• Anonym (Mice)

Har ni någon gång övervägt att vara otrogna?

Om ni var nästan 100% säker på att det aldrig skulle komma ut?

Jag vet man aldrig kan vara 100 men i stort sätt.

• Svar på tråden Har ni någon gång övervägt att vara otrogna?
  • Anonym (Inte igen)
    Anonym (Mice) skrev 2020-07-01 19:13:41 följande:

Om ni var nästan 100% säker på att det aldrig skulle komma ut?

Jag vet man aldrig kan vara 100 men i stort sätt.

Har varit otrogen och det är en stark spänning där och då. Efteråt blir det mest ångest och andra jobbiga känslor man får dras med. Otrogen lär jag inte vara igen, däremot kan jag absolut tänka mig ha ett öppet förhållande och ha någon annan som min eventuella partner vet om och är ok med.
  • Jay75

Oj vilken svår fråga. Spontant så vill väl ingen vara otrogen? Jag tror du vet svaret själv. Jag har varit otrogen vid ett par tillfällen, och har också blivit bedragen, dock inte av samma partner som jag själv bedrog.

För min egen del är känslan tudelad. Att själv vara otrogen rättfärdigade jag med att jag inte var älskad av min dåvarande partner. Genom att få utlopp för mitt behov av närhet med nån annan så gav det mig energi att fortsätta vara kärleksfull mot min partner, och mina känslor för henne försvagades inte genom min otrohet, snarare tvärtom. Kändes skönt att inte vara så "needy".

Däremot när jag SJÄLV blev bedragen så kändes det fruktansvärt såklart. Som att jag inte dög, jag fick panik och kände mig liten, obetydlig och sviken.

Visst är det sjukt? Du får göra vad du måste, men om du är med någon annan så är det nåt du kommer få leva med, kom ihåg det.

• Anonym (aldrig!)

Nej, aldrig har och aldrig ska - jag förstår helt enkelt inte varför man skulle bedra sin partner. Om man inte är nöjd med hen, så lämnar man först och sedan söker sig vidare, inte tvärtom. Och av den anledning skulle aldrig nånsin förlåtit en otroghet heller.

• emmafrö

Har aldrig varit otrogen och skulle aldrig vara det.
    Ett så stort svek mot den som du faktiskt iallafall har älskat en gång i tiden. Gör slut och gå sedan vidare till nästa inte tvärtom.

Jag hade heller aldrig kunnat förlåta om min man hade vart otrogen mot mig.

• Anders 386

Svar Ja. Om rätt tillfälle liksom bara trillat ner framför näsan på mig så hade jag tagit tillfället. Ibland är det svårt när ett gyllene tillfälle liksom bara dyker upp. Men det var när jag var yngre - inte numera.

Men jag skulle aldrig försöka "ragga" på nån med avsikt att vara otrogen.

• Anonym (Kenneth)

Det händer att man köper sex på affärsresan ifall tillfälle ges. På Thailand resorna kan jag ta mig en massage när frugan somnat o jag är "ute på en sista öl i baren".

Köpesex är mest för variationen då frugan är tråkig på äldre dar.

• Anonym (lågt)
    Anonym (Ann Onym) skrev 2020-07-01 23:49:45 följande:

Attityden till otrohet kan ändra sig lite över ett liv.

Jag var otrogen en gång när jag snodde min man från en rätt ny flickvän han hade, men har varit trogen i rejält många år nu. Har varit sugen på andra 3-4 gånger och även varit småkär några månader ibland men har hållit mig borta, har aldrig lagt ett finger på någon, och det har gått över då.

Nu är det riktigt illa, kan inte få en gift kollega ur mitt huvud och har tänkt på att ha sex med honom sedan februari. Han söker upp mig och pratar helt i onödan flera gånger om dagen, igår när jag föreslog lunch på stället han och jag brukar äta ensamma på och en annan manlig kollega snabbt nappade blev han synligt besviken. Gick iväg en stund och kom sen tillbaka till mig och sa att han följer med ändå. Tur att den tredje mannen inte är så perceptiv.

Idag kom han in på mitt rum och stängde dörren om oss (jag delar rum med en annan som inte var där) och jag fick hjärtklappning för jag ville bara hoppa på honom. Varför stängde han dörren? Och de blickarna? Är han lika kluven som jag? Vi är båda korrekta och väl medvetna om vad som utgör sexuella trakasserier på en arbetsplats. Ska något hända alls måste det bli utanför kontoret.

Så det vore fint om detta gick över nu för min kropp är inte riktigt klok. Två dar tills vi skils åt av semester. Ge mig styrka för detta är otroligt jobbigt.

Du låter som en pundare som inte har kontroll över sitt beroende. Klart som fan att saker kommer hända för du vill ju att det ska hända.Tror du på fullt allvar att semester kommer rädda dig från din egen svaghet och värderingar? Det enda som kommer hända är att du kommer spendera hela semester med att fantisera över och längta efter kollegan.

Fan va trött man blir på folk som försöker få otrohet att framstå som något som bara händer... sen blir man påkommen och sitter och grinar och försöker få sin partner att tro att det är bara nåt som hände som man inte alls ville, när man i verkligheten gått omkring och längtat efter i månader eller år och sen såg till att det hände. Så jävla lågt.
  • Wilmis87

Har mer än övervägt det, lät mig förföras en en annan tjej en gång, Var nog inte ett svårt offer, för förhållandet var inte det bästa. Och använde det dessutom till att få killen till att göra slut.

• Anonym (Ann Onym)
    Anonym (lågt) skrev 2020-07-03 17:07:59 följande:
    Du låter som en pundare som inte har kontroll över sitt beroende. Klart som fan att saker kommer hända för du vill ju att det ska hända.Tror du på fullt allvar att semester kommer rädda dig från din egen svaghet och värderingar? Det enda som kommer hända är att du kommer spendera hela semester med att fantisera över och längta efter kollegan.

Fan va trött man blir på folk som försöker få otrohet att framstå som något som bara händer... sen blir man påkommen och sitter och grinar och försöker få sin partner att tro att det är bara nåt som hände som man inte alls ville, när man i verkligheten gått omkring och längtat efter i månader eller år och sen såg till att det hände. Så jävla lågt.
    Är man trogen i 20+ år har man nog viss kontroll. Vilken biolog eller psykolog som helst kan berätta för dig att det är naturligt att ibland attraheras av andra, frågan är vad man då gör med det.

Och nej, jag har inte gjort någonting jag behöver skämmas för i nuläget. Hoppas bara att detta går över nu.
  • Tildhe
    Wilmis87 skrev 2020-07-03 17:20:26 följande:

Har mer än övervägt det, lät mig förföras en en annan tjej en gång, Var nog inte ett svårt offer, för förhållandet var inte det bästa. Och använde det dessutom till att få killen till att göra slut.

Asså vilket fegt äckel du är.
  • Anonym (lågt)
    Anonym (Ann Onym) skrev 2020-07-03 18:27:12 följande:
    Är man trogen i 20+ år har man nog viss kontroll. Vilken biolog eller psykolog som helst kan berätta för dig att det är naturligt att ibland attraheras av andra, frågan är vad man då gör med det.

Och nej, jag har inte gjort någonting jag behöver skämmas för i nuläget. Hoppas bara att detta går över nu.
    Intressant att du tar upp biologi och psykologi för vilken biolog eller psykolog som helst kan ta om för dig att en förälskelse i mångt och mycket påminner om ett rus fast man blir hög på endorfiner istället för andra ämnen. Samma personer skulle även kunna berätta för dig hur oerhört irrationellt man tänker och vilka oerhört korkade beslut man ofta tar under ett sånt rus.

Och vem som helst kan berätta för dig att det är personer med just den inställningen som du ger exempel på här som sen bara råkar trilla dit för de intalar sig hela vägen att allt de gör är ok.

Och vem som helst kan oxå berätta för dig att det aldrig någonsin går över om man hela tiden aktivt ser till att hålla liv i känslorna. 
  • Anonym (Ann Onym)
    Anonym (lågt) skrev 2020-07-06 16:10:19 följande:
    Intressant att du tar upp biologi och psykologi för vilken biolog eller psykolog som helst kan ta om för dig att en förälskelse i mångt och mycket påminner om ett rus fast man blir hög på endorfiner istället för andra ämnen. Samma personer skulle även kunna berätta för dig hur oerhört irrationellt man tänker och vilka oerhört korkade beslut man ofta tar under ett sånt rus.

Och vem som helst kan berätta för dig att det är personer med just den inställningen som du ger exempel på här som sen bara råkar trilla dit för de intalar sig hela vägen att allt de gör är ok.

Och vem som helst kan oxå berätta för dig att det aldrig någonsin går över om man hela tiden aktivt ser till att hålla liv i känslorna. 
    Det har redan "gått över" minst tre gånger.

De flesta av oss utom de med riktigt dålig impulskontroll har ett val och jag är varken fängelsekund eller har några beroendeproblem i övrigt, så det ska nog gå bra denna gången med.

Eller tråkigt och välanpassat, vilket man nu väljer att kalla det. Flört
  • Anonym (September)

Är otrohet alltid dåligt?
    Om din partner är otrogen så signalerade personen att det är ok för dig också att ligga med nån annan.
    Då behöver du inte hålla på dig. För visst har du spanat in den där läckerbiten Tungan ute

Svar på tråden Har ni någon gång övervägt att vara otrogna?