nytt parti basinkomstpartiet
rösta!!!!!!!!!!!! 2022!!!!!!!!!!!!!!
vi får hoppas att massor vaknar up och söker sig till Basinkomstpartiet
Jag tycker man ska lägga sin röst "Iarwains ord är lag"-partiet.
dåligt
flashback och familjeliv vet ni hur många medlemmar de har.
I de flesta försök jag känner till är det just dessa grupper som fått basinkomst/medborgarlön. I Finland var det till exempel arbetslösa.
Det är också dessa grupper jag själv är för att ge basinkomst. Jag ser många fördelar med det, både för individen och för samhället, både hälsomässigt och ekonomiskt.
Allså, jag är varken TS eller någon som suttit och styrt i ett sånt här pilotprojekt. Jag är heller inte för allmän medborgarlön eller att ta bort behovsprövade extrabidrag. Det jag är för är att ta bort det allmänna krånglet och stressen för de grupper som har störst behov att slippa det.
I Sverige har vi sjukersättning sjukpension) och bostadstillägg. Det är lite som en basinkomst för de som har mer omfattande funktionsnedsättningar
I övrigt borde det gå och omforma sjukpenning och A-kassa/aktivitetsstöd till enarbetsmarknadsersättning - med individuella planer för att komma ut i arbetslivet.
Basinkomst tror jag inte på om det inte blir en global ersättning för alla på hela jordklotet ?
Varför ?
Jo, räck upp en hand alla ni som tänker stanna kvar och spendera pengarna huvudsakligen i Sverige ?
Vem ska hålla reda på var alla människor med basinkomst lever och bor ? Är det okej att flytta till Thailand eller Somalia, Spanien med svensk basinkomst ? Det är ju inte så att långt ifrån alla meddelar sina flyttar.
...eller ännu värre att folk tar med sig basinkomsten och flyttar till Afghanistan eller Syrien och finansierar terrorverksamhet med basinkomst.