• Mysråtta

Brintellix och sex

Har tagit antideppmedicin i många år och nu senast venlafaxin som tyvärr förstörde mycket i mitt sexliv. Lägre sexlust, väldigt svårt att få orgasm, sämre känslighet i underlivet blev sämre m.m. Nu ska jag byta medicin och har minskat ner på venlafaxinet och plötsligt är sexet är mycket mycket bättre och jag är otroligt mycket känsligare och får orgasm jättelätt.

Den nya antideppmedicinen heter Brintellix. Efter att fått känna på hur enkelt och underbart sex kan vara är jag nu orolig att den nya medicinen ska ha samma trista inverkan på sexlivet som den gamla. Någon som har erfarenhet av Brintellix och dess inverkan på orgasmförmåga och känslighet?

• Svar på tråden Brintellix och sex
  • Anonym (använderockså)

Hej!
    Jag har också använt och jag har inga biverkningar alls av brintellix. Hade tidigare problem med att komma när jag använde andra mediciner.

• Anonym (Brintellix)

Brintellix är jättebra, se till att komma upp i högsta dos bara så ska du få se. Man fungerar så bra på den.
    Den minskar inte sexlusten, i alla fall inte när man ätit den ett tag.

• Mysråtta

Nu har jag börjat med Brintellixen. Blir väldigt intressant detta. Jag är mer än gärna illamående den första tiden (tydligen den vanligaste biverkningen) bara jag slipper de sexuella biverkningarna.

Någon mer med efarenheter?

• Anonym (Jag med)

Har tagit Brintellix (10 mg) i 19 dagar nu. Har hittills inte känt av ngt negativt vad gäller sexlust och/eller förmågan att få orgasm. För mig har det dock varit lite segt med illamåendet. Har precis tagit en tablett mot det, Lergigan Comp (10 mg), för första gången. Får se om det hjälper.

Lämnar gärna rapport om några dagar igen om någon är intresserad av att veta om det funkar mot illamåendet.

• Anonym (Jag med)

Har tagit Brintellix (10 mg) i 19 dagar nu. Har hittills inte känt av ngt negativt vad gäller sexlust och/eller förmågan att få orgasm. För mig har det dock varit lite segt med illamåendet. Har precis tagit en tablett mot det, Lergigan Comp (10 mg), för första gången. Får se om det hjälper.

Lämnar gärna rapport om några dagar igen om någon är intresserad av att veta om det funkar mot illamåendet.

• Anonym (Jag med)
    Anonym (Brintellix) skrev 2020-06-30 19:49:17 följande:

Brintellix är jättebra, se till att komma upp i högsta dos bara så ska du få se. Man fungerar så bra på den.

Den minskar inte sexlusten, i alla fall inte när man ätit den ett tag.

Vad ligger högsta dos på? (15 mg? 20 mg?)

Hur snabbt gick du upp till din högsta dos?
  • Anonym (Jag med)

Uppdatering trots att ingen verkar särskilt intresserad;

Lergigan Comp funkar väldigt bra!

I stort sett inget illamående alls efter att jag började ta det tillsammans med Brintellixen på morgonen. Upplever inga negativa effekter alls.

Lycka till där ute och må bra!

• Anonym (Anonymgubbe)

Har käkat Brintellix i några år och provat allt ifrån 5 mg till 20 mg.Märker ingen skillnad på det sexuella när jag flyger solo, men har helt klart svårare att komma när jag har sex. Det är precis som jag är lite bedövad i hela kroppen. Brukar gå ned i styrka när jag har flickvän/kk. Märker skillnad om jag bara går ned 5mg. Skulle ta 20mg hela tiden om det inte var för det sexuella.Men Brintellix har mindre sexuella biverkningar än de andra jag provat, blev ju totalt avstängd av de andra...och då blir man deppig av det ????

Svar på tråden Brintellix och sex