor som vill ha enbart en kk om de får välja. Kanske mellan förhållanden och i yngre ålder då de experimenterar som en del i utvecklingen och att hitta sig själv. Finns så klart även dem som har sex som  huvudintresse, som BDSM utövare, swingers och liknande. Men  jag har faktiskt aldrig träffat en kvinna som velat ha en kk egentligen. De har intalat sig själv detta och antagit en manlig approach till sex som startade med "Tindereran," för att det har varit trendigt och krävts om kvinnor överhuvudtaget skulle få en chans till att intima relationer med män. Mäns sexualitet har ju blivit normen sista decennierna vilket jag tror mest skapat otrolig frustration och lidande i kvinnor och stor ensamhet överlag bland människor och känslomässig svält.

Vad har förvånat dig mest under de här samtalen?

? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert... utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera "jag är som en man" eller "jag känner mig som en man". Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Bortom stereotyper
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. 
  • Danne999

Väldigt många tjejer vill ha en sugardaddy. Råkade regga mig på en sådan sajt och många "vanliga" tjejer vill få lite extra pengar mot att gå ut och äta, ligga mm

• Anonym (Skymd)
    Danne999 skrev 2023-10-24 07:11:14 följande:

Väldigt många tjejer vill ha en sugardaddy. Råkade regga mig på en sådan sajt och många "vanliga" tjejer vill få lite extra pengar mot att gå ut och äta, ligga mm

Jag har sett flera såna profiler på vanliga dejtsidor men det är ofta uppenbara fejkprofiler.
Svar på tråden Tjejer vill inte ha kk