• Monstermamman

Flytta innervägg och dörr- Ungefärlig kostnad?

Vi skulle vilja flytta en innervägg samt flytta en innerdörr. Det finns el som behöver flyttas.

Är det någon som uppskatta kostnaden för detta? Behöver inte vara en exakt kostnad utan mer ett riktvärde så att vi kan diskutera vidare om det är värt det.

Gissar att golvet i det ena rummet ev behöver läggas om samt att taket behöver fixas. Självklart även väggarna som ska spacklas och målas. En del av detta kan vi nog även göra själv.

• Svar på tråden Flytta innervägg och dörr- Ungefärlig kostnad?
  • Jomenasså

Hur långt är ett snöre?

Du måste ge rätt mycket mer info om man ska kunna uppskatta.

Är det lgh eller villa?

Är väggen betong? Trä?

Att flytta en dörr i en vanlig innervägg av trästomme med gips på är inte superkrävande men beror ju helt på omständigheterna.

Lägga golv i ett helt rum kan vara dyrt, förstår dock inte varför du skulle behöva göra det. I hålet där dörren varit kommer det ju bli en vägg och dit du flyttar dörren bör det ju vara en tröskel som täcker

Mellan tummen och pekfingret skulle jag säga någonstans mellan 10k-40k (kan ju blir hur dyrt som helst beroende på hur mycket golv som ska bytas)

• Jomenasså

Läste som att ni bara skulle flytta en dörr, inte en hel vägg. Då förstår jag golvet och ändrar mig till 20k-80k

• Monstermamman

Innervägg i villa, inte bärande och i trä.

Vi ska göra ett rum större genom att flytta väggen 1 m, från att vara 6kvm till 9. Detta gör att rummet brevid få blir 3 kvm mindre men gör att göra detta behöver dörren till detta rum flyttas 1 m få den annars hamnar mitt i nya väggen.

Jag vet att det är måst intill omöjligt att svara på men innan vi funderar klart så kändes det viktigt att få en uppskattning på kostad.

• Mascaraklumpar

Det är enkelt att göra själv och materialet till väggen kostar inte så mycket, ett par, tre tusen kanske. Omläggning av golv beror förstås på hur stort golvet är och vilket material som används. Spackel det och färg någon tusenlapp. Elektrikern kan jag inte uppskatta.

• Mascaraklumpar
    Mascaraklumpar skrev 2020-07-26 09:15:48 följande:

Spackel det och färg

Spackel och färg. Vet inte varför det hoppade in ett ?det? där.
Svar på tråden Flytta innervägg och dörr- Ungefärlig kostnad?