• Anonym (TS)

Har du varit tillsammans med en mansgris?

Har du? Berätta gärna om honom om du har det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit tillsammans med en mansgris?
  • Anonym (lyckligt gift)

Skulle aldrig falla mig in när det finns så många trevliga män.

• Anonym (Alex)

Jag läste någon gång om en kille som avsiktligt hade stökigt hemma för att se om dejten han tog hem var "wife material" och städade upp åt honom?

Du menar en sådan? Foten i munnen

Kan tillägga att han i den tråden fick skapligt med mothugg Glad

• Anonym (Mognad)

Män mognar vanligen senare än kvinnor pågrund av biologiska orsaker.

Det borde vara mer förståelse bakom mäns bettende.

• Anonym (Is)
    Anonym (Mognad) skrev 2020-08-03 21:27:01 följande:

Män mognar vanligen senare än kvinnor pågrund av biologiska orsaker.

Det borde vara mer förståelse bakom mäns bettende.

Ändå verkar många män trots sin omognad att göra bra ifrån sig på jobbet, programmera och lösa diverse tekniska svårigheter. Min man kan t.o.m. bygga ihop en bil (!). Därför är jag så facinerad över hans hjälplöshet när det komme till att dra en mopp på golvet, torka av en diskbänk, Stänga en köksluckor, lägga in tvätt och trycka på ?on?, hänga upp sin jacka på en krok, hitta till nyckelskåpet. Den här omognaden verkar vara väldigt selektiv av någon underlig anledning
  • Anonym (Nödd)

De flesta killar är lite av mansbebisar, de riktigt bra är undantag, tyvärr.

De kan ha det hyfsat städat när de bor själva, sedan sjunker ambitionsnivån när de blir sambo. Tjejen får ordna det mesta inklusive hålla reda på sambons mammas födelsedag etc.

När barnen kommer blir mamman projektledare och har koll på allt, vem som äter vad, finns det rena kläder och när det är sovdags, läkartider etc.

När barnen blir större är det mammorna som håller reda på träningar etc.

Mannen hjälper förstås till, men det är just det att han ?hjälper till? som är problemet, han tar inte sin del av grundansvaret.

Så här ser det ut i många familjer.

• Mandel
    Anonym (Is) skrev 2020-08-04 00:17:32 följande:

Ändå verkar många män trots sin omognad att göra bra ifrån sig på jobbet, programmera och lösa diverse tekniska svårigheter. Min man kan t.o.m. bygga ihop en bil (!). Därför är jag så facinerad över hans hjälplöshet när det komme till att dra en mopp på golvet, torka av en diskbänk, Stänga en köksluckor, lägga in tvätt och trycka på ?on?, hänga upp sin jacka på en krok, hitta till nyckelskåpet. Den här omognaden verkar vara väldigt selektiv av någon underlig anledning

Känner igen!

Förstod aldrig hur man kunde lära sig att programmera olika inspelningstider på videon, men inte hur tvättmaskinen funkade.

X-maken är lantbrukare och jag försökte förklara att eftersom han klarade av att odla saker genom att vattna, ge gödning, olika former av skydd, skörda i rätt tid osv och leva på det så borde han väl klara av att vattna växterna inne. Nop.

Försökte även förklara att eftersom han la otroligt mycket tid på att ha koll på sina grödor för att ge dem optimala förutsättningar för att ge bra avkastning så borde han förstå att även vår relation behövde tillsyn, omtanke, näring osv för att växa, men det gick aldrig in...

Det handlar i mäns fall inte om okunskap eller bristande förmåga utan bara om totalt ointresse.

Finns inte intresset ifrån början så kommer det aldrig vakna även om det skulle gynna dem.

X-maken förstod aldrig att det inte handlade om att han såg sexig ut med dammsugaren i handen utan stt det var glädjen över att han gjorde något som då jag även slapp göra som gjorde det "sexigt".
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tuppis)

Kan meddela att det finns kvinnogrisar också. De ni beskriver här ovan känner jag så igen från mitt ex. Dock var hon bra på att komma ihåg när folk fyllde år och skjutsa barn men det såg jag mer som ett sätt att smita iväg från sysslorna i köket.

Så galet skönt att vara singel nu på det sättet att inte behöva vara hemtjänstpersonal till en kvinnogris.

• Anonym (Missy)

Nej. Att jag var aktiv feminist på den tiden jag dejtade tror jag sållade bort mycket skit. Det var uppenbart från start att jag inte var typen som tänkte passa upp på någon.

Svar på tråden Har du varit tillsammans med en mansgris?