• mammatill2daniella

Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?

Hej! Är gravid med mitt tredje barn. Är spänd på att få veta könet i vecka 18 och är nu i vecka 14. Mitt första barn var en dotter, mådde fruktansvärt illa första månaderna och spydde massor, andra graviditeten var en son, då mådde jag bra och slapp illamående mådde bara lite konstigt på kvällarna och var extra trött, nu 6 år sedan senaste barnet är jag gravid igen. Och denna graviditet har jag mått illa varje dag speciellt på morgnarna olidligt! Och alla lukter är extremt jobbiga, precis som med flickan. Hur har det vart för er? Jag är pirrig inför ett få veta vem som sprattlar runt där inne i magen, och tankarna har ju såklart gått till att det är en tjej för graviditeterna varit så lika! Hur har det varit för er?

• Svar på tråden Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?
  • Anonym (S)

4 graviditeter:

1: Mådde illa ca vecka 6 till 11, pojke.

2: Mådde illa ca vecka 7 till 14, flicka

3: Mådde illa ca vecka 7 till 12, pojke

4: Mådde illa ca vecka 7 till 10, okänt kön än

Och med "mådde illa" menar jag spyr dygnet runt tills jag blir inlagd. Så jag verkar må skit alldeles oavsett i början. Enda skillnaden mellan 1 och 3 och 2an är att jag alltid flyttats fram på ultraljudet med pojkarna, men bak en vecka med flickan. Och jag har flyttats bak en vecka denna gång med, så jag inbillar mig att bebisen i magen är en flicka.

• Anonym (M)

Med de tre första mådde jag jättebra. Tre pojkar. Med fjärde jätteilla fram till v 12. Var en flicka. Femte jätteilla till v 12. Var en pojke.

• Anonym (Jenna)

Jag var inte illamående eller kräktes. Tills de två sista veckorna då kräktes jag både hemma och utomhus. Det blev en liten tjej!!

• Gurkan25

Varit gravid 2 gånger:

Barn 1: kraftigt illamående, spydde varje dag mellan vecka 4-20. Sjukskriven från jobb. Barnet var en pojke.

Barn 2 och 3: lite illamående, spydde några gånger mellan vecka 4-14. Barnen var två pojkar.

Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • dameke

Första graviditeten mådde jag bra, var en flicka.

Andra mådde jag bra, en pojke.

Tredje dåligt några veckor i början, hade svårt med de flesta lukter, en pojke.

Fjärde mår jag ännu illa ibland i vecka 25. Har svårt att äta och även vatten smakar hemskt, det är en pojke.

Alla graviditeter har jag mest tyckt om att äta frukt.

• syntharen

Jag blev mer och mer illamående vid varje graviditet (som ledde till ett barn iaf), har pojke, pojke och flicka.

• Empo

Jag har en pojke och flicka sedan tidigare och väntar nu en sladdis.

Mår EXAKT som när jag väntade min son och har ju därför varit helt säker på en till pojke. Meeeen... FVP visade att det är en flicka :)

• Anonym (Jessa)

Har en pojke och en flicka och mådde väldigt illa med båda. Jag kräktes mer bör jag väntade flickan men hade genrellt svårt för mat hela graviditeten med pojken och kunde inte äta något sött när jag väntade honom . Jag tror inte det hänger ihop med barnets kön.

• Vevoz

En pojke, mådde illa o spydde från vecka 7 tills vecka 41 när han föddes. Var sjukskriven o tappade i vikt :(

• babydreams

Barn nr 1 - Mådde hyfsat illa v7-v18 (pojke)

Barn nr 2 - Mådde hyfsat illa v7-v18 (pojke)

Barn nr 3 - Mådde JÄTTEilla v13-v16 (vet inte kön än) :)

• lillagullefjun

Första barnet: mådde illa extremt tidigt (typ från plus) och rätt länge (åtminstone drygt halva) i graviditeten.

Andra barnet: gravid nu vecka 9 och mår väldigt illa precis som med sonen men började något senare, omkring vecka 7-8, får se vad det är för kön.

• Anonym (Skye)

Jag har bara varit gravid en gång, med vår pojke. Vi trodde att vi väntade en flicka, både pga var vi "kände på oss" och pga var släktingar "kände på sig". Sedan mådde jag också väldigt dåligt under graviditeten, var jättetrött och illamående i första trimestern, det var hemskt att arbeta då jag mådde så illa ofta och resten av tiden var så trött att det kändes som att jag blivit 90 år. Mådde ok under andra och var stor som ett hus i tredje och jäääättetrött. Men det visade sig vara en stor och välmående pojke :)

Svar på tråden Har ni mått illa i era graviditeter? Med pojke eller flicka eller båda?