• Beki

Var ska jag börja?

Hej alla

Är ny på forumet. Har gått länge nu med tankar om att vilja ha ett barn till, men det finns en jätte stor problem ????

Jag är steriliserad sen 2015. Jag är 44 år vet att det är sena år , jag har 3 vuxna barn 26, 25 resp 20 år.

Skiljde mig 2014 efter 21 år samlevnad så tänkte jag aldrig mer barn det räcker.

Men från ingenstans kom en underbar man i mitt liv . Vi är tillsammans i snart 4 år. Livet är underbar bara det att jag är ledsen över det att ett barn fattas.

Skulle aldrig rekommendera ngn att göra som jag har gjort ????

Har hört att det går att bli gravid igen via provrörsbefruktning är det sant eller är det för sent för mig? Hur gör man var börjar man?

• Svar på tråden Var ska jag börja?
  • Jag är bara jag

I Sverige är det försent eftersom åldersgränsen är 42 år. I Danmark gör de visserligen IVF upp till 45, men det är få som lyckas. Äggkvaliteten vid din höga ålder är oftast inte alls bra. Chansen att lyckas är väldigt låg. Vad som sen återstår är äggdonation. Då är chansen att lyckas 55%. Tillåtet i de flesta länder upp till 49. Dock inte i Sverige.

• Beki

Så det är verkligen Så?

Då kan jag sluta om att förverkliga det , lite ledsen men jag har ju 3 underbara barn.

Tack för ditt svar!

• Jag är bara jag
    Beki skrev 2020-06-22 17:29:42 följande:
    Så det är verkligen Så?
    Då kan jag sluta om att förverkliga det , lite ledsen men jag har ju 3 underbara barn.
    Tack för ditt svar!
    Ja, så är det. Tre fina barn är inte alla förunnat så var glad åt dom du. Glad  Snart kanske barnbarn också. Solig
Svar på tråden Var ska jag börja?