• Spislucka

    Resa i Sverige

    Hallå!

    Jag ska äntligen ha semester en vecka och har inga direkta planer på vart jag ska. Jag vill upptäcka vårt vackra land. Därför vänder jag mig till er, Finns det något litet fik, hotell, restaurang etc. Som är så fantastiskt som fler borde veta om?

    De känns som de många ställen man stannar till hos kanske kör halv eller helfabrikat när de gäller mat. Men sen finns de ju dom där ställena som satsar mer på kvalité. Det är dom jag vill hitta, så kom gärna med tips på bra verksamheter som ni tycker förtjänar med gäster.

    Eller om de finns något ni tycker att man skall se? kom med tips, förslag & rekommendationer!

    Tack för mig.
    Spislucka
  • Svar på tråden Resa i Sverige
  • Tiass

    Hallongården utanför Trelleborg skulle jag rekommendera. Jag var där häromveckan. Dock mycket folk, men otrolig fin gård med bärplockning, gårdsbutik med bl.a. egna sylter, saft och rapsolja etc. Även ett café med egna bakverk och rätter med ingredienser från egna gården!

    Väldigt bra information på deras hemsida! Sök bara på Hallongården!

  • FruNyfiken

    Var bor du i landet och hur långt vill du köra?
    Kan rekommendera massor i Norrland, men om du bor i Skåne och vill köra max 60 mil är det ingen mening.

  • Spislucka
    FruNyfiken skrev 2020-07-15 18:46:25 följande:

    Var bor du i landet och hur långt vill du köra?

    Kan rekommendera massor i Norrland, men om du bor i Skåne och vill köra max 60 mil är det ingen mening.


    Jag bor i södra lappland ca 2 timmar från Umeå. Inte bestämt om jag vill uppåt eller neråt i landet. Så ge mig de tips du har:)
  • Anonym (Jill)
    Spislucka skrev 2020-07-15 18:52:26 följande:
    Jag bor i södra lappland ca 2 timmar från Umeå. Inte bestämt om jag vill uppåt eller neråt i landet. Så ge mig de tips du har:)
    Glassbonden i Vännäs! Kanske inte målet med en tripp men om du ska någonstans så passa på att stanna på vägen. 
Svar på tråden Resa i Sverige