Vilken vecka födde du i?
Kommentera gärna :)
@theaspiegirl
Kommentera gärna :)
@theaspiegirl
Födde i vecka 40+2 = vecka 41.
Födde på datumet för beräknad födsel.
Vecka 39 tre gånger. Barn 1 och 2 startade med vattenavgång i v 38+5 och föddes samma dag. Med barn 3 sattes jag igång i v 38+0 och han föddes dagen efter.
Båda barnen är födda i v 43, så jag kunde tyvärr inte rösta.
Sonen född vecka 43 så kunde inte heller svara.
V.34+1
Första barnet kom v 39+0 efter att värkarna startat ett par dagar tidigare.
Andra barnet gick jag till v 41+6 och fick komma in för koll för jag misstänkte att vattnet sipprade. Det gjorde det inte enligt läkaren men jag fick ändå komma på förlossningen för att bli igångsatt. Strax efter det gick vattnet rejält. Det blev ett urakutsnitt efter 10 h värkarbete.
Tredje barnet plockades ut med planerat snitt i v 38+5. Det var för övrigt den bästa förlossningen
Ettan bf +10
Tvåan bf + 15 (igångsättning)
Trean natten mellan bf +13 och +14
Igångsättningen var den "enklaste" och snabbaste förlossningen. Från första onda värk tills bebis på bröstet tog det 1 h och 40 min.
37+0. Akutsnitt eftersom hon låg i säte och vi egentligen skulle göra vändningsförsök, men så gick vattnet i 36+5 så det gick inte att vända.
38+2 starta sist..
Tvillingarna kom 36+2
Kan inte rösta, födde i v 43 efter igångsättning.
Varför skriver du inte ut alternativen som de ska vara enligt vården? Det är ju det som räknas.
Kan inte rösta, födde i v 43 efter igångsättning.
Varför skriver du inte ut alternativen som de ska vara enligt vården? Det är ju det som räknas.
Du gick alltså till över 43+0? Måste varit jobbigt.