• Såärdetmät

    Bredband till oss som bor på landet?

    Jag bor intill ett samhälle 3 mil utanför Linköping. Har provat de flesta bredbandsleverantörerna genom åren. Ingen av dem fungerar något vidare.

    Jag har endast haft mobila bredband då det verkar vara det enda som finns, då vi inte har fiber.

    Det går ibland att surfa på olika sidor men att se film eller liknande är bara att glömma. Jag hittar ingen info på leverantörernas hemsidor, därför vänder jag mig hit. Finns det något internet till oss som bor utanför stan som inte har fiber? Hyr bostaden och vill helst inte lägga en massa tusenlappar på att dra in fiber. Måste ju kunna finnas något annat alternativ? Ett fungerande i ternet med hastighet för att kunna se ett par filmer i månaden hade varit önskvärt.

  • Svar på tråden Bredband till oss som bor på landet?
  • Anonym (ADSL)

    Har du kopparledningarna kvar kan du ju få bredband via ADSL vilket har funkat väldigt bra mitt i skogen där jag bor. Jag har även haft mobilt bredband via 3 som funkat bra.

  • Anonym (K)

    Jag har inte hittat något bra alternativ. När vi flyttade till hus så hade förra ägarna struntat i att dra in fiber när det väl gjorde i området och det fanns tydligen inte plats på det "gamla hederliga internet" , så det fick bli mobilt internet här med. Totalt värdelöst. Det lägger ner hela tiden och två personen kan i princip inte hålla på samtidigt, emellanåt helt omöjligt att se på film. Vi skrev upp oss på intresselistan för att dra in fiber direkt och kommer få igång det nu i slutet av sommaren, efter att ha väntat i drygt två år.

  • Såärdetmät

    Tack för svar. Jag ska undersöka ADSL möjligheten lite närmre. Men hittills verkar vår adress inte vara tillgänglig för adsl enligt leverantörernas hemsidor.

    Fiber är säkert den bästa lösningen men som sagt, i te helt lätt och inte helt gratis. Hade vi ägt huset kunde vi försökt med det, en bra investering. Men inte som hyresgäst.

Svar på tråden Bredband till oss som bor på landet?