• Langdskidor

Vad tycker du om dessa namn? :)

Hej på er alla kloka familjelivsanvändare, vänder mig hit i hopp om att få kloka och ärliga resonemang om några namn;

Hur de "klingar", vad ni tänker på med namnen och såklary vad tycker ni? :) tack på förhand!!

Eric

Erik

Klara

David

Alfred

Walter

Glad Midsommar!!

• Svar på tråden Vad tycker du om dessa namn? :)
  • fluu

Bra, enkla och vackra namn. Säkra kort.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gravid99

Lite för standard och tråkiga enligt mig. Men det spelar ju ingen roll vad någon annan tycker. Det ska ju kännas bra för er

• trollhona
    Langdskidor skrev 2020-06-19 21:00:00 följande:

Hej på er alla kloka familjelivsanvändare, vänder mig hit i hopp om att få kloka och ärliga resonemang om några namn;

Hur de "klingar", vad ni tänker på med namnen och såklary vad tycker ni? :) tack på förhand!!

Eric

Erik

Klara

David

Alfred

Walter

Glad Midsommar!!

Alltså Erik och Eric är samma namn. Bara stavningen som skiljer. Eller hade du tänkt uttala "Eric" som man gör på engelska? Eller skulle ett av dem vara Erika, för det är ett väldigt fint namn.

Klara - Enkelt och rejält namn.
    David - Ett favoritnamn. Passar överallt.
    Alfred - Fint namn
    Walter - Tjusigt gammalt  namn som fått ett uppsving de senaste åren.
  • Kusinen

Jag tycker bäst om David och minst om Erik/Eric.

Det är ju vanliga namn som i de flesta fall har varit vanliga väldigt länge Så namn (med en något annan bild för David) som är är väldigt vanligt att personer födda från mitten av 90taletoch framåt heter. Jag känner många barn pch framför allt äldre tonåri gar och unga vuxna so heter så

Så inget anmärk ingsvärt alls.

• fluu

Jag tycker bäst om Erik. Vackert , gångbart och starkt!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Daphodil

Erik, David och Klara är tråkiga namn för mig.

Alfred och Walter tycker jag om, fina och lite retro-gubbiga på ett ballt sätt.

Svar på tråden Vad tycker du om dessa namn? :)