Lämnade mitt livs kärlek. Hur går man vidare?
Lång historia relativt kort:
Hade starka känslor för en kille i flera år som var tillsammans med en annan. Sen separerade de och vi började träffas, och det var helt fantastiskt. Som att vi var en och samma enhet, vi förstod varandra på alla plan och hade det underbart ihop i 1 år. Han är verkligen mitt livs stora kärlek.
Men, problem började uppstå i hans mående, han var ofta depressiv och hade fruktansvärd ångest och det visade sig bottna i en outredd bipolär sjukdom, som slutade med att blev manisk och sedan fick en psykos där han var otrogen och sedan lämnade mig, 2 veckor efter att vi flyttat in i en lägenhet ihop.
Hördes inte på 4 månader, jag fick flytta igen och starta om livet. Då kom han tillbaka och var nu ur sin psykos och mani, har börjat äta litium för sin bipolaritet.
Vi försökte en gång till att hitta tillbaka, men jag klarar inte av det. Jag är så ledsen över allt som inte blev, som borde varit. Att jag drog in mitt barn i detta, hen har mått dåligt också.
Jag ser bara framför mig hur allt från förra året spelas upp igen och det är så jäkla sjukt. Jag ser honom med någon annan. Och det äcklar mig så fruktansvärt. Allt det fina vi hade är liksom smutsigt, jag kommer aldrig kunna se på honom på samma sätt igen, med den helt oförstörda och rena kärleken jag kände.
Jag vet att jag aldrig kommer att älska någon så igen. Men bara för att man älskar någon behöver den inte vara bra för en. Det är vad jag intalar mig...
Är inte arg på honom längre, för man kan inte vara arg på någon som är sjuk. Men hur kommer man över sitt livs kärlek?
Han är övertygad om att vi skulle kunna få det bra ihop men jag tror inte det. Han vill absolut inte vara utan mig men jag vill mest bara vara ensam...