Tvärläge - vändningsförsök
Hej,
Är i vecka 37+3 och BM upptäckte idag att bebis ligger i tvärläge. Är inbokad på vändningsförsök i morgon, är andra barnet.
Vad har ni för erfarenheter?
Hej,
Är i vecka 37+3 och BM upptäckte idag att bebis ligger i tvärläge. Är inbokad på vändningsförsök i morgon, är andra barnet.
Vad har ni för erfarenheter?
Gjort två gånger, inga problem tyckte jag men lyckades dock inte. Lycka till!
I vilken vecka var vändningsförsöken?
Gjorde vändningsförsök i samma vecka, gick inte heller trots alla resurser. Men roligt och spännande var det!
Först från säte, sen vägrade bebis och lade sig på tvären och vid resterande försök rullade hen tillbaks till säte som var ursprungsposition.
Stolt mamma till envis bebis! :)
Min tredje låg i säte i vecka 36-37. Var in och vände på henne, det gick utan problem. Det känns rätt så konstigt och man måste slappna av. Men det gick fint, hon vände sig rätt och sedan låg hon åt rätt håll tills hon föddes i vecka 39 :)
Det verkar vara 50/50 om det funkar eller ej. Hoppas att det funkar i morgon
Lycka till imorgon!
Jag har gjort två vändningsförsök i typ samma vecka. Lyckades inte vända bebis men tyckte varken det gjorde ont eller var obehagligt. Det jag upplevde som jobbigast va att behöva fasta innan.
Har inte gjort vändningsförsök men haft en bebis i tvärläge och en i sätesläge fram till vecka 39 och 38, de vände sig själv med huvudet ner och föddes sedan i vecka 41 och 42. Pga moderkakans placering ville de inte göra vändningsförsök med bebisen i tvärläge.
Båda mina har legat i tvärläge runt den veckan men sen när vi kommit till vändningsförsök så har dom själva vänt sig under natten innan.
Läs om spinning babies eller aktiv baby på svenska. Det finns övningar som ger optimal plats för bebis och som hjälper bebis att vända sig själv. Lycka till!