• Rosebud

    Var är rullen, vänner?

    Ett av vardagens små mysterier måste utredas. Toarullen påträffas ofta någon annanstans än i hållaren. Det tycks finnas hur många ogenomtänkta platser som helst att montera mojängen på. Ibland t o m utom räckhåll från där man sitter. Låt höra nu!

  • Svar på tråden Var är rullen, vänner?
  • Anonym (MiaEva)

    Min man monterade hållaren utom räckhåll för den som sitter på toa. Man måste se tillsatt ta papper INNAN mat sätter sig. När jag ifrågasatte varför så hävdade han att man visst når den och visade också att han nådde den när han satt ner. Han är 195 cm, jag 155 cm. 
    Med pinsamt rodnande kinder flyttade han hållaren.

  • Rosebud

    Tack för ett bidrag, i detta, dagens I- landsproblem! Föreställer mig att de flesta liksom jag utan besvär kan acceptera rullen på golvet eller på handfatet, tvättmaskinen eller vad som nu står till buds.När man skall spinna upp den är det ändå oftast bäst med lös rulle.

    Hållaren finns kanske mest till för de tillfällen det skall fotograferas och säljas.

    Sen finns det såklart några människor som till varje pris måste ha allt på en given plats, hur fel den än är.

  • Fontana

    När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet fanns det en förkromad toarullshållare av standardmodell, placerad ungefär en meter upp på väggen. Problemet var att Toastolen står bara en decimeter (eller så) från väggen, så för att nå papperet var man tvungen att vrida hela kroppen. Slog ofta axeln i väggen eller toarullshållaren.

    Numera bor sedan länge toarullen ovanpå elementet (vattenradiator), perfekt att sträcka sig efter när man har gjort sitt.

  • Aniiee

    På handdukstorkaren. Hållare sitter åt helvete.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Barbro45

    På en av mina arbetsplatser satt hållaren prydligt och ordentligt fastsatt under tvättstället, direkt under. För att få syn åt den behövde man vika sig dubbel och titta snett uppåt till vänster. En rätt svår rörelse när man är höggravid. 

Svar på tråden Var är rullen, vänner?