• Beeps

Sladdis i Stockholm 40+

Hej! Vi väntar en liten sladdis början av november och jag letar efter andra i samma situation. Våra söner är 10 och 12 år och helt plötsligt kommer det komma en liten varelse till in i vår familj - helt overkligt och jättekul och spännande och lite läskigt! Har glömt nästan allt om hur det var att ha små barn. Någon i samma sits som vill följas åt?

• Svar på tråden Sladdis i Stockholm 40+
  • AndraSladdis

Hej!

Jag är i samma situation (40+, sladdis, Stockholmsområdet) fast ska ha barn i januari. Väntar fortfarande på NIPT, KUB och RUL för att se om allt är okej med graviditeten.

• gunbran
    Beeps skrev 2020-07-06 16:36:47 följande:

Hej! Vi väntar en liten sladdis början av november och jag letar efter andra i samma situation. Våra söner är 10 och 12 år och helt plötsligt kommer det komma en liten varelse till in i vår familj - helt overkligt och jättekul och spännande och lite läskigt! Har glömt nästan allt om hur det var att ha små barn. Någon i samma sits som vill följas åt?

Jag är också 40+, väntar sladdis i februari och bor i norra Stockholm.
  • Beeps

Hej båda två! Kul att träffa er. Var era sladdisar planerade? Hur gamla är era andra barn?

@ AndraSladdis: Håller tummarna för att allt går på på NIPT, KUN och RUL När ska du göra proven?

• gunbran
    Beeps skrev 2020-07-06 22:05:05 följande:

Hej båda två! Kul att träffa er. Var era sladdisar planerade? Hur gamla är era andra barn?

@ AndraSladdis: Håller tummarna för att allt går på på NIPT, KUN och RUL När ska du göra proven?

Ja, det här är en planerad graviditet. Jag trodde kanske det var kört med tanke på min ålder, men vi ville så gärna jag och sambon och ägglossningen funkade ju, så vi chansade. Hade ett missfall förra året, så jag är full av ödmjukhet inför det här. Jag hoppas det går bra!

Mina barn sen tidigare är 17, 13 och 10. Det blir sambons första.
  • AndraSladdis
    Beeps skrev 2020-07-06 22:05:05 följande:

Mitt andra är nästan vuxen :). 

Ja, sladdisen är både planerad och önskad, även om jag kan tycka jag borde ha vågat försöka lite tidigare. Det är faktiskt en IVF-graviditet.

Har redan gjort NIPT och svaret borde redan ha kommit men har inte gjort det :(. KUB om drygt en vecka.

• Beeps

Vår lilla var typ också planerad - fast ändå inte då vi hade gett upp... så lite av en chock blev det ???? Hade fått höra från utredningen vi gjorde för ca 1 år sedan att chanserna var mer eller mindre noll pga låg äggreserv osv. Så jag var helt inställd på att satsa på karriären - bytte till ett nytt jobb och fokuserade på det. Och då kom vår överraskning.

Var också så fruktansvärt orolig innan NIPT-resultatet, men det var goda nyhet för vår del.

Håller tummarna för att det blir goda nyheter för er med.

Svar på tråden Sladdis i Stockholm 40+