Separera från utbränd partner
Vill höra era erfarenheter!
Min sambo kämpade med utmattningssyndrom för några år sedan. Det har vart några otroligt kämpiga år. Han mår mycket bättre nu men får fortfarande svackor.
Vi har barn. Hans mående och småbarnsåren har tärt ovanligt mycket på vårt förhållande och jag tvivlar mycket nu. Jag har dragit ett jättestort lass med barnen och hushållet. Tagit ALLA
nätter själv pga hans sömnproblem. Får ingen uppskattning hemma, men kan samtidigt erkänna att jag inte direkt visar uppskattning mot honom heller, mer än att jag servar honom med i princip alla hushållssysslor fortfarande vilket han tyvärr verkar ha vant sig vid. Vi är dåliga på att kommunicera om just vårt förhållande, däremot är han verkligen min bästa vän i övrigt och vi kan prata om precis allt annat... Jag känner mig ensam i vårt förhållande. Blir avundsjuk på vänner som har ett liv ihop, för det känns som vi har förlorat allt sånt. Vi har sällan sex - aldrig spontant. Lite fysisk beröring överlag. Har funderat och funderat månad ut och månad in och nu vågar jag erkänna för mig själv. JAG ÄR INTE LYCKLIG som det är nu. Kan man bli det igen med denna man?? Är det kört för oss? Ska man leva i en lögn?? Vi har fint hus, god ekonomi, stabilt och tryggt för barnen. Vi bråkar aldrig. Men älskar vi varandra ens?? Skulle jag vara lycklig själv i en lägenhet, där jag kunde rå om mig själv och barnen (varannan vecka - får sån ångest av bara tanken). Så mycket saker som innebär en stor sorg för mig. Ett misslyckande. Känner så mycket känslor jag aldrig känt. Avundsjuka, skuld, skam och rädsla för framtiden. Men samtidigt en strimma hopp och jävlar anamma att JAG är faktiskt viktig. Vill inte sitta där om tjugo år och undra varför jag inte stod upp för min egen lycka, eller varför vi inte klarade av att kämpa tillsammans. Så rädd för att ta fel beslut!
Vill höra från fler i samma situation!! Både ni som är deprimerade/utbrända och ni som är partnern i det hela. Hur har ni klarat av det? Tog ni er igenom det tillsammans eller gick ni skilda vägar?