• Wed 24 Jun 2020 01:20
    940 visningar
    5 svar
    5
    940

    Donations metod.

    Explanation of Donation Methods


    AI = Artificial Insemination (Pot + Syringe outside of clinic e.g. in Recipient's house or hotel)


    AI+ = AI with recipient co-operation (Donation obtained with recipient present and giving assistance in the room and this could be anything to stimulate the donor e.g. parading, mutual touching, a helping hand, oral, anything other than intercourse. The recipient then inseminates the donation as per AI


    PI = Partial Insemination (Donor masturbates and just before coming will ejaculate into the Recipient - i.e. intercourse strictly for procreation not recreation.)


    NI = Natural Insemination (Unprotected Sex)


    NI+ = Oral sex followed by Natural Insemination (Unprotected Sex)


    XI = Exotic Insemination

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Donations metod.
  • Wed 24 Jun 2020 01:37
    #1

    Jag är osäker på om du hade någon fråga. Själv har jag bara varit spermadonator någon enstaka gång. För min del spelar donationssättet inte någon roll. Jag tror det finns undersökningar som visat att sannolikheten för befruktning är större vid vanligt samlag än vid användning av kopp och spruta. Vad som menas med ?exotic donation? XD vet jag inte så det får du gärna förklara.

  • Wed 24 Jun 2020 10:09
    #2

    Den listan låter rätt oseriös. Var hittade du den?

    De allra flesta jag kommit i kontakt med som donator är hbtq. Då finns det givetvis bara en metod.

  • Anonym (E)
    Wed 24 Jun 2020 10:18
    #3
    +1

    Jag har läst att vanlig heminsemination har 5-30% chans att lyckas (beroende på ålder och undantaget de som har fertilitetsproblem) vilket är precis samma siffror som för sex.

    Det är endast högst oseriösa ?donatorer? (snarare sexletare) med tvivelaktiga motiv som insisterar på att de endast utaför ?naturlig insemination?. Ofta använder de argument som att det ?borde ge högre chans?, vilket alltså inte stämmer.

  • Anonym (Fredr­ik)
    Wed 24 Jun 2020 14:06
    #4
    Anonym (E) skrev 2020-06-24 10:18:21 följande:

    Jag har läst att vanlig heminsemination har 5-30% chans att lyckas (beroende på ålder och undantaget de som har fertilitetsproblem) vilket är precis samma siffror som för sex.

    Det är endast högst oseriösa ?donatorer? (snarare sexletare) med tvivelaktiga motiv som insisterar på att de endast utaför ?naturlig insemination?. Ofta använder de argument som att det ?borde ge högre chans?, vilket alltså inte stämmer.


    Jag har bara donerat några få gånger, men då har det varit lite blandat. Tror det mer handlar om känsla. En del av kanske vill göra det lite kliniskt medan andra vill göra barn genom sex eller varianter på det. Så tycker man skall vara lite försiktig på att döma och dela upp i fin donation och ful donation.

    Har läst lite forskning kring skillnaden mellan AI och NI och att det skulle vara lika hög är inte det jag läst men då har forskningen ofta handlat om insemination av hästar och hundar. Men skillnaden mellan metoderna kan bero på stress och andra aspekter. Min lilla erfarenhet säger att homosexuella oftast vill ha en burk medan singel kvinnor ibland vill ha någon annan variant. För anledningen att vilja träffa donatorn är just att kolla om man känner någon "attraktion" och om man gör det då gå vidare. För personligen skulle jag vilja ha träffat den person som man skall skaffa barn med även om den personen inte kommer vara närvarande framöver. 
  • Anonym (Fredr­ik)
    Wed 24 Jun 2020 14:18
    #5
    SvenOlsson skrev 2020-06-24 10:09:54 följande:

    Den listan låter rätt oseriös. Var hittade du den?

    De allra flesta jag kommit i kontakt med som donator är hbtq. Då finns det givetvis bara en metod.


    https://www.coparents.co.uk/forum/what-does-ai-ni-pi-mean-t3771.html

    G
    oogle är din vän (ibland). När du skriver oseriös tänkte du på den sista? XI Det har varit rätt många trådar om det i olika donations forum. Det är en kille från England som kom på den varianten själv, vilket innebär att killen bor med tjejen som vill bli med barn så man inseminerar morgon och kväll tills dess att kvinnan är gravid. Hurvida det är oseriöst eller inte är till var och en att reflektera kring. Men personligen ser jag inga problem om en vuxen kvinna vill tillbringa några dagar under sin ÄL med sin donator. 
Svar på tråden Donations metod.