• Anonym (lsc)
    Mon 20 Jul 2020 01:44
    4813 visningar
    47 svar
    47
    4813

    Sambon rymde genom fönstret

    Städdag, alla i familjen får uppgifter. Sambon går på toan . Jag sätter igång med dammsugningen.
    Det bara dröjer och dröjer och sambon är visst aldrig klar på toan. Jag hojtar och knackar på. Inget svar. Jag lirkar upp låset från utsidan. Blir så j-a förvånad när jag öppnar dörren. Ingen sambo och fönstret på vid gavel. Han har rymt genom toafönstret. Blir så jävla lack!!
    Vad gör jag ? Ska jag anmäla honom försvunnen?

  • Svar på tråden Sambon rymde genom fönstret
  • Mon 20 Jul 2020 22:34
    #31

    familj ska städa
    sambo rymmer genom badrumsfönster
    Han har sjappat hem till mamsen
    Vad hände innan rymningen? Hade ni grälat?

  • Anonym (airno­n)
    Mon 20 Jul 2020 22:39
    #32
    +2
    Poison82 skrev 2020-07-20 22:16:15 följande:

    Är detta ens sant? Om han varit försvunnen över ett dygn och du inte hört något så måste du väl ändå ringa polisen tänker jag. Annars är det dags att flytta tråden


    Haha men nej. Det är klart det inte är sant. Isåfall, om tråden handlade om något så seriöst som en försvunnen människa, en försvunnen make och pappa, skulle inte ts skrivit ett humoristiskt inlägg där fokus låg på att han skulle städat och minsann ska få städa så fort han kommer hem igen. Och hon hade definitivt inte suttit och skrivit detta lättsamma inlägg på familjeliv två på natten. 

    Haha och nu skriver hon att hon gett barnen Singoalla kakor. Nämen så bra.

    Det kunde inte vara ett mer uppenbart skämt och det är sorgligt att inte varenda person insåg det när de såg att ts gjorde sin tråd två på natten. Det var ts stora misstag. Hon borde ha skrivit tråden runt förmiddagen och sedan hålla tråden aktiv resten av dagen. Då hade hon kunnat få folk att vissla efter pipan mycket längre. 
  • Anonym (Bill)
    Mon 20 Jul 2020 22:40
    #33
    +1

    Kanske om du behandlade honom bättre så skulle han inte behöva fly från sitt hem och borg. Städning är kvinnogöra. Varför ens involvera honom? Sköt hemmet och låt honom sköta karlagörat

  • Anonym (Q)
    Mon 20 Jul 2020 22:42
    #34
    Anonym (lsc) skrev 2020-07-20 22:30:56 följande:
    jag ringde hans mamma och sättet hon svarade på så tror jag han är där
    Be mamman att bekräfta att han är där för annars bör du kontakta polisen. Du kan ju dessutom låta henne veta att hans barn gråter och skulle må bra av lugnande besked om att han är trygg och säker. Fast kanske han inte är det? Kan det vara någon kris eller episod? Har du någon som kan stötta och hjälpa dig genom det här? 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 20 Jul 2020 23:56
    #35

    Du är ju helt jäkla rubbad.
    Tycker du att detta är kul eller?

  • Anonym (lsc) Trådstartaren
    Tue 21 Jul 2020 00:21
    #36
    erikaABC skrev 2020-07-20 22:34:19 följande:

    familj ska städa
    sambo rymmer genom badrumsfönster
    Han har sjappat hem till mamsen
    Vad hände innan rymningen? Hade ni grälat?


    Nej vi hade inte grälat
  • Anonym (lsc) Trådstartaren
    Tue 21 Jul 2020 00:22
    #37
    Anonym (Bill) skrev 2020-07-20 22:40:37 följande:

    Kanske om du behandlade honom bättre så skulle han inte behöva fly från sitt hem och borg. Städning är kvinnogöra. Varför ens involvera honom? Sköt hemmet och låt honom sköta karlagörat


    Är du seriös?
  • Anonym (lsc) Trådstartaren
    Tue 21 Jul 2020 00:24
    #38
    Anonym (Q) skrev 2020-07-20 22:42:43 följande:
    Be mamman att bekräfta att han är där för annars bör du kontakta polisen. Du kan ju dessutom låta henne veta att hans barn gråter och skulle må bra av lugnande besked om att han är trygg och säker. Fast kanske han inte är det? Kan det vara någon kris eller episod? Har du någon som kan stötta och hjälpa dig genom det här? 
    Efter att jag ringt svärmor s sa jag till barnen att pappa är hos farmor. De lugnade sig och åt kakor
    De är lite knepiga i den släkten vad gäller kommunikation
  • Anonym (Bill)
    Tue 21 Jul 2020 00:31
    #39
    Anonym (lsc) skrev 2020-07-21 00:24:41 följande:

    Efter att jag ringt svärmor s sa jag till barnen att pappa är hos farmor. De lugnade sig och åt kakor

    De är lite knepiga i den släkten vad gäller kommunikation


    Och varför har du inte ringt polisen. Så kan de kontakta svärmor. Sen om han har gömt sig hos sin mor låt honom stanna där och bli ompysslad och byt lås på dörren.
  • Tue 21 Jul 2020 00:35
    #40
    +2

    Alltså förlåt men HAHAHAHA, jag önskar så starkt att detta vore sant! Jag föreställer mig förvåningen när man bryter upp dörren o gubben har flytt genom fönstret för att undkomma städning

  • Anonym (Bill)
    Tue 21 Jul 2020 00:44
    #41
    Pierott skrev 2020-07-21 00:35:46 följande:

    Alltså förlåt men HAHAHAHA, jag önskar så starkt att detta vore sant! Jag föreställer mig förvåningen när man bryter upp dörren o gubben har flytt genom fönstret för att undkomma städning


    Eller hur haha. Jag funderar skälv på att göra så nästa gång vi har storstädning här hemma. Ska ladda med Singoalla till ungarna medan jag drar på äventyr haha
  • Tue 21 Jul 2020 01:15
    #42

    Alltså, hur stort är fönstret, och hur långt upp på väggen sitter det? Vårat sitter kanske 1,5 meter upp och är inte superstort, så det skulle vara svårt att ta sig ut den vägen. (Dessutom ligger vår lägenhet på andra våningen, vilket försvårar saken ytterligare, men om man bortser från det). Jag skulle kanske lyckas ta mig igenom, och dottern, men inte sambon. Skulle förmodligen vara lättare att bara stanna kvar och städa istället. 

  • Anonym (duff)
    Tue 21 Jul 2020 01:25
    #43

    Klart han drar till närmsta pub, vem skulle inte göra det:)

  • Anonym (Bill)
    Tue 21 Jul 2020 01:31
    #44
    +1
    persikofjaril skrev 2020-07-21 01:15:00 följande:

    Alltså, hur stort är fönstret, och hur långt upp på väggen sitter det? Vårat sitter kanske 1,5 meter upp och är inte superstort, så det skulle vara svårt att ta sig ut den vägen. (Dessutom ligger vår lägenhet på andra våningen, vilket försvårar saken ytterligare, men om man bortser från det). Jag skulle kanske lyckas ta mig igenom, och dottern, men inte sambon. Skulle förmodligen vara lättare att bara stanna kvar och städa istället. 


    Ja, låter som du behöver hitta ett annat flyktsätt... hmmm. Kanske starta brandlarmet och när ni utrymmer lägenheten och alla springer ut på gården så stannar du inte utan fortsätter springa. I tumultet lär de säkert ikte märka något. Hur bor dina föräldrar? Kan du gömma dig där? Glöm inte att ladda med kex innan för barnens skull. Allt är bättre än att städa om man frågar mig
  • Tue 21 Jul 2020 09:58
    #45
    Anonym (Bill) skrev 2020-07-21 01:31:08 följande:

    Ja, låter som du behöver hitta ett annat flyktsätt... hmmm. Kanske starta brandlarmet och när ni utrymmer lägenheten och alla springer ut på gården så stannar du inte utan fortsätter springa. I tumultet lär de säkert ikte märka något. Hur bor dina föräldrar? Kan du gömma dig där? Glöm inte att ladda med kex innan för barnens skull. Allt är bättre än att städa om man frågar mig


    Hahaha! :D Ja. Brandlarmet låter som ett säkert kort. Tack för det tipset! Min sambo och dotter kommer aldrig märka om jag fortsätter springa iväg och låter dem stå ensamma kvar. Och mina föräldrar skulle säkert gå med på att gömma mig. De älskar mig och vill såklart att jag ska må bra, och eftersom städning får mig att inte må bra kommer de absolut förstå. Nu måste jag gå och köpa kex! :D
  • Anonym (Bill)
    Sat 1 Aug 2020 20:51
    #46

    RIP Sambon

  • Anonym (lsc) Trådstartaren
    Wed 2 Mar 2022 00:12
    #47

    Alltså, sambon är ännu inte tillbaka!!
    vad gör jag?

Svar på tråden Sambon rymde genom fönstret