• göromgörrätt

    Någon mer med hyperemesis?

    Haft det vid min förra graviditet och nu konstaterad igen idag, v 7+0. Tänkte vi, den 1% av alla gravida som får detta, kunde följas åt och peppa varandra. Jag kan åtminstone behöva det <3

    Blev inlagd för första gången igår på sjukhus, var så uttorkad att ketonerna i urinen var skyhöga, urinen var typ blodorange i färgen. 4 liter dropp och näring pumpade dom in i mig på ett dygn. Men fick ett vul idag där jag fick se det lilla tickande hjärtat, läkaren konstaterade v 7+0 och bf 2/10 :D nu gäller det bara att kämpa kämpa kämpa... Det blev en rejäl nollställning, och helt sjukt att efter veckor av kräkande och totalt avig mot ALL mat kunna både känna sug och hunger, knappt illamående och få behålla det jag pillade i mig Oo Men det kan i värsta fall bara dröja ett par dagar tills jag är tillbaks igen, redan börjat kräka.... BLÄH. Det lär bli fler vändor till gynavdelningen, personalen gav mig en liten vink och sa att "du vet var vi finns, och vi finns här dygnet runt för dig!". Underbar personal <3

    Nån mer som vill dela med sig av sina tankar?

  • Svar på tråden Någon mer med hyperemesis?
  • Agnes456

    Ja vilket helvete detta är. Från v7- v20 var jag in på sjukhuset varannan vecka eller oftare för dropp. Är i v23 nu och det har lugnat ner sig, endast lite illamående nu. Även om det varit så extremt jobbigt psykiskt och fysikt är jag glad att jag inte fått den värsta sortens hg. Känner nu mest bara att jag vill ha tillbaka mitt liv..

    Vården har varit sådär. Absolut har de hjälpt en när man åkt in akut men tyckte man kunde fått en vårdplan eller liknande då man var in så ofta. hur går det för dig nu?

Svar på tråden Någon mer med hyperemesis?