• Anonym (Helpme)

Är inte intresserad mera.

Hej är ihop med min sambo från 5 år tillbaka, vi har ett lite barn. Min lust till sex är helt borta, vi har provat allt känns det som men inget hjälper. Gör mig ledsen som fan.

Har doch fantasier om andra och tycker andra är attraktiva. Borde jag göra slut med sambon, eller kanske ta en paus.

Helt ärligt så är jag inte kär kär i honom längre och tkr vårt förhållande är tråkigt. Vi har mycket som vi inte kommer överens om i det vardagliga livet som kommit upp under åren som har gjort att ja jag insett att jag inte vill leva hela mitt liv med honom.

Hur tar manupp något sådant "från ingenstans"

• Svar på tråden Är inte intresserad mera.
  • Anonym (Här)
    Anonym (Helpme) skrev 2020-07-28 13:29:28 följande:
    Ja en orsak varför han är som han är kan vara hans uppväxt. Hela hans familj och släkt är från estland/Ryssland, där var hans tankesätt säkert kommer ifrån. Han flyttade hit när han var 7 år med sin mor och resten av släkten. Hans pappa är alkoholist och bor i Estland med noll kontakt. Hans mor är väll inte den normalaste heller och är väldigt dramatisk. (när jag var gravid fick så fick ja föra min sambo ti akuten för han hade stridi med sin mor på natten efter att hon hade varit och supa och han var kusk till henne, för att han hade fått ett stort sår i armen som hon hade orsakat( osäker ennu vad som hände då han ville inte berätta för att skydda hennes känslor))

Vet också att hon inte är den snällaste och att han säkert varit med om saker han inte borde ha varit med om.

O

Är halvt estländare och har lite insyn på kulturen. Min pappa född i slutet på 30-talet hade i viss mån den synen men även där har det blivit mer jämställt.

Problemet du har är att du är inte första kvinnan i din sambos liv, det är hans mamma. Låter dessutom tyvärr som en ganska dysfunktionell familj.

Skit i vad familjen tänker! Du måste tänka på dig själv;
    Vad är viktigt för dig?
    Vad får dig att må bra?
    Kan du få det med din sambo?

Hota aldrig utan att vara beredd att genomföra och ge konsekvenser.

• Anonym (Helpme)

Nä jag är jävlit konflikt rädd och vill därför inte börja något stort och att folk ska tycka illa om mig. Men vet också att jag inte kan leva så här och att mitt liv och mitt barnsli är det viktigaste. Skulle aldrig börja sj skrika och hota honom är mer rädd att de kmr han börja med

Och angående kultur krocken så är det hans mamma som gett vidare synen på kvinnor.

Jag sj har också levt hela mitt liv utan pappa, han dog när jag var 2 år. Bodde hos min mormor och morfar många år av mitt liv och fick vittna när min morfar misshandlade min mormor. Så har inte heller haft den lättaste uppväxten.

Har talat om med honom att jag inte tänker göra allt i hemmet och med barnet, svaret var de e inte hans syn på saken.

Råddig text hehe

• Anonym (Helpme)

När jag nekar till sex så får jag som svar att de e min skyldighet att ge till honom då han är min "man".

Och att jag måste vara snäll ibland och ge tillhonom. Han skiter fullständig om ja tkr att de e skönt eller ej. Vill inte ha en sån man. Orkar inte mer blir bara negativ och ledsen

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Helpme) skrev 2020-07-28 14:07:13 följande:

När jag nekar till sex så får jag som svar att de e min skyldighet att ge till honom då han är min "man".

Och att jag måste vara snäll ibland och ge tillhonom. Han skiter fullständig om ja tkr att de e skönt eller ej. Vill inte ha en sån man. Orkar inte mer blir bara negativ och ledsen

Ja alltså han har ju rätt i att det är din skyldighet. Sen är det inte alltid det är skönt för kvinnor att ha sex. På mig kan det göra ont ibland, min man behöver köra hårt för

att han ska kunna komma.
  • Anonym (Helpme)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-28 14:13:40 följande:

Ja alltså han har ju rätt i att det är din skyldighet. Sen är det inte alltid det är skönt för kvinnor att ha sex. På mig kan det göra ont ibland, min man behöver köra hårt för

att han ska kunna komma.

Hur är det min skyldighet. Tkr synd om dig om du tänker så. Sex skall väll vara något båda vill ha och något som båda skall tycka är skönt åtm någon gång under samlaget. och något man gör för att man är kär i varandra.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Helpme) skrev 2020-07-28 14:27:06 följande:

Hur är det min skyldighet. Tkr synd om dig om du tänker så. Sex skall väll vara något båda vill ha och något som båda skall tycka är skönt åtm någon gång under samlaget. och något man gör för att man är kär i varandra.

Eftersom ni är ihop så kan han inte få sex någon annanstans, det är liksom du som måste ge honom det. Och män behöver sex, annars lämnar de förhållandet, men det kanske du vill?
  • Anonym (f)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-28 14:35:04 följande:
    Eftersom ni är ihop så kan han inte få sex någon annanstans, det är liksom du som måste ge honom det. Och män behöver sex, annars lämnar de förhållandet, men det kanske du vill?
    Nja, det är inte ens skyldighet ändå. Men det stämmer såklart att han kanske tröttnar i så fall men det kan gälla för tjejen med.

Jag personligen älskar när min kvinna vill behaga mig, men inte om hon hade sett det som en syssla. Jag ser det även som mitt uppdrag och min "skyldighet" att tillfredsställa min kvinna, men det handlar inte om ett måste utan om en sak som båda ska vilja. 

Liksom jag kommer inte låta min kvinna gå runt kåt och vill inte att hon gör samma sak med mig. Sen visst, hon kanske inte alltid riktigt vill ha sex men då kan hon ge mig en avsugning om hon vill tillfredsställa mig, men hon måste såklart inte.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (f) skrev 2020-07-28 14:52:31 följande:

Nja, det är inte ens skyldighet ändå. Men det stämmer såklart att han kanske tröttnar i så fall men det kan gälla för tjejen med.

Jag personligen älskar när min kvinna vill behaga mig, men inte om hon hade sett det som en syssla. Jag ser det även som mitt uppdrag och min "skyldighet" att tillfredsställa min kvinna, men det handlar inte om ett måste utan om en sak som båda ska vilja. 

Liksom jag kommer inte låta min kvinna gå runt kåt och vill inte att hon gör samma sak med mig. Sen visst, hon kanske inte alltid riktigt vill ha sex men då kan hon ge mig en avsugning om hon vill tillfredsställa mig, men hon måste såklart inte.

Män ingår ju förhållanden för att få sex regelbundet och när de inte får det finns det ingen anledning att stanna kvar.
  • Anonym (f)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-28 15:20:56 följande:
    Män ingår ju förhållanden för att få sex regelbundet och när de inte får det finns det ingen anledning att stanna kvar.
    Jag får sex regelbundet oavsett om jag är i ett förhållande eller ej, så nej, verkligen inte. Skulle kunna tänka mig att losers gör så eftersom att de behöver manipulera osv för att få knulla och sedan så bara står det ut med allt annat för att få fortsätta knulla.

Nej, det är verkligen ingen självklarhet att en man är i ett förhållande för att knulla, visst är det en del av det men sedan så finns det säkert 20 andra anledningar varav 10 av dem är lika viktiga som att få knulla "regelbundet". Jösses...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (f) skrev 2020-07-28 15:32:48 följande:

Jag får sex regelbundet oavsett om jag är i ett förhållande eller ej, så nej, verkligen inte. Skulle kunna tänka mig att losers gör så eftersom att de behöver manipulera osv för att få knulla och sedan så bara står det ut med allt annat för att få fortsätta knulla.

Nej, det är verkligen ingen självklarhet att en man är i ett förhållande för att knulla, visst är det en del av det men sedan så finns det säkert 20 andra anledningar varav 10 av dem är lika viktiga som att få knulla "regelbundet". Jösses...

Fast för de flesta män är det inte en självklarhet att få sex som singlar. Sex har varit jätteviktigt för alla män som jag har träffat iaf. Och så är det väl för de flesta män skulle jag tro.
  • Anonym (f)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-28 15:40:28 följande:
    Fast för de flesta män är det inte en självklarhet att få sex som singlar. Sex har varit jätteviktigt för alla män som jag har träffat iaf. Och så är det väl för de flesta män skulle jag tro.
    Sex är jätteviktigt för mig med, blir galen utan det och en maskin med det.

Vad jag säger är att jag hade aldrig gått in i ett förhållande enbart för sex och visst, hade jag varit med en kvinna som aldrig hade sex med mig så hade vi antingen fått komma fram till att jag får ha sex med andra eller att vi gör slut. Men om sexet är max okej så hade relationen lidit lite av det antar jag, men är det bra i övrigt så hade jag verkligen inte lämnat för en sådan sak...

Det är typ som om, låt oss säga att din partner får en sjukdom och inte orkar/kan/eller vill ha sex medan den sjukdomen härjar. Kommer du lämna den personen då för att den inte ställer upp?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (f) skrev 2020-07-28 15:48:34 följande:

Sex är jätteviktigt för mig med, blir galen utan det och en maskin med det.

Vad jag säger är att jag hade aldrig gått in i ett förhållande enbart för sex och visst, hade jag varit med en kvinna som aldrig hade sex med mig så hade vi antingen fått komma fram till att jag får ha sex med andra eller att vi gör slut. Men om sexet är max okej så hade relationen lidit lite av det antar jag, men är det bra i övrigt så hade jag verkligen inte lämnat för en sådan sak...

Det är typ som om, låt oss säga att din partner får en sjukdom och inte orkar/kan/eller vill ha sex medan den sjukdomen härjar. Kommer du lämna den personen då för att den inte ställer upp?

Nej jag skulle aldrig lämna min partner om vi inte kan ha sex, men jag är kvinna. Men de flesta män skulle nog lämna för en sådan sak. Jag blir liksom inte galen utan sex såsom de flesta män blir, jag kan klara mig utan. Suga av en man kan man alltid göra, som efter förlossning eller när man har mens.
  • Anonym (f)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-28 15:55:27 följande:
    Nej jag skulle aldrig lämna min partner om vi inte kan ha sex, men jag är kvinna. Men de flesta män skulle nog lämna för en sådan sak. Jag blir liksom inte galen utan sex såsom de flesta män blir, jag kan klara mig utan. Suga av en man kan man alltid göra, som efter förlossning eller när man har mens.
    Det är lite så, jag skulle aldrig uppmana, tvinga eller manipulera min kvinna till att ha sex med mig, men det är helt klart viktigt. Om det sedan skulle vara så att vi slutar ha sex, då har vi ett problem. Om det problemet inte löser sig på en lite längre sikt så hade det eventuellt kunnat leda till en separation, men inte av sig själv, men andra problem lyser igenom lite starkare om man skippar att ha sex.

Jag uppskattar dock väldigt väldigt mycket när jag har varit med tjejer, och när de sedan inte vill ha sex av någon anledning, t.ex. mens eller om de kanske har ont om vi gick lite för hårt eller vad som egentligen, och sedan erbjuder att suga av. En sådan kvinna förtjänar en bukett dagen efter och en nice lagad middagDrömmer
Svar på tråden Är inte intresserad mera.