• glittertejp

    Orkar man bära tv hem?

    Jag planerar att köpa en 55tum tv. Butiken ligger 850m från lägenheten. Klarar två personer att bära hem den själva? Eller måste vi lösa bil?

  • Svar på tråden Orkar man bära tv hem?
  • Anonym (ÄrDuViking?)

    Är du/har du en riktig man är det inga problem.

  • Anonym (C)

    Jag skulle definitivt löst bil, eller någon slags kärra. Skulle inte orka bära den biten.

  • Lånehajen

    Är det friska/normalstarka personer är nog inte vikten något större problem, blir ju bara runt 10 kg per person. Lite krångligt bara att bära men går säkert.

  • Anonym (Taxi)

    Det blir rätt fort väldigt tungt att bära otympligt som känns lätt i första början. 850 meter blir ett helvete redan efter första 100 metrarna.

    Beställ en kombi-taxi.

    Jag har gjort det två gånger då jag köpt tv som inte gått in i bilen. Stoppade in tv-n i taxin och gav föraren min hemadress och sade att vi ses där. Fast det är ju kanske ännu bättre att åka med, så taxin inte kör fel.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Taxi) skrev 2020-07-16 21:10:38 följande:

    Det blir rätt fort väldigt tungt att bära otympligt som känns lätt i första början. 850 meter blir ett helvete redan efter första 100 metrarna.

    Beställ en kombi-taxi.

    Jag har gjort det två gånger då jag köpt tv som inte gått in i bilen. Stoppade in tv-n i taxin och gav föraren min hemadress och sade att vi ses där. Fast det är ju kanske ännu bättre att åka med, så taxin inte kör fel.


    Haha, jag trodde du skulle avsluta med __ så inte taxin snor den.

    Jag hade också tagit taxi eller om man fått låna en kärra. Svårt att bära långt, inte så mycket pga vikten utan mer att det är svårt med handgrepp. Är liksom inte gjorda för längre transporter bärandes. . Taxi kan väl inte gå på mer än en hundralapp så kort sträcka,
  • Anonym (Kelly)

    Ta den på något med hjul, pirra eller skateboard, så att ni kan skjuta på den. Det går att bära men det är egentligen inte vikten som är problemet utan att det är svårt att få bra och bekvämt grepp. 

  • Anonym (rz)

    Tror jag gick ca 500meter ensam med en 70tummare utan några problem men det beror ju på vem det är som ska bära.

  • StevenDiese

    Det är väl hur lugnt som helst. En tv väger ju inget nu för tiden.

  • Öland 4ever

    I sin originalkartong? Inga problem. Men om man jämför med vad en taxi tar i relation hur mycket TVn kostar kanske en bil kan vara värd sitt pris. Säg åt TV-säljaren att du saknar bil/transport så får du en hundring i rabatt att lägga på taxi.  Glad


    Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
Svar på tråden Orkar man bära tv hem?