• elin9702

    SAMMANDRAGNING V.29

    Hej! Är i vecka 29 (28+5) och jag har sen 5/7 haft brutala sammandragningar.

    Alltså det gör ONT jag har vilat, hållit igång, jag har försökt med allt Verkligen!

    Vad ska jag göra? Ska jag ringa förlossningen eller min barnmorska?

    Har nästa barnmorskemöte den 23/7

    Är så orolig att hon ska födas förtidigt.. Då jag isåfall måste förbereda min nya pojkvän och vi måste hetsa en flytt.

    Vad gör dom isåfall på mottagningen?

    Alla tips mottages

  • Svar på tråden SAMMANDRAGNING V.29
  • velig13

    Ring förlossningen såklart så får du komma in och kolla

  • Ebo88

    Håller med velig13.

    Ring fl och säg att du kommer in.

    Säger dom att du ska ta Alvedon och vila så lyssna inte på dom. Skulle allt vara bra och ingen förlossning är på G så kan du åka hem sen och ta det, utan stå på dig nu om att få komma in.

  • velig13
    Ebo88 skrev 2020-07-07 11:25:20 följande:

    Håller med velig13.

    Ring fl och säg att du kommer in.

    Säger dom att du ska ta Alvedon och vila så lyssna inte på dom. Skulle allt vara bra och ingen förlossning är på G så kan du åka hem sen och ta det, utan stå på dig nu om att få komma in.


    Exakt

    Finns det någon gång i livet som man ska vara extra vaksam På hälsan så är det under graviditeten. Till och med lite bitchig får man vara :). Min tredje graviditet nu och har lärt mig den hårda vägen att just vård kring gravida inte alltid är den bästa. Det går oftast bra men extra vaksam ska man vara!
  • reptilina

    Be om att få komma in till BM/förlossning och kolla för GBS. Jag hade sammandragningar typ hela tiden i v 28-29 och det var höga halter GBS i urinen som orsakade det.

  • Ebo88
    velig13 skrev 2020-07-07 11:33:58 följande:

    Exakt

    Finns det någon gång i livet som man ska vara extra vaksam På hälsan så är det under graviditeten. Till och med lite bitchig får man vara :). Min tredje graviditet nu och har lärt mig den hårda vägen att just vård kring gravida inte alltid är den bästa. Det går oftast bra men extra vaksam ska man vara!


    Så är det!

    Vården är oftast bra också men ibland får man det där typiska ?ta Alvedon och vila? vilket man kanske inte ska lyssna på alla gånger.

    Det är inte bara för vår egna skull utan de liv vi bär på! Som du säger - oftast går det bra men lika bra att vara på säkra sidan
  • Esmes

    Hade också mycket sammandragningar/förvärkar som gjorde ont. Det började i v 27 ca. Allt såg bra ut men det var ju någonting som retat livmodern. Antingen bebisens sparkar eller för mycket fysisk ansträngning och stress. Blev sjukskriven och tog det lugnare. Det blev mycket bättre även om det fortfarande kommer då och då. Är i v 36 nu. Som de andra säger, ring förlossningen så gör de en koll! Lycka till!

  • elin9702
    Ebo88 skrev 2020-07-10 18:17:16 följande:

    Hur går det?


    Jag har gått ner till 50% på mitt jobb.

    Men har efter denna helg fått mer som ?förvärkar? som gått över i kraftiga sammandragningar och sedan molat ut i ihållande menssmärtor samt fått en blödning i väldigt lösa flytningar.

    Har ringt förlossningen i mitt län, fick till svar ?du låter stressad åk hem och vila?

    Så vilar så mycket jag kan och andas igenom detta och väntar ut nästa besök hos mvc 23/7
Svar på tråden SAMMANDRAGNING V.29