-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Vilken man föredrar du?
-
Vad tycker du om män som är mer försiktiga, inte vågar ta för sig så, på första dejten?Bigdrip skrev 2020-07-11 14:48:40 följande:Jättemärklig fråga i mitt tycke. Det är så mycket som spelar in så som kemi, situation osv.
Att bli tafsad på låter -för mig- som att man blir antastad, att någon bara tar sig friheter och kladdar på en utan att man är med på noterna?
En man som kan läsa av signaler och om det finns kemi vet nog ofta om man kan ta på varandra eller ej. Sånt faller sig naturligt tycker jag. Värsta som finns är män som inte kan läsa av signaler och är för påflugna när jag uppenbart visar att jag inte är intresserad. Finns många som tror att de kan tjata sig till eller vara påstridiga nog och på så vis få sin vilja igenom. Väldigt avtändande!
Om jag och en dejt tar på varandra så brukar jag inte säga att vi tafsade på varandra. Men vad jag föredrar? En man som har bra social kompetens och är självsäker och vågar ta för sig när han märker att det är välkommet.
Skulle nog inte jämställa gentleman med en mes. Kvinnan kan lika gärna visa sitt intresse, allt hänger inte på mannen.
Det är olika. En del kvinnor tycker att män är mesiga, som inte tar för sig. Andra kvinnor tycker om när det får ta lite tid, så de lär känna varann.
Jag tycker det är jättebra om kvinnan visar sitt intresse. Tror du att det är vanligt att kvinnor gör det? -
Exakt. Antingen är men ett äckel eller så är man en mes? Hmm hur tänkte du nu ts?Smart Cat skrev 2020-07-11 13:34:56 följande:Så man är en mes om man inte tafsar? -
Inget problem om han är försiktig. Men om han är intresserad får det ändå gärna märkas. Märka intresse kan man göra utan att tafsa. Det som avgör om det blir en till dejt är kemin mellan oss inget annat. Jag själv kan även ta för mig mer eller mindre, man läser av situationen och stämningen. Så inget konstigt om en man vill ta det lugnt. Absolut inte mindre manligt!Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 15:06:48 följande:Vad tycker du om män som är mer försiktiga, inte vågar ta för sig så, på första dejten?
Det är olika. En del kvinnor tycker att män är mesiga, som inte tar för sig. Andra kvinnor tycker om när det får ta lite tid, så de lär känna varann.
Jag tycker det är jättebra om kvinnan visar sitt intresse. Tror du att det är vanligt att kvinnor gör det?
-
Ja, funkar personkemin så borde det vara viktigast. Men många kvinnor dissar mannen när han inte är så framåt som hon tycker att en man ska vara. Jag tror att många kvinnor förlorar på det. Att hon dömer ut honom direkt. Men det är nog bäst i förlängningen antar jag.Bigdrip skrev 2020-07-11 15:20:14 följande:Inget problem om han är försiktig. Men om han är intresserad får det ändå gärna märkas. Märka intresse kan man göra utan att tafsa. Det som avgör om det blir en till dejt är kemin mellan oss inget annat. Jag själv kan även ta för mig mer eller mindre, man läser av situationen och stämningen. Så inget konstigt om en man vill ta det lugnt. Absolut inte mindre manligt! -
Fast då var de kanske ingen bra matchning iaf. Självklart ska man välja bort dem som man inte klickar med. Framåt kan man vara utan att börja tafsa på en kvinna. Självklart aldrig tafsa på någon som inte är med på noterna!Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 15:29:17 följande:Ja, funkar personkemin så borde det vara viktigast. Men många kvinnor dissar mannen när han inte är så framåt som hon tycker att en man ska vara. Jag tror att många kvinnor förlorar på det. Att hon dömer ut honom direkt. Men det är nog bäst i förlängningen antar jag.
-
Precis. Skulle aldrig ha funkat, när hon redan på första dejten känner att han inte är man nog för henne.Bigdrip skrev 2020-07-11 15:42:55 följande:Fast då var de kanske ingen bra matchning iaf. -
Det är INTE manligt att tafsa och vara ett äckel! Sprid inte sån dynga!Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 13:37:09 följande:Ja, enligt vissa kvinnor, som tycker att mannen ska vara man. Så det blir lite action. -
Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-11 15:49:20 följande:Precis. Skulle aldrig ha funkat, när hon redan på första dejten känner att han inte är man nog för henne.
Att en del tjejer går igång på killar som är väldigt framåt och rentav gåpåiga betyder inte att dessa killar är mer män än andra. Precis som att man inte är mer man för att man är musikalisk, gillar hundar eller talar flytande franska - trots att det är egenskaper som många tjejer tycker är attraktiva. -
Klart man gillar bra killar
-
Den som taffsar den taffsar, det är ju en handling och inte en personlighet och den som gör så beter sig ju perhört respektlöst oavsett om hen är en mes eller ej och är därmed fuljständigt ointressant. Man kan ju för övrigt givetvis både taffsa och uppfattas som en mes samtidigt, finns ju ingen motsättning där.
Gentleman, då tänker jag på nån som är väldigt gammeldags och har en snäv syn på manlighet och kvinlighet och det passar inte heller mig. -
Varför krånglar folk till det så för sig? Framför allt killar! Människans största erogena zon sitter mitt emellan öronen och några cm bakom ögonen. Den ska man fokusera på innan man rör vid den andres kropp. När man börjar röra vid varandra så är det inte skrev, rumpa eller bröst man börjar med! Hur fort man kommer dit beror på respons, ibland sekunder med andra når man aldrig fram.
Det finns många tjejer som spyr galla över tafsaren men faktum är de flesta går igång på saker som går stick i stäv med våra moderna värderingar, framförallt när man kommit en tid in i ett förhållande. Detta är inte mitt tyckande utan en grov generaliserad sammanfattning av forskning på långa lyckliga sexuella relationer. -
Roligaste jag läst idag. Framförallt killar ska krångla till detAnonym (Manen) skrev 2020-07-12 08:42:16 följande:Varför krånglar folk till det så för sig? Framför allt killar!

-
Jag tycker att tjejer är så roliga, dem säger att dem vill ha en man som är försiktig och inte för på, men samtidigt så går dem på bad boys som är det exakt motsatta, sen klagar dem på att män är svin och skriver saker som "var är alla bra männen?".
-
Det är skillnad på gentleman och mes.
Gentleman ja tack. Mes, nej tack. I synnerhet om mesen oskuld vilket inte är osannolikt för en mes. -
Och så är det män som krånglar till det...Anonym (Aa precis) skrev 2020-07-12 10:04:33 följande:Jag tycker att tjejer är så roliga, dem säger att dem vill ha en man som är försiktig och inte för på, men samtidigt så går dem på bad boys som är det exakt motsatta, sen klagar dem på att män är svin och skriver saker som "var är alla bra männen?".

En sak som jag har lärt mig: lyssna inte på vad en kvinna säger.
Hon går på känslor, och gör ofta tvärtemot sen vad hon sagt.
Var dig själv. Antingen så passar du för henne, eller inte.
Inte mycket du kan göra åt det.
Som tur är så finns det andra kvinnor. Och alla är inte som henne. -
Att försöka något är inte synonymt med att tafsa. Tafsare skiter ju i tjejens känslor och prioriterar bara sin önskan om att röra hennes kropp. Ett riktigt vider alltså. Gentlemannen (på vilket sätt är han en gentleman?) misslyckades att visa sitt intresse på ett sätt som tilltalade kvinnan om hon angav en sann anledning till att hon inte ville ses igen. Oavsett vilket så kände hon inte att de fungerade ihop bara.
Själv föredrar jag någon som jag finner attraktiv och som respekterar mig som människa. Alltså går Tafsare bort direkt. Kanske hade gentlemannens sätt tilltalat mig, kanske inte, kanske hade det funnits någon annan anledning till att att han inte föll mig i smaken.
-
Håller medAnonym (Manen) skrev 2020-07-12 08:42:16 följande:Varför krånglar folk till det så för sig? Framför allt killar! Människans största erogena zon sitter mitt emellan öronen och några cm bakom ögonen. Den ska man fokusera på innan man rör vid den andres kropp. När man börjar röra vid varandra så är det inte skrev, rumpa eller bröst man börjar med! Hur fort man kommer dit beror på respons, ibland sekunder med andra når man aldrig fram.
Det finns många tjejer som spyr galla över tafsaren men faktum är de flesta går igång på saker som går stick i stäv med våra moderna värderingar, framförallt när man kommit en tid in i ett förhållande. Detta är inte mitt tyckande utan en grov generaliserad sammanfattning av forskning på långa lyckliga sexuella relationer. -
Tafsaren. Lever ihop med Mesen. Sjukt tråkigt.
-
Stackars dig, jag förstår dig. Jag hakade själv av för tafsaren, då det inte va nåt i mellan. Om han inte tafsar hela tiden, så måste han visa att han vill ha dig ibland och överraska lite. Annars blir det för tråkigt. Ja till män som kan vara gentelman og en riktig karl ibland.Anonym (T) skrev 2020-07-12 21:03:25 följande:Tafsaren. Lever ihop med Mesen. Sjukt tråkigt.
-
Så du har lärt dej att aldrig lyssna på vad en kvinna säger?Anonym (Tafsen) skrev 2020-07-12 10:30:59 följande:Och så är det män som krånglar till det...
En sak som jag har lärt mig: lyssna inte på vad en kvinna säger.
Hon går på känslor, och gör ofta tvärtemot sen vad hon sagt.
Var dig själv. Antingen så passar du för henne, eller inte.
Inte mycket du kan göra åt det.
Som tur är så finns det andra kvinnor. Och alla är inte som henne.
Jag varnar dej, i all välmening att med den taktiken blir du inte långvarig i någon kvinnas liv..