• Anonym (ts)

Muslimsk bröllop vad har man på sig?

Vi är bjudna på ett muslimskt bröllop, det är min makes arbetskamrat så vi känner dem inte så väl.
    Vad ska man ha på sig?
    Bröllopet är utomhus i augusti (skåne) så det är väl rätt varmt. Vad är det man ska dölja? Axlar, armbågar, knän, vrist, tårna, öron, bröstben? Jag har ingen aning.

Min make har redan tackat ja annars hade jag bett honom att fråga samtidigt vilka klädregler som gäller. Nu vill jag inte låta okunnig och fråga efteråt.
    Vill inte fråga tjejen för jag känner henne inte alls.

Hjälp

• Svar på tråden Muslimsk bröllop vad har man på sig?
  • Anonym (Meny)

[quote=80477893][quote-nick]Anonym (bling) skrev 2020-06-21 15:55:19 följande:[/quote-nick  Har själv varit på kurdiskt bröllop . Ofta så är det rätt mycket bling bling  [/quote]

Vad är bling bling kläder jeans? Och finns det en meny vad för mat som serveras brukar smörgåstårta serveras

• Anonym (Meny)
    Anonym (party) skrev 2021-11-08 14:37:00 följande:

Ett partytält

Brukar bröllopsfesterna hållas i partytält
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Meny) skrev 2021-11-08 12:31:18 följande:

[quote=80477893][quote-nick]Anonym (bling) skrev 2020-06-21 15:55:19 följande:[/quote-nick  Har själv varit på kurdiskt bröllop . Ofta så är det rätt mycket bling bling  [/quote]

Vad är bling bling kläder jeans? Och finns det en meny vad för mat som serveras brukar smörgåstårta serveras

Man kunde ju hoppas att smörgåstårta aldrig skulle serveras någonstans. Klägg på tråkigt bröd. Finns inget vidrigare. Är så pinsamt att folk tycker att det är "festmat". 
  • Anonym (A)
    Anonym (Kläder) skrev 2020-10-03 13:08:08 följande:
    Är det ändå inte ovanligt att bjuda in arbetskamrater. Augusti har rullat förbi hade du det trevligt 
    ja, två augusti har rullat förbi
  • Anonym (Meny)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-08 18:42:11 följande:

Man kunde ju hoppas att smörgåstårta aldrig skulle serveras någonstans. Klägg på tråkigt bröd. Finns inget vidrigare. Är så pinsamt att folk tycker att det är "festmat". 

Vad vill du ha på menyn istället? Smörgåstårta är så gott
  • mammabitch

1 be din make fråga sin vän
    2 som icke - muslim kommer du knappast att förväntas täcka hår, armar mm men kanske inte det mest urringade eller de kortaste kjolarna
    3 googla bröllopsklädsel från brudparets ursprungsland så kanske du får ett hum om hur andra kan tänkas klä sig.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Meny) skrev 2021-11-08 20:07:30 följande:
    Vad vill du ha på menyn istället? Smörgåstårta är så gott
    Kanske riktig mat..? Ett bröllop är ingen plats att äta nån äcklig smörgåstårta. Förstår inte ens hur en smörgås kan ses som festligt för vissa? Så vansinnigt patetiskt. 
  • Anonym (Meny)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-11-08 20:26:22 följande:

Kanske riktig mat..? Ett bröllop är ingen plats att äta nån äcklig smörgåstårta. Förstår inte ens hur en smörgås kan ses som festligt för vissa? Så vansinnigt patetiskt. 

Vad vill du äta på ett bröllop
  • Anonym (Meny)
    Whitehorse1979 skrev 2020-06-21 16:06:27 följande:

Samma här, det var ett kurdiskt bröllop vi var på.

Var det första gången för dig en ny upplevelse? Vad stod på menyn
  • Anonym (ts)
    Anonym (Kläder) skrev 2020-10-03 13:08:08 följande:
    Är det ändå inte ovanligt att bjuda in arbetskamrater. Augusti har rullat förbi hade du det trevligt 
    Jag vet inte hur ovanligt eller vanligt det är. Det var väldigt trevligt iaf. de hade en helt galen imam som berättade roliga historier om äktenskap under ceremonin. Valde att gå i en ärmlös långklänning utan urringning, så hade jag en liten kavaj för själva vigseln. Håret uppsatt men inte täckt. Glad
  • Anonym (vigsel)
    Anonym (ts) skrev 2021-11-12 11:01:02 följande:
    Jag vet inte hur ovanligt eller vanligt det är. Det var väldigt trevligt iaf. Valde att gå i en ärmlös långklänning utan urringning, så hade jag en liten kavaj för själva vigseln. Håret uppsatt Glad
    Du hade det trevligt men gick du dit själv utan sällskap
  • Anonym (Svår)

Tycker dansen ser svår ut hur orkar folk 

Svar på tråden Muslimsk bröllop vad har man på sig?